06.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема тижня : « У нашому довкіллі»
Тема дня : «Охорона природи та Червона книга»
Заняття 1 Народознавство
Тема: Вербна Неділя
Мета : Познайомити дітей з історією виникнення свята з народними обрядами і звичаями. Продовжувати вчити виразно розповідати вірш напам’ять. Уточнити знання про дерево верби. Вчити дітей виконувати виріб з паперу та непридатного матеріалу. Розвивати пам’ять, допитливість, дрібну моторику. Виховувати акуратність і посидючість.
Обладнання : Картинки з зображенням біблійного сюжету «Вхід Господній в Єрусалим», з гілочками верби. Ватні палички, дерев’яні шпажки для шашлику, світло-коричнева папір, ножиці, клей олівець. Аудіо програвач, аудіозаписи: Благовіст (дзвін), пісня Е. Фролової на вірші А. Блоку «Вербна Неділя».
Хід заняття
І. Організаційний момент
Лунає аудіозапис дзвону – Благовіст.
- Що це ми почули, діти? (відповіді дітей)
ІІ. Сюрпризний момент
- А хто це до нас сьогодні прилетів? Що це у нього у дзьобику?
- Так ! Це горобчик. В дзьобику у нього гілочка верби. Він не даремно її приніс. Незабаром свято Вербної Неділі , а наш гість нічого про це не знає. Він дуже просить вас допомогти дізнатись про це свято.
- Допоможемо?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Тож давайте будемо уважними, зосередженими, кмітливими , слухняними і тоді ви допоможете нашому маленькому горобчику.
- IV. Вивчення нового матеріалу
1.Розповідь вихователя про історію виникнення свята
- Діти, в неділю всі православні християни відзначатимуть одне з головних Православних свят – «Вербна Неділя». Воно відзначається за тиждень до Пасхи. Згідно Біблійного сюжету в цей день Ісус в’їхав у ворота міста Єрусалима на віслюку. Його урочисто зустрічали городяни й кидали під ноги пальмові гілки – символ миру, спокою. У нас не ростуть пальми, тому замість пальмових гілок ми використовуємо гілочки іншої рослини.
- Можливо хтось знає, якої рослини гілочки? (відповіді дітей)
- На яке число не випадала Вербна Неділя, це завжди весняне свято. Перше дерево, яке розпускається навесні – верба. Тому у нас пальмову гілочку замінили на гілочки верби. Верба – це символ весни. В цей день можна побачити багато людей, які несуть в руках гілочки верби, святять їх у церкві, прикрашають ними свій будинок, ходять в гості і дарують їх один одному.
- А давайте пограємо в гру, яка так і називається «Гості»?
- Народна гра «Гості»
Долоні зімкнуті перед грудьми, пальці лівої руки щільно притиснуті до пальців правої руки.
- Мама, мама!
(Мізинці чотири рази постукують один по одному)
- Що, що, що?
(Три рази постукують один по одному вказівні пальці)
- Гості їдуть!
(Постукують мізинці)
- Ну і що?
(Постукують вказівні пальці)
- Доброго дня, доброго!
(Середній та безіменний пальці двічі перехрещуються з тими ж пальцями іншої руки, обходячи їх то праворуч, то ліворуч)
- Чмок, чмок, чмок!
(Гості цілуються. Середній і безіменний пальці постукують по тим же пальцям іншої руки)
- Вивчення віршика – промовлянки
– а ви знали, що гілочки верби не просто дарували? В народі існує звичай легенько бити один одного гілочками верби. Вважається, що це вбереже від хвороби та пристріту. Але не просто б’ють, примовляють певні слова.
– Послухайте будь ласка промовлянку, а потім повторимо її з вами
Верба,верба,
Верба хлест,верба хлест.
Б’є до сліз верба синя.
Б’є не сильно,верба красна.
Б’є напрасно, верба біла.
Б’є за діло.
- А тепер з моєю допомогою промовимо цей віршик (повторюють2-3 рази)
- Виготовлення вербових голочок
– Промовлянку ми з вами запам’ятали, але нам не вистачає гілочок верби. Де можна взяти вербові гілочки? (Роздуми дітей)
– Я пропоную зробити гілочки самим.
– Для початку розглянемо малюнок з вербовими котиками.
– На що схожі бруньки верби?
– Ви всі праві. А для того аби зробити гілочку верби нам необхідні ось такі матеріали: ось такі дерев’яні шпажки для шашлику, ватні палички, смужки світло – коричневого паперу. Ще нам знадобиться клей – олівець. Будьте уважними та обережними.
- Візьмемо шпажку і шматочок ватної палички. Вістря шпаги вставляємоуватну паличку.
2. Тепер намажемо клеєм смужку паперу.
