15.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)
Тема дня: « Мій мозок та розум»
Ознайомлення з соціумом
Тема: «Найголовніша людина»
Мета: розширювати знання про емоційну сферу людини, розвивати здатність до емпатії; ознайомити з поняттями «міміка, пантоміма»; знижувати емоційну напругу, підвищувати віру у свої сили; виховувати позитивне ставлення до себе, підвищувати самооцінку; долати замкненість, пасивність.
Обладнання: предметні картки, вірш «Довгий язичок» Л.Б. Фксюкова, дзеркало.
Хід заняття
1. Привітання «Компліменти».
– Діти, хто з вас знає, що таке міміка? Коли ми з вами розмовляємо, коли у вас гарний або поганий настрій, тоді і вираз обличчя у вас різний. Цей вираз обличчя і називається мімікою.
– А зараз спробуйте виразом обличчя зобразити: щось смішне, страшного собаку, сором`язливе кошенятко, похмурого орла.
2. Вправа « Я – не, а киплячий чайник». Діти по черзі беруть на столі картки і зображують мімікою та пантомімою ті предмети, що на картках.
– Діти, коли ви рухами щось показуєте та зображуєте, не розмовляючи при цьому, то це називається пантомімою.
3.Зображення пантомімою текста вірша:
Мене за довгий язичок
Батьки поставили в куток
Поклявсь я татові і мамі
Язик тримати за зубами.
У куток, мабуть, знову я стану,
Заліз язик мій у сметану.
– Як ви зрозуміли цей вірш? Що означає «довгий язичок», «тримати язик за зубами», «заліз язик у сметану»?
4. Вправа «Вчимось хвалити себе».
– Як можна похвалити себе? Дитина намагається якомога більше добрих слів сказати про себе.
5. Малювання «Ким я був, ким я є, ким я буду».
6.Вправа «Частини тіла».
Плечі кажуть – я стрункий!
Спина каже – я старий!
Палець каже – іди сюди!
Голова каже – так! Ні!
Вухо каже – дуже голосно!
Ніс каже – приємний запах!
Рот каже – весело!
Язик каже – смачне варення!
7. Вправа « Дзеркало».
– Діти, як ви гадаєте, а хто для вас – найголовніша людина? Відповіді дітей та їх обговорення.
– А зараз, діти, сюрприз. Кожен з вас може побачити найголовнішу людину. Тільки є одне правило – поки я вас не запитаю, всі мають мовчати.
Діти підходять до дзеркала, яке іншим не видно, і бачать своє відображення.
8. Прощання:
Кожен погляд, кожне слово,
Попрощаємося з вами:
– До побачення!
Заняття для старших дошкільників
«Захистіть мене від лиха і зла, бо я ще дитина мала»
Мета: 1. Пізнавальні завдання: закріпити знання про те, що людина – частина живої природи, це живий організм, що має потребує харчуванні, відпочинку, тур6оті про себе і захисті.
2. Завдання з розвитку мовлення: активізувати словник дітей словами: слух, зір, права, положення.
3. Розвиваючі завдання: розвивати вміння міркувати, передавати свої думки в монологах «Що необхідно для життя людини?»
Обладнання: таблиця «Що спільного?», грамзапис музики «Зима», великі гімнастичні обручі.
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Розминка. Слухання музичної композиції “.Весна”». Вихователь малює перед дітьми словесну картину Весняного ранку: – Ліс весною ожива. Височать замріяні сосни і ялини серед лісу. Ось на галявині зайчик проскакав. А ось , мабуть, лисиця шукала поживу. Тихо в лісі, ніщо не може порушити цей прекрасний спокій.
Розгляд таблиці
Д/г «Що спільного?»
– Що спільного між квіткою, твариною і людиною?
Вихователь демонструє таблицю (або дає кожній дитині роздатковий матеріал).
Підведення дошкільнят до висновку: все живе потребує для свого існування певних умов і розвивається за певними законами.
– Щоб діти росли здоровими і щасливими, про них треба дбати. У вас є права на догляд і турботу батьків, на розваги, на освіту, на рівність.
Дидактична гра «Я маю право на …»
Рухлива гра «Об’єднання в групи»
«Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай»
(заняття в старшій групі)
Програмовий зміст: за допомогою конкретних прикладів та на матеріалах знайомих казок розкрити дітям основні положення Конвенції про права дитини. Вчити аналізувати ситуації власного життя та пригоди казкових героїв щодо прав дитини на життя, турботу батьків та держави. Розвивати культуру мовлення. Виховувати гуманні почуття, доброзичливість, повагу до батьків.
Матеріал: Конвенція про права дитини, казки, ілюстрації, тексти віршів, іграшка Буратіно, символи.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Д/г «З якої казки»
Вихователь зачитує уривки з казок, діти відгадують з якої казки уривок.
– «Солом’яний бичок».
– «Колобок».
– «Коза-дереза».
– Рукавичка».
– «Маша і ведмідь».
– «Три ведмеді».
II. Читання вірша дитиною «Облітав журавель»
– Як називається наша рідна земля, наша держава?
Розповідь вихователя.
З давніх-давен українці вміли піклуватися про своїх дітей. Вони щиро любили їх, годували дарами землі, шили одяг і взуття, залучали до праці, разом відзначали свята. Змалечку дитину огортали своєю любов’ю мама, тато дідусь і бабуся.
– Чи завжди є злагода в родинах?
– Чи завжди добрі стосунки між батьками та дітьми?
(Діти висловлюють свою думку).
– На жаль, деякі батьки не турбуються про дітей, не годують їх, а змушують тяжко працювати і жебракувати.
Дитина: Всі на світі малюки люблять слухати казки,
Там добро перемагає і зло-кривду проганяє.
Ш.
а) Розгляд ілюстрацій до казки «Морозко».
– Хто вивіз дівчинку до лісу? Чому?
– Хто змусив його це зробити?
– Чи можна дітей виганяти з дому? Розлучати з рідними?
– Кожна дитина має право на життя в сім»ї, турботу і любов батьків
(вихователь показує знак, який це символізує).
б) Розгляд ілюстрації до казки «Два жадібних ведмедики».
– Куди пішли ведмедики?
– Що дала їм матуся з собою?
– А в якій казці мама-коза кожного дня годувала своїх діток?
– Діти мають право на харчування. Дорослі повинні забезпечувати дітей продуктами харчування.
(Показати символ).
в) Відгадування загадки: ї
«Ось і хлопчик довгий ніс,
Ключик друзям, він приніс.
Гей, ляльки, всі поспішайте,
В путь щасливу вирушайте!
(Буратіно).
Гра з м’ячем.
– Як називаються герої з казок?
– Я кидаю м’яч кажу лисичка… А ви відповідаєте сестричка.
Називаються всі персонажі з казок.
– Ми завжди з вами граємось. Батьки купують вам іграшки, фломастери, розмальовки, тетраси. Чому?
– Тому що кожна дитина .має право? Гратися, ,розважатися.
(показую символ, який це означає).
– Для чого тато Карло купив Буратіно Буквар? (Щоб він навчився читати, щоб ходив до школи).
– Всі діти мають право на освіту, ходити до школи .
(показати символ)
Дидактична гра «Діти мають право на гру».
– В яких казках дівчатка пішли до лісу без дорослих?
(«Снігуронька», «Маша та ведмідь» , «Три ведмеді»).
– А ви без мами та тата збираєте гриби та ягоди в лісі?
– Чому вам не слід цього роботи?
– Чому не можна брати до рук невідомі речі, які лежать на дорозі, в піску, під лавкою? Це небезпечно для здоров’я дитини.
– Добрий лікар Айболить, він під деревом сидить.
– А кому допомагав лікар?
– Хто турбується про хворих дітей?
Кожна дитина має право на медичну допомогу. І цю допомогу повинна забезпечувати держава
(показати символ)
– Пригадайте казки, в яких звірі живуть дружно, весело, не кривдять один одного.
– А. читак ми з вами живемо в дитячому садочку? Які в нас відносини?
Діти мають право на рівність.
На закріплення прав дитини пограти в дидактичну гру «Правове коло».
Ми – маленькі люди.
(Розвага для дітей старшого дошкільного віку)
Ведуча: Добрий день діти! Сьогодні у нас особливе свято. Ми познайомимося з дивною, казковою та цікавою країною. Які казкові країни ви знаєте? (Діти відповідають: «Лапландія, Мультляндія, Країна Злого Чарівника». А в якій країні живуть діти? Вірно, в Країні Дитинства. А сьогодні ми відправимося в подорож до країни ще незнайомої вам, до країни де живуть всі дорослі: мами, тата, бабусі, дідусі. І називається ця країна – «Світ Дорослих». А щоб потрапити туди ми повинні закрити очі і уважно слухати музику, яка допоможе нам перенестися до Світу Дорослих.
(Звучить музика Д.Листа ” Літо “, “Лісова галявина “)
Ведуча: Діти, уявіть, що ви в лісі. Тут затишно, зелено. Ростуть високі дерева. А ось галявина, де пурхають барвисті метелики, співають пташки, ростуть яскраві лісові квіти, а під кущиком ховається зайчик. Тут люблять гуляти діти і дорослі. Діти, а що ж спільного між квіткою, твариною і людиною.
(Таблиця «Що спільного»)
Отже для того щоб все живе росло та розвивалося за ним потрібно доглядати. І перше правило проживання у країні «Світ дорослих» – це турбота за дітьми. Щоб діти росли здоровими та щасливими дорослі мають про них дбати.
(Пісня «Вишиванка»)
Ведуча: Добре діти, ми відправляємось у подорож далі і пограємо з вами у гру. Я показуватиму вам картинку, а ви будете визначати до якої категорії ми її віднесемо категорії «дорослі», або «діти».
(Гра «Дорослі-діти»)
Ведуча: Молодці діти, ви дуже старалися і гарно відповідали.
1дитина:Вишивала я рушник
Власними руками,
Гаптувала залюбки
Всіма кольорами.
2дитина: До ладу все довела
Хоч іще маленька –
I оздобила, як слід
Я портрет Шевченка.
Ведуча: А зараз ми перевіримо, чи ви дійсно самостійні. Я буду розпочинати речення, а ви його продовжувати.
– Я показую мамі, що я працьовитий коли….
– Мені неприємно коли…
– Мені дуже шкода, що я…
Ведуча: Наші козачата не лише спритні та сміливі, а й веселі, знають багато жартів. Вони дуже гарно звучать рідною мовою.
(Діти інсценізують вірші-жарти)
Хитрий зуб
Ой болить у мене зуб,
Бо не хоче їсти суп.
Хоче меду, хоче грушки,
Хоче теплої пампушки.
А як ще дасте сметани –
Вмить боліти перестане.
(Володимир Ладижець)
Найкращий друг
– Кого в сім’ї найбільше любиш? –
Питає Вовочка Сашка.
Сашко зігнув у бублик губи,
Й відразу випалив: – Сірка!
– Ну в тебе й вибори разючі!
За що ж це пес любов здобув?
– Він не пита чому в грязюці
І де це я так довго був.
(Олександр Демиденко)
Розумна дитина
– Чого ти плачеш, любий синку?
– Забив об лавку вчора спинку
– Чому ж не виплакався вчора?
Синок насупивши чоло,
Говорить матері: – Бо вчора
Нікого вдома не було.
(Сергій Воскрекасенко)
Ведуча: У народі кажуть: «Наша мова калинова». Чому її так називають?
(Діти відповідають: калина є символом України.)
Погляньте, які кетяги калини достигли у нашому садочку. Запросімо їх до танцю.
(Танок «З калиною»)
Ведуча: Молодці діти, ви дуже сумлінні, відповідальні та старанні. І я гадаю ви трішки подорослішали за час нашої подорожі. А зараз нам час прощатися, до наступних зустрічей.
(Пісня «Деревце роду»)
Вихователь : Сахно А.В.