29.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : «Працюю в саду. Плодові дерева  та кущі»

Заняття з розвитку мовлення

Тема: «Що росте в садку?»

Мета:

  • розвивати  навички діалогічного і монологічного  мовлення, уміння уважно слухати і давати відповіді на запитання, формувати навички складання описових розповідей про предмет з опорою на план, схему і зразок розповіді вихователя;
  • збагатити активний словник дітей словами з теми  «Рослини. Сад» ( садок, урожай, дерева, кущі, квіти, плоди, яблуня, яблуко,  груша, абрикоса, слива, вишня, черешня, малина, смородина, аґрус, полуниця, троянда, мальва, барвінок, спілий, смачний, соковитий, солодкий, великий, малий, круглий, овальний, довгастий, компот, варення, збирати, допомогти);
  • автоматизувати вимову звука [ш] у фразовому мовленні; удосконалювати навички промовляння скоромовок у різному темпі; розвивати фонематичний слух, уміння виділяти перший звук у слові;
  • розвивати увагу, пам’ять, мислення;
  • виховувати працелюбність.

Обладнання: Сюжетний і предметні малюнки із серії «Рослини. Сад»;  «кермо машини»; набірне полотно; умовне зображення дерева, куща, квітки; схематичні малюнки із зображенням двох яблук ( маленького і великого ), кола, овалу, витягнутого овалу, кольорового світлофора, губ (рота), розрізаного яблука.

 

ХІД     ЗАНЯТТЯ

 

Вихователь: Діти, сьогодні я хочу вас запросити в гості до Оксанки й Андрійка. Діти зараз з батьками на дачі. Там вони у своєму садку збирають  урожай. Хочете до них поїхати і допомогти? На чому поїдемо?

Розучування скоромовки

Вихователь : Діти, я гадаю, що нам найкраще поїхати на машині. А щоб машина їхала швидко, треба вивчити скоромовку. Послухайте її.

Шляхом машини швидко летять,

Чути як шини лише шурхотять.

Діти, ви відчули, як летять  машини? Почули, як шурхотять їхні шини? Послухайте скоромовку ще раз і скажіть, який звук  у ній ми чуємо найчастіше? ( Вихователь повторно читає скоромовку, виділяючи протяжністю вимови звук [ш]. Педагог пропонує дітям хором у повільному темпі повторити скоромовку.)

Діти, хто хоче стати водієм нашої машини, взяти кермо і почати рух? Пам’ятайте про те, що швидкість нашої машини залежить від того, як швидко водій нашої машини промовлятиме скоромовку.

Дидактична гра «Буду гарним водієм»

Діти утворюють коло. Вихователь тримає в руках  «кермо» (кільце) і першим у прискореному темпі промовляє скоромовку. Після цього передає «кермо» по колу наступному гравцеві.

Вихователь: Молодці , діти! Ми дуже швидко доїхали. Ось перед нами вже дача Оксанки й Андрійка.

Розглядання дидактичної картинки

і бесіда за її змістом

Вихователь демонструє сюжетний малюнок із серії «Рослини.Сад»

  • Діти, подивіться6 кого  ви бачите в садку?
  • Як їх можна назвати  одним словом? ( Сім’я)
  • Як звуть хлопчика? Як звуть дівчинку?
  • Що роблять тато з Андрійком?
  • Що робить Оксанка?
  • Що робить мама?
  • Що робить сім’я в садку? (Збирає врожай.)
  • Що росте в садку? (Дерева.)
  • Які дерева ви бачите на малюнку?
  • У садку Оксанки й Андрійка ростуть не лише яблуні, груші, сливи. Подивіться і скажіть, які ще дерева ростуть  у Їхньому садку. (Вихователь демонструє предметні  малюнки  із серії «Рослини. Сад»
  • Це абрикоса. Які плоди ростуть на цьому дереві? (Абрикоси.) Коли збирають абрикоси? (Влітку.)
  • Це вишня. А ще є черешня. Які плоди ростуть на цих деревах? Коли збирають вишні та черешні?
  • Діти, подивіться. У садку Оксанки й Андрійка ростуть не лише дерева, а й кущі. (Вихователь демонструє предметні малюнки із серії «Рослини. Сад.» Це малина, смородина, аґрус. (Педагог пропонує дітям хором повторити назви кущів. Потім по черзі демонструє малюнки і запитує в малюків, що росте на кожному з кущів.)
  • Діти, погляньте: ось при самісінькій землі ростуть маленькі трав’янисті кущики. Це полуниця. На ній влітку достигають дуже смачні, духмяні червоні ягідки. Подивіться на них. Скажіть, як вони називаються. (Полуниці.) Вихователь демонструє відповідний малюнок.
  • Діти, крім дерев і кущів у садку в Оксанки і Андрійка можна побачити різні квіти. Ось подивіться. ( Вихователь демонструє малюнки).Це барвінок, мальва, троянда. Повторіть разом зі мою, як називаються ці квіти.
  • Діти, сподобалось вам  у садку в Оксанки й Андрійка? А ви б хотіли виростити такий садок?

 

Дидактична гра «  І дерева і кущі

у садочку посади»

 

На столі у вихователя в довільному порядку розкладено предметні картинки  із зображенням дерев, кущів, квітів. На набірному полотні в різних кутках розміщені умовні зображення дерева, куща і квітки. Педагог повідомляє малюкам про те, що в їхньому садочку виділені спеціальні ділянки, де ростимуть дерева, кущі та квіти. Діти по черзі підходять до стола вихователя, вибирають одну картинку, називають, що на ній зображено, визначають,  що це – дерево, кущ чи квітка, і розташовують малюнок у відповідному кутку набірного полотна.

 

Фізкульхвилинка

М.Стельмах

Сонце стукає в віконце

 

Сонце стукає в віконце.

Ти не спи, як сходить сонце,

Прокидайся – й на зарядку,

Через кладку на лужок,

А з лужечка та в садок.

Там лежать граблі, лопата,-

То ямки берись копати:

Треба вчасно навесні

Посадити яблуні,

Груші, персики, горіхи

Добрим людям для утіхи,

І для цвіту, і для плоду –

На здоров’ячко  народу.

Вихователь: Діти, ми сьогодні з вами вже добре попрацювали. Посадили в нашому садку і дерева, і кущі, і квіти. Тож будемо наш садок доглядати і на врожай чекати!

 

Дидактична гра  «Слово слива промовляй –

Перший звук  у нім піймай»

 

Вихователь демонструє предметний малюнок із зображенням сливи.

  • Діти, подивіться, що я знайшла під одним із дерев в  нашому садку. Що це? (Слива.)
  • Який перший звук  ви чуєте в цьому слові? (Вихователь промовляє слово слива, виділяючи протяжністю вимови звук [с]. Пропонує малюкам аналогічно вимовити це слово.)
  • Діти, скажіть, слива яка? Стигла. Промовте це слово так ,  щоб  добре почути перший звук. Який звук  чуєте?А ще яка вона? Смачна, синя, соковита, солодка. (Малюки промовляють названі  вихователем слова, виділяючи перший звук.)
  • Діти, бачите, як багато ми змогли сказати  про сливу. А тепер розкажемо про інші плоди.

 

Дидактична гра   «Будемо плоди збирати

і про них розповідати»

 

Вихователь: Діти, я хочу розказати про яблуко. Спочатку треба сказати, якого воно розміру: велике чи маленьке. (Вихователь виставляє на набірному полотні схематичні малюнки із зображенням  двох яблук – маленького і великого.)

Далі треба сказати, яку форму має яблуко. Яке воно: кругле, овальне, довгасте. (Педагог виставляє на набірному полотні схематичні малюнки із зображенням кола, овалу,, витягнутого овалу.)

Потім треба сказати, якого воно кольору. (Вихователь виставляє на набірному полотні малюнок із зображенням кольорового світлофора.)

А потім треба сказати, що можна робити з яблуками.(Виставляється  малюнок із зображенням розрізаного яблука.)

Діти, а зараз а зараз я вам розкажу про те яблуко, яке я знайшла в садку. Послухайте, будь ласка. Це яблуко. Воно велике, кругле. Червоного кольору.. Яблуко дуже смачне. Воно соковите і солодке. З яблук варять компот і смачне варення.

Діти, подумайте, про які плоди  хотіли б розказати ви. (Вихователь ставить на стіл тарілку з муляжами плодів фруктових дерев . Діти, спираючись на подану схему, складають описові розповіді про обрані плоди. Оцінка розповідей дітей.)

Діти, як гарно ми погуляли в садку! Скільки смачних і соковитих плодів назбирали! Час повертатися до дитячого садочка.

 

Підсумок заняття

 

  • Діти, пригадайте: до кого в гості ми сьогодні їздили?
  • Що росте в садку в Оксанки й Андрійка?
  • Які плоди ростуть на деревах?
  • Які плоди ростуть на кущах?

Заняття з малювання

Тема: « Улюблений кущик, деревце»

Програмові завдання:

  • вчити дітей передавати в малюнку  образ дерева, кущика;
  • розвивати творчість;
  • продовжувати вчити обирати для малювання

матеріал за бажанням;

  • закріпити технічні навички та вміння в малюванні;
  • формувати вміння дітей розповідати  про свої малюнки  та малюнки товаришів.

Матеріали та обладнання : олівці, акварельні фарби, аркуші паперу різного розміру, пензлики.

 

ХІД    ЗАНЯТТЯ

  1. Ігрова ситуація – вихователь розповідає дітям,  що до групи потрапив лист від інопланетян. Вони мешкають на іншій планеті і ніколи не бачили ні дерев, ні кущів, які ростуть на планеті Земля.
  2. Мотивація : « Запропонувати намалювати та  надіслати малюнки із зображенням дерев та кущів інопланетянам».
  3. Розгляд альбому «Дерева, кущі». Діти  роздивляються, якої форми і кольору мають різновиди цих рослин, звертаючи увагу на те, що дерева мають стовбур, а кущі ні.
  4. Дидактична гра «Назви дерево, кущик, який у нього плід»
  5. Фізкультхвилинка. Гра- руханка « Дерево – кущик»

Якщо вихователь називає дерево – діти плещуть у долоні, якщо кущик – тупають ногами.

6.Самостійна робота дітей. Вихователь пропонує дітям намалювати  дерева або кущі, які їм  подобаються понад усе. Дітям, яким важко здійснити свій задум, вихователь пропонує пригадати форму і колір.

  1. Підсумок  – виставка робіт. Діти розглядають усі малюнки, обговорюють ті, на яких дерева та кущі  найбільш схожі на справжніх, складають їх у конверт для інопланетян.

Вихователь       Лалетіна Л.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.