23.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Тема дня Дитина і побут

Заняття Розвиток мовлення

Тема. Небезпечні предмети

Мета: вчити дітей уважно слухати вірші та відгадувати загадки, будувати причиново-наслідкові речення на задану тему; за допомогою педагога робити висновки; удосконалювати в дітей зв’язне мовлення, артикуляцію, уміння давати відповіді на запитання дорослого; формувати уявлення про елементарні основи безпечної поведінки в побуті; розвивати пам’ять, увагу; виховувати слухняність, пошану до дорослих.

Матеріал: лялька хлопчик Андрійко, ілюстрації із зображенням проблемних ситуацій.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

Вихователь повідомляє дітям, що маленький Андрійко залишився вдома один. Але вдома дуже багато небезпечних предметів, які можуть йому зашкодити.

ІІ. Основна частина.

Пропонуєм дітям відгадати загадки про небезпечні предмети.

 

Два кільця, два кінця,

А посередині цвях. (Ножиці)

 

То холодним, то гарячим

Вдома кожен мене бачив.

І співаю я від жару,

І пускаю з носа пару. (Чайник)

 

Вміє вишивати, шити,

Може ґудзики пришити,

Та без одягу донині

Рукодільниця-кравчиня. (Голка)

 

Лезо в мене гостре і залізне,

Вигляд маю дуже грізний.

Хоч без мене і не обійдетеся —

Будьте обережні й бійтеся! (Ніж)

 

  1. 1. Бесіда про небезпечні предмети.

— Що може бути небезпечним удома?

— Що трапиться, якщо хлопчик почне гратися із цими предметами?

— Як би ви вчинили, побачивши ці предмети?

  1. 2. Педагог підводитьдітей до висновку, щовсі ці предмети необхідні вдома, але вони можуть стати небезпечними для дітей.

Тому без дорослих користуватися ними не можна.

  1. 3. Дидактична гра «Добре — погано».

Мета: вчити дітей будувати причиново-наслідкові речення на задану тему.

Вихователь розповідає про користь предметів, а діти розповідають, чому вони можуть бути небезпечними.

  • Голкоюшиють — (голкоюможна вколотися);
  • ножиціріжуть — (ножицямиможна пошкодити руки);
  • сірникамизапалюютьвогонь — (гра з сірниками може спричинити пожежу);
  • скляний посуд красивий — (йогоможна легко розбити й порізатисяскельцями);
  • мамина косметика добре пахне — (там багатохімії, можнаотруїтися або набути алергію).
  1. 4. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Час вставати:

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Разів кілька нахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будемо бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

  1. 5. Виховательпропонуєдітям розв’язати проблемні ситуації (за ілюстраціями).
  • Двоєхлопчиківузяли коробку із сірниками і почали буду вати кораблики, будиночки. З чого можна будувати, а з чого ні?
  • Наталка грається в «доньки-матері». Вона — мама. Їйзахотілосяпіти в театр. Вона підходить до маминої косметички, бере лак для волосся й каже: «Зараз у мене буде гарна зачіска». Що потрібно порадити дівчинці?
  • Хлопчиковізахотілосяпідігріти котлетки. Він підходить до газової плити й намагається її увімкнути. Чи правильно він вчиняє?
  • Дівчинказ’їла банан і кинула шкуринку на підлогу. Щоможе трапитися, якщо шкуринку від банана залишити на

підлозі?

  1. 6. Дидактична гра «Знайдинебезпечніпредмети».

Мета: допомогти дітям запам’ятати предмети, небезпечні для життя і здоров’я; допомогти самостійно зробити висновки про наслідки необережного поводження з ними.

Матеріал: ніж, ножиці, голка, праска.

Андрійко залишився сам у квартирі, його батьки пішли на роботу. Давайте розповімо, якими предметами йому не можна користуватися, щоб не сталося лиха.

Діти повторюють правила безпеки:

  • Усігострі, колючі, ріжучіпредмети обов’язково треба класти на місце.
  • Не можнавмикатиелектроприлади, вони можуть ударити струмом або стати причиною пожежі.
  • У жодномуразі не можнапробувати ліки — це отрута.
  • Не можначіпатипральні порошки, засіб для миття посуду, соду, хлорку.
  • Небезпечно одному виходити на балкон.

ІІІ. Підсумок.

-Які небезпечні предмети є вдома?

-Чи можна вмикати дітям електроприлади?

Вихователь: Рябко Т.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *