29.04.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня « Працюємо в саду. Плодові  дерева та кущі»

Логіко-математичий розвиток (інтегроване)

Тема: «Весняні пригоди з метеликом»

 

Мета: закріплювати з дітьми вміння рахувати кількісною і порядковою лічбою, визначати предмет за порядком; вчити порівнювати предмети за масою (використовуючи досліди) та позначати відповідними словами: важкий, легший; закріплювати навички орієнтації у просторі.

Систематизувати знання дітей про весняні зміни в природі: зазеленіла трава, на деревах з’явилося листя, зацвіли квіти і фруктові дерева, прокинулися комахи. Вчити бачити красу весняної природи.

Перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу (знання про слово, речення, наголос,звуки: голосні і приголосні, звуковий аналіз слів, поділ слів на склади); уміння уважно, точно, самостійно виконувати завдання.

 

Хід заняття.

 

Добрий день, діти! Сьогодні я підготувала для вас цікаву подорож – загадкову пригоду з чарівним гостем. Хто б це міг бути? (Здогадки дітей)
У мене є підказка – будиночок – квітка, яка захищає нашого гостя, коли іде дощ.
(Вихователь демонструє саморобну квітку, в якій ховається метелик.)

Загадка:

Тільки лялечка проснеться –
Враз у шати одягнеться.
Погляду не відірвати –
Здатна всіх зачарувати!
(Метелик)

Так, це яскравий метелик, він кличе нас у подорож. Ви готові до пригод, перешкод і важких завдань? (Так)
Тоді ми вирушаємо!

Дидактична гра «Знайди квітку для метелика» (цифри)

Мета: вправляти дітей у знанні рахунку кількісною лічбою, співвідношенні цифри і відповідної кількості предметів в межах 9.

Все навколо зелениться :
І дерева, і травиця.
Вилізли комашки
І малі мурашки.

– Яка зараз пора року? ( Весна )
– Чому комашки вилізають весною? ( Тому, що гріє сонечко, квіти зацвіли і комахам є чим живитися.)
Малята, добре нам усім жити в такому гарному, прекрасному світі, який нам подарувала природа. Який світ навколо нас? (Вихователь допомагає дітям дібрати та повторити слова-ознаки: світ великий, красивий, багатий, яскравий).
– Правильно. В ньому багато мешканців, які живуть, ростуть та радіють сонечку. Хто це? (Люди, звірята, пташки, рослини)
– Подумайте і скажіть, про кого ця загадка: про людей, тварин чи рослин:

П’ють дощову водичку,
Під сонцем підростають.
Зеленими листочками
Всіх радісно вітають
Що це? (Рослини)

– Назвіть, які ви знаєте рослини? Опис рослин.(Розвиток зв’язного мовлення)
– А зараз сюрприз від метелика.( Намальований стовбур дерева.) Це дерево. Погляньте, який міцний у дерева стовбур. Він щільно вкритий корою, але йому чогось не вистачає. Ніяк не здогадаюся, що не так? (Дереву не вистачає зелених листочків, отже прийшла весна.)
– Давайте виконаємо завдання – загадки і отримаємо за правильні відповіді листочки для нашого дерева.

Дидактична вправа «Третій зайвий»

(індивідуальні картки з різними завданнями)

Мета: розвивати логічне мислення та доказове мовлення, вміння виокремлювати серед трьох предметів два за спільними ознаками, пояснюючи свій вибір, закріпити знання про геометричні фігури.

 

(Існує декілька варіантів «третього зайвого», тому дитина повинна пояснити, за яким принципом діяла, чому обрала той чи інший варіант.)

Дидактична вправа «Закрий фішкою предмет за заданим порядком»

Мета: закріпити вміння визначати предмет за порядком, розвивати вміння доводити справу до кінця.
(Кожна дитина має свою індивідуальну картку, виконує завдання самостійно за вказівкою вихователя.)
Закрийте фішкою п’ятий предмет. (Восьмий, четвертий, шостий і т.п.)

Дидактична вправа «Порахуй і назви»

Мета: закріпити вміння рахувати в межах 9., розвивати увагу, самостійність.
Порахуйте, будь ласка, скільки кольорових горошин на ваших картках.
Підніміть картки ті діти, у кого 5 (9, 8, 7, 6, 4, 3) горошин. (Діти виконують завдання.)

Завдання з грамоти.

( Закріпити поняття «речення», «слово», «склад», «звук», «буква», «голосний, приголосний (м’який і твердий) звук», «наголос».)

Дидактична вправа «Утвори склад»

Мета: закріпити вміння поєднувати букви в склади, читати утворений склад.
МУ, СА, РІ, КО, ВА, НЕ, ПИ і т.п.

