22.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : « Дитина і вулиця»
1 заняття Розвиток мовлення
Тема : «У світі дорожнього руху»
Мета : продовжувати знайомити дітей з навколишнім світом; поглибити знання про правила безпечної поведінки; розвивати творчу уяву, вміння розрізняти останній голосний звук у слові; продовжити вчити дітей складати невелику розповіді з власного досвіду; вживати в мовленні різні типи речень, у тому числі складні; сприяти розвитку фонематичного слуху.
Обладнання : серія сюжетних картинок « Ситуація на дорозі», малюнки із зображенням дорожніх знаків.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Любі хлопчика й дівчата,
А чому такі сумні?
Усміхніться ви мені.
Усміхніться квіточці,
Хай вона росте.
Усміхніться гілочці,
Пташці і траві.
А тепер ви подаруйте
Усмішку й мені.
- А тепер веселою усмішкою привітайте своїх друзів. Покажіть що ви їм раді. Ось так.
ІІ. Сюрпризний момент
- Давайте присядемо, заплющимо очі і послухаємо тишу. Вслухайтесь у неї, мені здається що хтось пищить. Подивіться, тільки тихенько, щоб не налякати. Хто це? Це курчатко. Яке курчатко? (маленьке, пухнасте, жовте).
- Курчатко хоче загадати вам загадку. Послухайте будь ласка :
Щоб був завжди безпечним шлях
У всіх – у тебе і у мене,
По черзі ці вогні горять –
Червоний, жовтий і зелений. (світлофор)
- Молодці, ви правильно здогадались. Наш гість хоче сьогодні вам розповісти про безпеку на вулиці та дорозі. Тож будемо уважними та слухняними.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- Дид. Гра «Щоб не сталося біди»
Вихователь демонструє дорожні знаки і розповідає, що кожен із них означає. Діти розповідають, що може статися, якщо не дотримуватися правил безпеки.
- Читання вірша Грицька Бойка
Спинився автобус, а поряд таксі.
Обходять їх ззаду прохожі усі.
А ґаву – роззяву тут кожен впізна –
Поперед машини скакає вона.
Машина промчала і ледве не збила.
Роззява з книжками портфель упустила.
Соромся! Забула вона…
Вихователь розповідає дітям, як слід обходити транспорт.
- Складання розповіді з власного досвіду «Моя поведінка на дорозі». За потреби вихователь допомагає будувати розповідь навідними запитаннями.
- Музична фізкультхвилинка
- Дид. Гра «Чомучко»
Вихователь виступає в ролі Чомучка і ставить дітям запитання, стимулюючи до обґрунтовування власної відповіді
- Чому небезпечно гратися з м’ячем біля дороги?
- Чому дітям треба міцно тримати за руку дорослого під час переходу дороги?
- Чому коли ми переходимо дорогу необхідно подивитись по обох сторонах?
- Дид. Вправа «Правильно – не правильно»
Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки та роказати, на яких діти порушують правила безпеки.
- Дид.гра « Вирушаємо в путь»
Вихователь пропонує дітям вирушити в подорож на автобусах, і розміщує на дошці малюнки двох автобусів.
- У нас їх два. У першому автобусі можуть їхати слова, в яких останній звук [o], в другому – слова, в яких останній звук [a].
Діти обирають картинку й визначають, у якому автобусі можуть їхати слова, і називають останній звук у слові.
- IV. Підсумок
- Що нового ми дізнались сьогодні на занятті?
- Що вам запам’яталось?
- Можливо ви щось не зрозуміли?
2 заняття Малювання
Тема : Світлофор
Мета : розвивати в дітей інтерес до зображувальної діяльності; вчити малювати світлофор, передаючи форму його частин ( прямокутну та круглу); вправляти в умінні малювати олівцями, зафарбовувати малюнки, використовуючи різний натиск на олівець; закріпити знання правил дорожнього руху; продовжувати розвивати вміння оцінювати роботи своїх товаришів.
Обладнання : мультфільм Тітоньки сови « Про світлофор»; малюнки різних світлофорів; 4-5 м’яких зайчиків; папір; кольорові олівці.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Психогімнастика « Емоції»
Мета гри: тренування дитячих емоцій, навчання саморегуляції, зняття напруги.
Просимо дитини насупитися, як: осіння хмаринка; злий чоловік; сердитий дядько.
Просимо посміхнутися, як: буратіно; кіт на сонечку; хитра лисиця;сонечко.
Просимо показати, як злиться (зляться): два барана на містку; дитина, у якої забрали цукерку; людина, яку вдарили.
Просимо показати, як злякався: заєць вовка; малюк, який заблукав у лісі ;кошеня,на якого гавкає собака.
ІІ. Ігрова ситуація
Вихователь повідомляє про те, що до цирку поспішають зайченята, вони запізнюються, адже не можуть швидко перейти дорогу.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Щоб допомогти зайченятам, необхідно зробити світлофор.
- Ви готові допомогти?
- IV. Продуктивна діяльність
- Вправа «Пригадай но…»
Вихователь пропонує дітям пригадати, як під час прогулянки вони спостерігали за роботою світлофора, уточнює його форму, кольори сигналів.
- Розгляд малюнків різних видів світлофорів
Вихователь показує і пояснює дітям які є світлофори (для трамваю, для пішоходів, для автомобілів, для велосипедистів і.т. далі)
- Перегляд мультфільму Тітоньки Сови « Про Світлофор»
- Про що подивились мультфільм?
- Для чого нам потрібен світлофор?
- Що означають його кольори?
- Показ малюнка дорослим
- Аби нам намалювати світлофор і допомогти зайчатам дістатись до цирку яки найшвидше, необхідний аркуш паперу та кольорові олівці.
- Беремо олівець чорного кольору , тримаємо його трьома пальчиками трішки вище від кінчика яким малюємо. Ось так!
- Далі відступаємо на аркуші трохи вниз із боку також робимо відступ, та ставимо гострий кінчик олівця. Прижимаємо його, але не зовсім міцно, аби наш олівець не зламався. І ведемо пряму довгу лінію вниз, але не до кінця аркуша. Залишаємо місце. Подивіться ось так!
- Нам потрібно намалювати таку саму другу лінію. Малювати її будемо так само, але зробимо відступ вбік від першої намальованої лінії. Ось так! (дорослий малює таку саму паралельну лінію)
- Тепер нам необхідно з’єднати ці дві лінії аби утворився прямокутник. Ставимо кінчик олівця на верхній край правої лінії , несильно натискаємо і не відриваючи руки ведемо лінію до лівої лінії. З’єднуємо лінії з права на ліво. Внизу з’єднуємо так само.
- У нас вийшов прямокутник. Тепер нам необхідно намалювати кола всередині прямокутника. Трішки відступаємо вниз , ставимо кінчик олівця, трішки притискаємо і не відриваючи руки малюємо коло. Ось так! Інші два кола малюємо так само, але потрібно запам’ятати, що потрібно трішки відступати вниз від кожного кола і не сильно давити на олівець.
- У нас вийшов прямокутник із трьома колами всередині. Зараз нам необхідно розмалювати наш світлофор. Перше коло зафарбовуємо червоним кольором, друге – жовтим, а третє – зеленим. Коли ми зафарбовуємо, то олівець не притискаємо до паперу, а тримаємо його трішки під нахилом і легенькими , коротенькими лініями розфарбовуємо.
- Можемо домалювати чорним олівцем нашому світлофору ніжку і зафарбувати її. Ось так!
- Пальчикова гімнастика
Сорока-ворона на припічку сиділа
Діткам кашку варила:
– Оцьому дам,
Оцьому дам,
Оцьому дам,
Оцьому дам,
А цьому не дам:
Бо він дров не рубав, води не носив,
Печі не топив, каші не варив.
- Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя
- V. Підсумок
Діти разом з вихователем розглядають та аналізують роботи.
- Давайте віддамо світлофори нашим зайченятам, щоб лісова дорога була безпечною?
Вихователь: Сахно Г.В.