06.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема тижня : « У нашому довкіллі»

Тема дня : «Охорона природи та Червона книга»

Заняття 1 Народознавство

Тема:  Вербна Неділя

Мета : Познайомити дітей з історією виникнення свята з народними обрядами і звичаями. Продовжувати вчити виразно розповідати вірш напам’ять. Уточнити знання про дерево верби. Вчити дітей виконувати виріб з паперу та непридатного матеріалу. Розвивати пам’ять, допитливість, дрібну моторику. Виховувати акуратність і посидючість.

Обладнання : Картинки з зображенням біблійного сюжету «Вхід Господній в Єрусалим», з гілочками верби. Ватні палички, дерев’яні шпажки для шашлику, світло-коричнева папір, ножиці, клей олівець. Аудіо програвач, аудіозаписи: Благовіст (дзвін), пісня Е. Фролової на вірші А. Блоку «Вербна Неділя».

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

 

Лунає  аудіозапис дзвону – Благовіст.

 

  • Що це ми почули, діти? (відповіді дітей)

 

ІІ. Сюрпризний момент

  • А хто це до нас сьогодні прилетів? Що це у нього у дзьобику?
  • Так ! Це  горобчик. В дзьобику у нього гілочка верби. Він не даремно її приніс. Незабаром свято Вербної Неділі , а наш гість нічого про це не знає. Він дуже просить вас допомогти дізнатись про це свято.
  • Допоможемо?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Тож давайте будемо уважними, зосередженими, кмітливими , слухняними і тоді ви допоможете нашому маленькому горобчику.

 

  1. IV. Вивчення нового матеріалу

 

1.Розповідь вихователя про історію виникнення свята

  • Діти, в неділю всі православні християни відзначатимуть одне з головних Православних свят – «Вербна Неділя». Воно відзначається за тиждень до Пасхи. Згідно Біблійного сюжету в цей день Ісус в’їхав у ворота міста Єрусалима на віслюку. Його урочисто зустрічали городяни й кидали під ноги пальмові гілки – символ миру, спокою. У нас не ростуть пальми, тому замість пальмових гілок ми використовуємо гілочки іншої рослини.
  • Можливо хтось знає, якої рослини гілочки? (відповіді дітей)
  • На яке число не випадала Вербна Неділя, це завжди весняне свято. Перше дерево, яке розпускається навесні – верба. Тому у нас пальмову гілочку замінили на гілочки верби. Верба – це символ весни. В цей день можна побачити багато людей, які несуть в руках гілочки верби, святять їх у церкві, прикрашають ними свій будинок, ходять в гості і дарують їх один одному.
  • А давайте  пограємо в гру, яка так і називається «Гості»?

 

  1. Народна гра «Гості»

Долоні зімкнуті перед грудьми, пальці лівої руки щільно притиснуті до пальців правої руки.

  • Мама, мама!

(Мізинці чотири рази постукують один по одному)

  • Що, що, що?

(Три рази постукують один по одному вказівні пальці)

  • Гості їдуть!

(Постукують мізинці)

  • Ну і що?

(Постукують вказівні пальці)

  • Доброго дня, доброго!

(Середній та безіменний пальці двічі перехрещуються з тими ж пальцями іншої руки, обходячи їх то праворуч, то ліворуч)

  • Чмок, чмок, чмок!

(Гості цілуються. Середній і безіменний пальці постукують по тим же пальцям іншої руки)

  1. Вивчення віршика – промовлянки

а ви знали, що гілочки верби не просто дарували? В народі існує звичай легенько бити один одного гілочками верби. Вважається, що це вбереже від хвороби та пристріту. Але не просто б’ють, примовляють певні слова.

Послухайте будь ласка промовлянку, а потім повторимо її з вами

Верба,верба,

Верба хлест,верба хлест.

Б’є  до сліз верба синя.

Б’є не сильно,верба красна.

Б’є напрасно, верба біла.

Б’є за діло.

  • А тепер з моєю допомогою промовимо цей віршик (повторюють2-3 рази)

 

  1. Виготовлення вербових голочок

 Промовлянку ми з вами запам’ятали, але нам не вистачає гілочок верби. Де можна взяти вербові гілочки? (Роздуми дітей)

Я пропоную зробити гілочки самим.

Для початку розглянемо малюнок з вербовими котиками.

На що схожі бруньки верби?

Ви всі праві. А для того аби зробити  гілочку верби нам необхідні ось такі матеріали: ось такі дерев’яні шпажки для шашлику, ватні палички, смужки світло – коричневого паперу. Ще нам знадобиться клей – олівець. Будьте уважними та обережними.

  1. Візьмемо шпажку і шматочок ватної палички. Вістря шпаги вставляємоуватну паличку.
    2. Тепер намажемо клеєм смужку паперу.
    3. Починаємо намотувати папір навколо шпажки.
    4. Через відстань вставляємо ватні палички і продовжуємо намотувати папір.

– Обмотуємо охайно, щоб не порвати папір. Наша гілочка готова.

Під час виконання роботи звучить аудіо запис пісні Е. Фролової на вірші А. Блоку «Вербна Неділя».

  1. V. Підсумок

Про яке свято дізнались сьогодні на занятті?

Гілочки якого дерева носять люди до церкви?

Що потім роблять з цими гілочками?

 

Тема дня : «Охорона природи та Червона книга»

Заняття 2 Аплікація

Тема : Портрет весни

Мета: закріпити вміння дітей передавати свої враження від побаченого за допомогою різних технік аплікаціі; продовжувати вчити працювати з ножицями; формувати техніку акуратного вирізування; розвивати естетичний смак, фантазію, дрібні м’язи пальців рук; виховувати вміння бачити красу навколишнього світу та природи і бажання берегти її.

Обладнання : кольоровий папір коричневого, зеленого, білого або рожевого кольору; ножиці, клей, пензлики, клейонки, серветки; предметні малюнки; готовий виріб, аудіоапаратура.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Психогімнастика «Я – квітка»

Вихователь читає текст, діти рухами відтворюють його зміст.

«Я – квітка. Я зовсім легенька. Я повільно – повільно росту, піднімаюсь. Я прокидаюсь від чудового сну. Я розкриваю свої тоненькі, ніжні пелюстки, я вмиваю пелюстками обличчя. Я — квітка. Мої пелюстки граються з вітром. Вони танцюють із ним, кружляють у вальсі. Я танцюю і дарую свої пахощі небу, сонцю, землі і людям».

 

ІІ. Сюрпризний момент

У гості завітав сонячний зайчик. Він з’явився від перших промінчиків сонечка і приніс з собою різні світлини весни аби дітки більше дізналися про весну.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Розгляд весняних світлин.
  • Що ви бачите на малюнках? Яка пора року на них зображена?
  • Що змінилося в природі?
  • Які кольори переважають у весняну пору року?
  • Який малюнок вам найбільше подобається і чому?

 

  1. Слухання віршованих творів про весну та їх обговорення

 

  1. IV. Продуктивна діяльність
  1. Пояснення виконання роботи.
  • Аби створити портрет весни, ми зобразимо квітуче дерево на галявині. А зробимо ми це в незвичній техніці.
  • Спочатку ми виріжемо травичку. Для цього візьмемо смужку зеленого кольорового паперу на якій вже намальована травичка у вигляді високих чи низьких, вузьких чи широких з’єднаних між собою ліній, що ніби схожі на трикутники. І почнемо вирізати по контуру.
  • Перед тим як візьмемо ножиці до рук, ми обов’язково згадаємо про правила техніки безпеки під час роботи з ножицями.
  • Щоб зробити стовбур дерева з гілочками ,ми візьмемо аркуш коричневого паперу і до білої сторони прикладемо свою долоньку. Можливо хтось може сам, а хто не може ми допоможемо обвести долоньку олівцем.
  • Долоньку тримаємо міцно до аркуша, а олівець тримаємо трьома пальчиками і не сильно притискаючи стержня до паперу обводимо долоньку разом з пальчиками.
  • Так, а тепер акуратно і по контуру вирізаємо свої долоньки.
  • Тепер наклеємо травичку на аркуш, а потім наше дерево. Пам’ятаємо як працювати з клеєм. Клєю беремо небагато та розмазуємо його по всьому елементу.
  • Щоб наше дерево розквітло нам потрібні квіточки та листя.
  • Квіточки у вас вже є в готовому вигляді. Вам необхідно гармонійно приклеїти їх по дереву.
  • А щоб у дерева з’явились листочки. Потрібно взяти зелений кольоровий папір і порвати його на невеликі шматочки у вигляді овалів. Ось так.
  • Потім приклеїти наші листочки на дерево. Не забуваємо про правила роботи з клеєм.
  • Ось наша галявина і готова. За бажанням ми можемо прикрасити галявину ще квіточками. Вийшов справжній портрет весни.
  1. Пальчикова гімнастика

«Спечем хлібчик»
Спечем, спечем хлібчик
Дітям на обiдчик.
Найбільшому – хліб місити,
А тобі – воду носити,
А тобі – в печі палити,
А тобі – дрова рубати,
А малому – замітати.
Тільки хліба напекли – танцювати почали.
Це робота не легка – витинати гопака.

(Розгинаємо пальчики, починаючи з великого. Імітуємо пальчиками танок).

 

  1. Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя.

 

  1. V. Підсумок

– Що робили сьогодні на занятті?

– Що вам сподобалось?

– Що було робити найлегше? Що було важким?

 

Вихователь : Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.