Дидактична вправа «Скажи навпаки»

Холодний – гарячий; Повільний – стрімкий;
Білий – чорний; Позаду – попереду;
Світлий – темний; Сухий – мокрий;
Зима – літо; Чистий – брудний;
Веселий – сумний; День – ніч;

Фізхвилинка.

Раз – підняти руки вгору,

Два –нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги,

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз – піднялись, два – присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Наше дерево, завдяки виконаним правильно завданням, зазеленіло. А що йому потрібно для гарного росту, життя? (Повітря, земля, тепло, світло, вода.)
Так, вода потрібна всім живим істотам.
Я пропоную трохи проекспериментувати з водою. Вона така звична для нас. Яка вона буває? ( Холодна, прозора, чиста, солодка, кольорова і т. п. )
Досліди з водою.
(На столі розміщені склянки для кожної дитини, камінець, шматочок деревини.)
Давайте спробуємо визначити, який матеріал найважчий, а який найлегший.
(Діти досліджують: кидають камінці, шматочки деревини у воду, роблять висновки.)
Камінь потонув, бо він важчий за деревину. Ось чому човни і кораблі не роблять з каміння.
Сьогодні метелик подарував нам чудову, цікаву подорож. Ми багато чого з вами згадали, гарно попрацювали. У нас з вами вийшло справжнє весняне дерево. Я пропоную прикрасити його ще й квітами, щоб наш метелик міг заховатися від дощу і вночі спати в обраній домівці. (Діти роблять квіти з серветок методом скручування, приклеюють їх на гілочки дерева.)

 

Художня література

Тема. Заучування напам’ять колискової «Ой, у саду зелененькім…».

Мета: розвивати поетичний слух, бажання запам’ятовувати вірші, виразно читати напам’ять; вчити уважно слухати, усвідомлювати ідею та зміст твору;

вчити дітей здійснювати елементарний аналіз художніх творів; знаходити, розуміти засоби виразності (порівняння, епітети, повтори, образні художньо-поетичні вирази).

Хід заняття:

Психогімнастика

Тихо звучить запис «Звуки природи», діти вільно сидять на стільцях.

Закрийте очі і уявіть себе у весняному саду?  Ви лягли на теплу, прогріту сонцем травичку, дує повільно вітерець. Лине спів птахів…

Що ви уявили?

Що або кого ви побачили?

Активізація знань дітей

Якою мовою ми розмовляємо? Чому? Які твори українською мовою ви можете мені розповісти? (Забавлянки, потішки, вірші, казки, народні пісні…)

Мотивація.

Ми розмовляємо українською мовою, тому що наша Батьківщина – Україна. І ми, як справжні українці, любимо рідну мову і бережемо її. Поки існує українська мова, доти буде існувати така держава як Україна. Ми маємо розмовляти, вивчати свою рідну мову, розповідати рідною мовою вірші, казки, оповідки, байки, поеми. Адже тільки українською мовою можна написати такі чудові вірші про природу. І сьогодні я хочу вас познайомити ще з одним цікавим віршем.

Повідомлення назви колискової.

Читання колискової вихователем.

Ой у саду зелененькім

Пташата співають,

Ой маленькій дитиночці

Спатоньки не дають.

Ой пташата погодую,

Не будуть співати,

А дитина солоденька

Буде в люлі спати.

Люлю, люлю, дитиночка,

Спи у холодочку,

Полетіли пташенята –

Тихо у садочку.

Бесіда за змістом колискової

Орієнтовні питання:

Як називається колискова?

Якою мовою написаний вірш?

Чи сподобалася вам колискова?

Які почуття викликає у вас почуте?

Про яку пору року йдеться у колискові?

Як ви здогадалися?

Що роблять птахи влітку?

Які автор використовує в творі засоби виразності? (Пестливі слова: зелененькім, пташата, дитиночці, спатоньки, дитиночка, холодочку, пташенята, садочку, епітети: саду зелененькім, маленькій дитиночці, дитина солоденька, повтори – люлю, люлю, дитиночка)

Фізхвилинка

Крильця пташки розправляють, (Руки розвести в різні боки).

Їх до сонця підіймають. (Руки в гору, потягнутись).

Потім можна політати (Покрутитися, рухи руками).

І комашок поганяти. (Вгору низ).

На галявину злетілись,(Присісти).

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли,(Рухи руками вгору та вниз).

У гніздечку хутко сіли. (Сісти на місця).

Повторне читання  колискової вихователем.

Заучування колискової по частинах.

Підсумок заняття.

Вам сподобалося наше заняття?

Що ми з вами робили?

Як називається колискова?

Що хотів автор показати у колисковій?

 

Вихователь : Сахно А.В .

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *