22.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : « Дитина і вулиця»

1 заняття Розвиток мовлення

Тема : «У світі дорожнього руху»

Мета : продовжувати знайомити дітей з навколишнім світом; поглибити знання про правила безпечної поведінки; розвивати творчу уяву, вміння розрізняти останній голосний звук у слові; продовжити вчити дітей складати невелику розповіді з власного досвіду; вживати в мовленні різні типи речень, у тому числі складні; сприяти розвитку фонематичного слуху.

Обладнання : серія сюжетних картинок « Ситуація на дорозі», малюнки із зображенням дорожніх знаків.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Любі хлопчика й дівчата,

А чому такі сумні?

Усміхніться ви мені.

Усміхніться квіточці,

Хай вона росте.

Усміхніться гілочці,

Пташці і траві.

А тепер ви подаруйте

Усмішку й мені.

  • А тепер веселою усмішкою привітайте своїх друзів. Покажіть  що ви їм раді. Ось так.

 

ІІ. Сюрпризний момент

  • Давайте присядемо, заплющимо очі і послухаємо тишу. Вслухайтесь у неї, мені здається що хтось пищить. Подивіться, тільки тихенько, щоб не налякати. Хто це? Це курчатко. Яке курчатко? (маленьке, пухнасте, жовте).
  • Курчатко хоче загадати вам загадку. Послухайте будь ласка :

Щоб був завжди безпечним шлях

У всіх  – у тебе і у мене,

По черзі ці вогні горять –

Червоний, жовтий і зелений. (світлофор)

  • Молодці, ви правильно здогадались. Наш гість хоче сьогодні вам розповісти про  безпеку на вулиці та дорозі. Тож будемо уважними та слухняними.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.  Дид. Гра  «Щоб не сталося біди»

Вихователь демонструє дорожні знаки і розповідає, що кожен із них означає. Діти розповідають, що може статися, якщо не дотримуватися правил безпеки.

 

  1. Читання вірша Грицька Бойка

Спинився автобус, а поряд таксі.

Обходять їх ззаду прохожі усі.

А ґаву – роззяву тут кожен впізна –

Поперед машини скакає вона.

Машина промчала і ледве не збила.

Роззява з книжками портфель упустила.

Соромся! Забула вона…

Вихователь розповідає дітям, як слід обходити транспорт.

  1. Складання розповіді з власного досвіду «Моя поведінка на дорозі». За потреби вихователь допомагає будувати розповідь навідними запитаннями.
  2. Музична фізкультхвилинка
  3. Дид. Гра «Чомучко»

Вихователь виступає в ролі Чомучка і ставить дітям запитання, стимулюючи до обґрунтовування власної відповіді

  • Чому небезпечно гратися з м’ячем біля дороги?
  • Чому дітям треба міцно тримати за руку дорослого під час переходу дороги?
  • Чому коли ми переходимо дорогу необхідно подивитись по обох сторонах?
  1. Дид. Вправа «Правильно – не правильно»

Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки та роказати, на яких діти порушують правила безпеки.

  1. Дид.гра « Вирушаємо в путь»

Вихователь пропонує дітям вирушити в подорож на автобусах, і розміщує на дошці малюнки двох автобусів.

  • У нас їх два. У першому автобусі можуть їхати слова, в яких останній звук [o], в другому – слова, в яких останній звук [a].

Діти обирають картинку й визначають, у якому автобусі можуть їхати слова, і називають останній звук у слові.

  1. IV. Підсумок
  • Що нового ми дізнались сьогодні на занятті?
  • Що вам запам’яталось?
  • Можливо ви щось не зрозуміли?

2 заняття Малювання

Тема : Світлофор

 

Мета : розвивати в дітей інтерес до зображувальної діяльності; вчити малювати світлофор, передаючи форму його частин ( прямокутну та круглу); вправляти в умінні малювати олівцями, зафарбовувати малюнки, використовуючи різний натиск на олівець; закріпити знання правил дорожнього руху; продовжувати розвивати вміння оцінювати роботи своїх товаришів.

 

Обладнання : мультфільм Тітоньки сови « Про світлофор»;  малюнки різних світлофорів; 4-5 м’яких зайчиків; папір; кольорові олівці.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Психогімнастика « Емоції»

Мета гри: тренування дитячих емоцій, навчання саморегуляції, зняття напруги.

Просимо дитини насупитися, як: осіння хмаринка; злий чоловік; сердитий дядько.

Просимо посміхнутися, як: буратіно; кіт на сонечку; хитра лисиця;сонечко.

Просимо показати, як злиться (зляться): два барана на містку; дитина, у якої забрали цукерку; людина, яку вдарили.

Просимо показати, як злякався: заєць вовка; малюк, який заблукав у лісі ;кошеня,на якого гавкає собака.

 

ІІ. Ігрова ситуація

Вихователь повідомляє про те, що до цирку поспішають зайченята, вони запізнюються, адже не можуть швидко перейти дорогу.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Щоб допомогти зайченятам, необхідно зробити світлофор.
  • Ви готові допомогти?

 

  1. IV. Продуктивна діяльність
  1. Вправа «Пригадай но…»

Вихователь пропонує дітям пригадати, як під час прогулянки вони спостерігали за роботою світлофора, уточнює його форму, кольори сигналів.

  1. Розгляд малюнків різних видів світлофорів

Вихователь показує і пояснює дітям які є світлофори (для трамваю, для пішоходів, для автомобілів, для велосипедистів і.т. далі)

  1. Перегляд мультфільму Тітоньки Сови « Про Світлофор»
  • Про що подивились мультфільм?
  • Для чого нам потрібен світлофор?
  • Що означають його кольори?
  1. Показ малюнка дорослим
  • Аби нам намалювати світлофор і допомогти зайчатам дістатись до цирку яки найшвидше, необхідний аркуш паперу та кольорові олівці.
  • Беремо олівець чорного кольору , тримаємо його трьома пальчиками трішки вище від кінчика яким малюємо. Ось так!
  • Далі відступаємо на аркуші трохи вниз із боку також робимо відступ, та ставимо гострий кінчик олівця. Прижимаємо його, але не зовсім міцно, аби наш олівець не зламався. І ведемо пряму довгу лінію вниз, але не до кінця аркуша. Залишаємо місце. Подивіться ось так!
  • Нам потрібно намалювати таку саму другу лінію. Малювати її будемо так само, але зробимо відступ вбік від першої намальованої лінії. Ось так! (дорослий малює таку саму паралельну лінію)
  • Тепер нам необхідно з’єднати ці дві лінії аби утворився прямокутник. Ставимо кінчик олівця на верхній край правої лінії , несильно натискаємо і не відриваючи руки ведемо лінію до лівої лінії. З’єднуємо лінії з права на ліво. Внизу з’єднуємо так само.
  • У нас вийшов прямокутник. Тепер нам необхідно намалювати кола всередині прямокутника. Трішки відступаємо вниз , ставимо кінчик олівця, трішки притискаємо і не відриваючи руки малюємо коло. Ось так! Інші два кола малюємо так само, але потрібно запам’ятати, що потрібно трішки відступати вниз від кожного кола і не сильно давити на олівець.
  • У нас вийшов прямокутник із трьома колами всередині. Зараз нам необхідно розмалювати наш світлофор. Перше коло зафарбовуємо червоним кольором, друге  – жовтим, а третє – зеленим. Коли ми зафарбовуємо, то олівець не притискаємо до паперу, а тримаємо його трішки під нахилом і легенькими , коротенькими лініями розфарбовуємо.
  • Можемо домалювати чорним олівцем нашому світлофору ніжку і зафарбувати її. Ось так!
  1. Пальчикова гімнастика

Сорока-ворона на припічку сиділа

Діткам кашку варила:

– Оцьому дам,

Оцьому дам,

Оцьому дам,

Оцьому дам,

А цьому не дам:

Бо він дров не рубав, води не носив,

Печі не топив, каші не варив.

  1. Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя

 

  1. V. Підсумок

Діти разом з вихователем розглядають та аналізують роботи.

  • Давайте віддамо світлофори нашим зайченятам, щоб лісова дорога була безпечною?

 

 

 

 

Вихователь: Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.