3. Починаємо намотувати папір навколо шпажки.
4. Через відстань вставляємо ватні палички і продовжуємо намотувати папір.
– Обмотуємо охайно, щоб не порвати папір. Наша гілочка готова.
Під час виконання роботи звучить аудіо запис пісні Е. Фролової на вірші А. Блоку «Вербна Неділя».
- V. Підсумок
– Про яке свято дізнались сьогодні на занятті?
– Гілочки якого дерева носять люди до церкви?
– Що потім роблять з цими гілочками?
Тема дня : «Охорона природи та Червона книга»
Заняття 2 Аплікація
Тема : Портрет весни
Мета: закріпити вміння дітей передавати свої враження від побаченого за допомогою різних технік аплікаціі; продовжувати вчити працювати з ножицями; формувати техніку акуратного вирізування; розвивати естетичний смак, фантазію, дрібні м’язи пальців рук; виховувати вміння бачити красу навколишнього світу та природи і бажання берегти її.
Обладнання : кольоровий папір коричневого, зеленого, білого або рожевого кольору; ножиці, клей, пензлики, клейонки, серветки; предметні малюнки; готовий виріб, аудіоапаратура.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Психогімнастика «Я – квітка»
Вихователь читає текст, діти рухами відтворюють його зміст.
«Я – квітка. Я зовсім легенька. Я повільно – повільно росту, піднімаюсь. Я прокидаюсь від чудового сну. Я розкриваю свої тоненькі, ніжні пелюстки, я вмиваю пелюстками обличчя. Я — квітка. Мої пелюстки граються з вітром. Вони танцюють із ним, кружляють у вальсі. Я танцюю і дарую свої пахощі небу, сонцю, землі і людям».
ІІ. Сюрпризний момент
У гості завітав сонячний зайчик. Він з’явився від перших промінчиків сонечка і приніс з собою різні світлини весни аби дітки більше дізналися про весну.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Розгляд весняних світлин.
- Що ви бачите на малюнках? Яка пора року на них зображена?
- Що змінилося в природі?
- Які кольори переважають у весняну пору року?
- Який малюнок вам найбільше подобається і чому?
- Слухання віршованих творів про весну та їх обговорення
- IV. Продуктивна діяльність
- Пояснення виконання роботи.
- Аби створити портрет весни, ми зобразимо квітуче дерево на галявині. А зробимо ми це в незвичній техніці.
- Спочатку ми виріжемо травичку. Для цього візьмемо смужку зеленого кольорового паперу на якій вже намальована травичка у вигляді високих чи низьких, вузьких чи широких з’єднаних між собою ліній, що ніби схожі на трикутники. І почнемо вирізати по контуру.
- Перед тим як візьмемо ножиці до рук, ми обов’язково згадаємо про правила техніки безпеки під час роботи з ножицями.
- Щоб зробити стовбур дерева з гілочками ,ми візьмемо аркуш коричневого паперу і до білої сторони прикладемо свою долоньку. Можливо хтось може сам, а хто не може ми допоможемо обвести долоньку олівцем.
- Долоньку тримаємо міцно до аркуша, а олівець тримаємо трьома пальчиками і не сильно притискаючи стержня до паперу обводимо долоньку разом з пальчиками.
- Так, а тепер акуратно і по контуру вирізаємо свої долоньки.
- Тепер наклеємо травичку на аркуш, а потім наше дерево. Пам’ятаємо як працювати з клеєм. Клєю беремо небагато та розмазуємо його по всьому елементу.
- Щоб наше дерево розквітло нам потрібні квіточки та листя.
- Квіточки у вас вже є в готовому вигляді. Вам необхідно гармонійно приклеїти їх по дереву.
- А щоб у дерева з’явились листочки. Потрібно взяти зелений кольоровий папір і порвати його на невеликі шматочки у вигляді овалів. Ось так.
- Потім приклеїти наші листочки на дерево. Не забуваємо про правила роботи з клеєм.
- Ось наша галявина і готова. За бажанням ми можемо прикрасити галявину ще квіточками. Вийшов справжній портрет весни.
- Пальчикова гімнастика
«Спечем хлібчик»
Спечем, спечем хлібчик
Дітям на обiдчик.
Найбільшому – хліб місити,
А тобі – воду носити,
А тобі – в печі палити,
А тобі – дрова рубати,
А малому – замітати.
Тільки хліба напекли – танцювати почали.
Це робота не легка – витинати гопака.
(Розгинаємо пальчики, починаючи з великого. Імітуємо пальчиками танок).
- Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя.
- V. Підсумок
– Що робили сьогодні на занятті?
– Що вам сподобалось?
– Що було робити найлегше? Що було важким?
Вихователь : Сахно Г.В.