22.04.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)

Тема дня «Дитина і вулиця»

1.Зан. Ознайомлення з соціумом

Тема: «Наші помічники»

Мета: розвивати пізнавальний інтерес дітей; дати знання про засоби пересування; уточнити і розширити уявлення дітей про будову автомашин, їх призначення; навчити розрізняти 5–6 видів автомашин за зовнішнім виглядом, знаходити їх зображення на картках розумових дій; закріпити основні правила дорожнього руху та поведінки пішоходів на вулиці; збагачувати словник дітей словами — назвами машин (легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина, снігозбиральна машина, екскаватор, автокран); виховувати інтерес до довкілля, обережність та бажання дотримувати правил дорожнього руху.

Матеріал: таблиця із зображенням наземних видів транспорту; пішоходів на вулицях міста; іграшковий світлофор; дорожні знаки («Пішохідний перехід», «Доріжка для пішохода», «Перехрестя», «Обережно — діти!», «Інша небезпека»); маячок для острівця безпеки; картки розумових дій; набір площинних геометричних фігур

Хід заняття

  1. Сюрпризний момент

– Діти, до нас завітав господар вулиць у місті. Як ви гадаєте, хто це?

– Послухайте загадку і відгадайте!

Як переходиш вулицю,

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма.

  1. Показ іграшкового світлофор). Він має три ока, усе бачить на своїх дорогах.
  • Якого кольору очі? Світлофор приніс нам цікаву картку.
  1. Бесіда біля  таблиці.
  • Які машини зображено на картинках?
  • Де стоять всі машини у вечері?
  • Так, у гаражах стоять різні машини: легкова автомашина, вантажівка, пожежна машина, але там є ще й інші. Машину-екскаватор використовують, щоб викопати велику яму для будівництва
  1. Відгадування загадки

Двірник-чудо перед нами,

Величезними руками

За одну хвилину згріб

На дорозі білий сніг.

– Про яку машину загадка?

-Так, це снігозбиральна машина для очищення вулиць від снігу.

-А це -автокран, що піднімає і переміщує на невелику віддаль вантажі.

– Чим різняться машини між собою?

  1. Дидактична вправа «Закінчи речення»
  • Машини допомагають людям…
  • Вантажівки перевозять…
  • Машиною керує…
  • Усі машини можна назвати одним словом…

6.Гра «Світлофор»

(Діти стоять на килимку. Вихователь піднімає зелений прапорець, діти тупають ногами. Якщо піднятий жовтий прапорець — плескають у долоні; якщо червоний — присідають без руху і звуку. (Повторити двічі–тричі.)

-Усі автомашини їздять по дорогах, а людям також часто доводиться ходити по дорозі, переходити її.

– Щоб не сталося біди, що потрібно знати пішоходові?

-А тепер, діти, послухайте вірш про перехід через вулицю та виконайте разом рухи. (Імітація рухів за текстом вірша.)

Подивись ліворуч,

А потім праворуч,

Якщо хочеш ти

Дорогу перейти.

І якщо побачиш,

Будь-яку машину,

Почекай на місці,

Щоб не було біди.

  1. Робота з картками розумових дій

-А тепер ми розгляньмо картки, що нам подарував Світлофор. Вони лежать на столах. Я називатиму машину, а ви фішками з геометричними фігурами накриватимете зображення цієї машини на картці. Якщо це пасажирський транспорт, то накривайте кружечком, вантажний — квадратом, а машини, що допомагають людям виконувати важку роботу,— прямокутником.

  1. Дидактична гра «Спритні дошкільнята»

Діти об’єднуються у три групи та отримують на кожну групу конверт з пазлами певного дорожнього знака, з яких його необхідно скласти. Складають, називають знак і самостійно пояснюють, навіщо його встановлюють

  1. Підсумок заняття

-Як потрібно себе поводити на вулиці?

– де потрібно переходити дорогу?

– які машини ви запам*ятали?

2.Зан. Аплікація

Тема «Світлофор»

Мета: закріпити знання дітей про елементарні правила дорожнього руху,  вдосконалювати навички роботи з папером і клеєм при виконанні аплікацій, розвивати дрібну моторику пальців рук, виховувати охайність під час виконання аплікації .
Матеріал:  іграшкові машини, маленька лялька-водій, іграшкова каністра, великий підлоговий світлофо, трафарет світлофора, три вичка”, вирізані з кольорового паперу, клей, пензлик, серветка , стенд, на якому викладено дороги і перехрестя.
Хід заняття
1. Організаційний момент

Вступна бесіда дорослого (виставляє іграшкову легкову машину).

– Сьогодні я принесла вам цю красиву машину. Тільки от біда, вона не їде. Як ви думаєте, чому? (Припущення дітей.) Просто її потрібно заправити. Чим заправляють машини?

– Правильно. А хто сидить за кермом машини?

-Зараз ми заправити машину бензином і посадимо в кабіну водія. (Кладе ляльку в кабіну, з іграшковою каністри “заливає Бензин”.)

-Тепер машина може їхати. Нагадаємо водієві правила дорожнього руху.

  1. Розглядання світлофору.

– Що означає кожне вічко у світлофора?

– Що робить машина коли загорається червоне вічко?

– А що робить пішоход в цей момент?

3 .Мотивація: «Виготовимо світлофор для водія, щоб він міг правильно рухатися і нікому не заважати»

  1. Пальчикова гімнастика.
  2. Показ і пояснення роботи дорослим
    6. Діти приступають до роботи. Наклеюють кола на прямокутник. Вихователь читає вірші С. Михалкова.
    Якщо світло запалюється червоний,

Отже , рухатися небезпечно.

Світло зеленій каже:

Проходьте, шлях відкрито!”

Жовтий світло – попередження;

Чекай сигналу для руху.

  1. Підсумок заняття

– Як ви вважаєте допоміг наш світлофор водіям? Чому?

Вихователь Юва О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *