14.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня Українські писанки, крашанки, дряпанки.
Заняття Конструювання
Тема: КУРЧАТКА
Мета: розвивати творчу уяву, образне мислення, удосконалювати дрібну моторику пальців; навчати дітей виготовляти курчатко з пластикового контейнера «Кіндер-сюрприз»; виховувати допитливість, зацікавлене й доброзичливе ставлення до живого довкілля.
Матеріал:малюнок, що зображує квочку з курчатами; іграшкова (або як силует вирізана з картону) курочка; жовтий гофрований папір, кружечки із зеленого картону, фломастети, тоненькі стрічки, мотузочки з пряжі, клей.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
Розпочинаємо розмову з дітьми віршованими рядками.
Рівненько сіли всі малятка —
Дівчатка наші і хлоп’ятка.
Поклали ручки на столи —
Ми заняття розпочали!
Так, дітки, ви хлопчики та дівчатка. А ще бувають малята
у тварин, риб, птахів… Яких пташенят свійських птахів ви знаєте?
(Відповіді дітей.)
Слухання й обговорення загадки.
Попищали, попищали,
Дружно просо подзьобали —
І до матері стрибочком
Жовті збіглися клубочки.
Заховались під крило,
Наче їх і не було.
Треба загадку кінчати,
Ці клубочки — то… (курчата).
-Якими уявляються вам курчата?
-Як вони виглядають?
-Що люблять?
А ви знаєте, як з’являються на світ курчатка? (Вилуплюються з яєць.)
ІІ.Мотивація.
У нас тут є курочка-квочка. (Показ іграшки.) А от курчаток поки що немає. Зате є яйця, правда, не справжні, а пластикові. (оболонки від«Кіндер–сюрпризу».)
Якщо ви захочете стати маленькими чарівниками, то в нас ці «яєчка» зможуть перетворитися на кумедних та веселих курчаток. Ви, діти, бажаєте, що сталося таке диво? (Такі) Тоді до справи!
Отже, ми змайструємо курчаток із цих пластикових контейнерів, а ще допоможуть нам у цьому жовтий та кольоровий папір, фломастери та різні стрічки-мотузочки.
Але спершу налаштуємо на працю наші пальчики, щоб вони не лінувалися, а добре старалися! Зробимо для них гімнастику!
Пальчикова гімнастика
Діти почергово на рахунок у тексті загинають пальці на одній руці. На останні рядки одну кисть стискають у кулачок, другою його погладжують, ніби пестячи уявне курчатко.
Раз – курча проснулось. Ранок.
Два – поглянуло на ганок.
Три – воно вже вийшло з хати
І пішло двором гуляти.
Ой, чотири – їсти хоче,
П’ять – крильцями тріпоче
Й повертається до неньки,
Бо курчатко ж слухняненьке!
ІІІ. Продуктивна діяльність.
Зробити наше курчатко пухнастим допоможе гофрований папір. Відріжте або відірвіть шматочок паперу такої величини, щоб пластикове яйце змогло поміститися в нього повністю, як у торбинку. Тепер кладемо яйце-контейнер по центру шматка паперу і обтягуємо його, а верхню частину збираємо «гармошкою» докупи.
Діти стягують зверху «яйця» папір мотузочкою чи стрічкою. Тепер потрібно зробити нашим курчатам оченята та дзьобик. Намалюйте їх фломастерами.
Щоб наші курчата могли стояти і не падати; слід приклеїти їх на картонну основу. Візьміть зелений картонний кружечок і приклейте на цю імпровізовану травичку своє курчатко.
Які гарні у вас вийшли курчатка, діти! Ось курчатко дуже допитливе, а це про щось ніби задумалося… А ось це курча, здається, дуже пустотливе і хоче побешкетувати! Давайте і ми трохи розважимося, пограємося в народну гру про квочку та курчат!
Рухлива гра «Квочка»
До ніжки стільчика прив’язують мотузочку. За допомогою лічилки обирають ведучого («квочку»), який бере в руку вільний кінець мотузки. Ведучий і решта гравців біля нього рухаються по колу, примовляючи:
Ходить квочка коло кілочка,
Водить діток, дрібних квіток.
Діти-квіти: «Квок!»
Після останніх слів усі гравці розбігаються врозтіч, а ведучий ловить їх і збирає докупи.
ІV.Підсумок
Наше заняття добігає кінця.
-Розкажіть, кого ви навчилися робити сьогодні?
– Який, здавалося б, непридатний матеріал використали ми, щоб виготовити курчатко?
-Сподобалося вам майструвати курчат?
Вихователь: Рябко Т.М.