27.05.2020 І молодша «Б» (Казка) (Вихователі Бойко Н.Є., Волохова Н.О.)
Тема дня: «День гусочки»
Заняття 1: Ознайомлення з природнім довкіллям
Тема: « Птахи – пернаті друзі»
Мета: Навчати дітей називати та розрізняти свійських та диких птахів, порівнювати їх будову, розмір, виявляти схожості та відмінності між птахами й тваринами; Формувати у дітей правильну, чітку вимову; Сприяти розвитку логічного мислення, спостережливості дітей.
Матеріал: малюнки із зображеннями тварин і птахів, аудіоапаратура.
ХІД ЗАНЯТТЯ
На початку заняття вихователь показує дітям малюнки із зображеннями тварин і птахів.
Вихователь. Діти! Нещодавно ми з вами говорили про мі.ірин. А сьогодні ми поговоримо про птахів. Ось перед вами і иртіси, на яких зображені тварини та птахи. Відберіть серед них и і.с зображено птахів. (Діти за допомогою вихователя відбира-nmih потрібні картки.) Давайте поміркуємо, чим птахи відрізня-(“іьгя від тварин.
Будьмо кмітливі, будьмо уважні, Правильно, швидко думку докажемо.
Вихователь пропонує дітям закінчити речення:
У тварин крил немає, а у птахів — … (є крила). У тварин — хутро, а у птахів — … (пір’я). У тварин — паща, а у птахів — … (дзьоб).
Вихователь. Чи пізнали ви птахів, зображених на малюнку?
Вихователь, звертаючи увагу дітей на відповідні зображення, читає вірші
О. Пчілка
Півник
Тільки ранок синій Встане на зорі, Кукуріка півник Дзвінко у дворі. — Дзвінко, півнику, співай, Рано доньку підіймай!
В. Герман
Горобець
По стежині навпростець Скаче сірий горобець. Що шукає він? Зернят Для своїх горобенят.
Дидактична гра «Порівняй!»
Вихователь просить дітей порівняти птахів. Півник великий, а горобчик — … (маленький). Півник свійський птах, а горобчик — … (дикий). Півник барвистий, а горобчик — … (сірий). Півник ходить поважно, а горобчик —… (стрибає). А хто краще літає? (Горобчик.)
А хто голосніше співає? (Півник.)
*
Вихователь пропонує дітям заплющити очі, уявити собі
горобчика й прослухати музичний уривок із твору
А. Руббаха «Горобець».
Вихователь. Діти, яким ми уявляємо горобчика? (веселим, рухливим.) От дітки молодці! А тепер давайте ш мандруємо до лісу та до ставка. Кого ж ми тут зустрінемо? Вихователь читає вірш про чаплю.
Я. Воронько І Чому чапля стоїть на одній нозі Чапля зціила черевички – І мерщій пішла до річки. – Чапу-лапу, чапу-лапу,
В мене гарні черевички!
Поки хвастала ходила,
Черевичок загубила.
І стоїть вона в лозі,
На одній стоїть нозі.
Другу вгору підіймає — –
Черевичка немає.
Вихователь. Давайте знайдемо серед малюнків зображенням чаплі. Ось вона яка. Яка ж наша чапля? (Довгоноса, сіра, велика) А де живе чапля? (Біля річки, болота.)
Г. Бойко А ми шпаківні будували
А ми шпаківні будували…
Як розпускалися садки,
До нас весною завітали
Веселі наші співаки.
І ціле літо, ціле літо
Вони (Яіівали нам пісні.
Повиростали їхні діти,
Такі ж співучо-голосні.
Дятел
— Тук-тук-тук!
Так-так-так! —
І комашка, і черв’як,
І личинка — біла спинка,
І жучок-короід
Будуть дятлу на обід
Діти слухають вірші, знаходять картки із зображеннями відповідних птахів.
Фізкультхвилинка
Вихователь читає вірш. Діти перехрещують руки на рівні зап’ястя
роблять рухи і кільцями вгору-вниз під музичний супровід та промовку.
Пташечки літають — Крильцями махають. А долоньки у діток Наче крильця у пташок.
Вихователь пропонує дітям узяти кожному по одній картці
із зображенням птаха та розповісти про нього. Наприклад:
«Ось ворона. Вона чорна. Ворона вміє літати>
Вихователь. Дітки, ви сьогодні були всі уважні, кмітливі, розумні. А зараз вам час відпочити. І наш знайомий сірий горобчик запрошує спочити, щоб підрости та набратися нових сил. Діти слухають колисанку «Колискова від горобчика».
Ой люлі, ой люлі,
Налетіли гулі, ,
Сіли на воротях
У червоних чоботях.
Сіли та й раденькі,
Що спить мій маленький,
Що спить і не чує,
Де ґуля ночує.
Заняття закінчується
Заняття 2:Фізкультура
Мета: Закріпити у дітей вміння метати на дальність
і однією рукою, стрибати в довжину з місця, виховувати дружні взаємини.
Посібники. Мішечки з піском за кількістю дітей, маленький обруч.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I ч. Ходьба і біг в колоні по одному та зграйкою.
Загальноразвиваючі вправи.
В. п.: сидячи, ноги разом, мішечок в одній руці.
Підняти руки в сторони—вгору, перекласти мішечок в іншу руку, опустити руки вниз (4—5 разів).
В. п.: стояти вільно, мішечок в обох руках. Присісти, покласти мішечок на підлогу, показати вихователю, що в руках нічого немає. За сигналом вихователя присісти, взяти мішечок і випрямитись (3—4 рази).
В. п.: сидячи, ноги нарізно, мішечок тримати однією рукою між ногами на підлозі. Нахилитись вперед ковзаючи мішечком по підлозі між ногами. Повернутись у вихідне положення і повторити те ж іншою рукою (3—4 рази)
Підскоки на двох ногах з просуванням вперед (20—ЗО сек.). Мішечок тримати в одній руці. Спокійна ходьба є колоні по одному. Покласти мішечки.
II ч. Основні рухи.
Метання мішечків на дальність лівою і правою рукою на відстань 2.5—3 м. Вправа виконується фронтально
Стрибки в довжину з місця на двох ногах. Фронтально. 6— 8 разіа Звернути увагу на відштовхування і приземлення на обидві ноги. Нагадати, що стрибати треба якнайдалі.
Рухлива гра «Горобці й автомобіль» (2—3 рази).
Заключна частина: Ходьба один за одним в уповільненому, спокійному темпі.
Вихователь: Карбула М.О.