21.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)
Заняття 1. Ознайомлення з соціумом
Тема. Наші улюбленці
Мета: продовжувати вчити дітей доглядати за домашніми тваринами; формувати екологічне мислення, свідоме ставлення до оточуючої живої природи; вчити сприймати себе як частку навколишнього середовища; дати знання про користь та небезпеку від тварин, які утримуються в куточку природи та в домашніх умовах; виховувати чуйність та людяність.
Хід заняття
Вихователь. Діти, ось ми й прийшли до нашого куточка природи. Зараз ми приберемо в клітках у наших улюбленців, поспілкуємось із ними, але спочатку я пропоную відгадати кілька коротеньких загадок:
Вухатий має звичку Капусту їсти і травичку
(Кролик.)
Так, це звичайно, кролик. А ви можете назвати його дикого родича?
(Зайчик.)
А хто ще з домашніх тварин харчується травою? Так — і морська свинка, і коза, і корова, і кінь також їдять траву. А що ще їдять ці тварини?
(Зерно, сіно.)
Ось ми з вами й візьмемо травичку і зернятка для нашої свинки. А тепер ще загадка:
Без усякої напруги Скопіює всіх …
(папуга).
Де живуть папуги в дикій природі? Чим живляться? У якому випадку папужка починає імітувати людську мову? Які умови необхідно
створити, щоб пташка була здорова та не нудьгувала?
(Відповіді дітей.)
А от іще одна загадка:
Гладенька спинка
В морської… (свинки).
Як ви гадаєте, чому цю тваринку відносять до класу гризунів? Які в неї зуби? Чи може кролик, свинка чи навіть папужка поранити людину, яка опікується ними? Яких застережних заходів треба вживати, щоб не завдати шкоди тваринам і уникнути травмування під час годування чи прибирання клітки? (Відповіді дітей.)
Діти разом із вихователем прибирають в клітках, наливають водичку та підсипають їжу.
Вихователь по ходу заняття підкреслює, як можна виконати це якомога обережніше, щоб не зашкодити тваринкам і не завдати неприємностей собі.
Робота за змістом вірша
Пес в сусідському дворі
(Переклад Л. Яковенко)
Якщо ви пішли до когось
І собака стріла вас —
Заготуйте для гостинця
Дві-три палички ковбас!
Вкиньте з сиром бутерброд
Цій нахабі просто в рот.
Дайте їй сардельку в миску,
Можна вкинути сосиску.
Після парочки котлет
Пропонуйте їй паштет,
Ніжку курочки, печінку,
З пирога смачну начинку,
А в кінці кидайте фарш —
Та вперед сміливо марш!
Загарчало собачатко?
Починайте все спочатку!
Вірш писала я для жарту —
В двір, де пес, іти не варто!
Підсумок заняття:
Тварини мають право жити, як їм подобається, а тому не годиться сприймати їх як живі іграшки. Захищаючись від надмірної уваги, вони можуть ненавмисне нанести людині травму.
Чмир О.В.