30.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)

1. Розвиток мовлення. 2.Музичне. 3. Світ мистецтв “Весна”

Заняття

Тема: Ліс. Дерева. Кущі. Ягоди. Розвиток зв’язного мовлення.

Мета: Збагачувати словник дітей на основі знань, уявлень про довкілля. Учити перераховувати якості, властивості предметів, намагатись давати їм характеристику, формувати вміння найбільш точно застосовувати слова, що підходять до конкретної ситуації або опису.

Обладнання: набір наочності для вправ.

Хід заняття

І. Організаційний момент (1-2 хв.).

ІІ. Основна частина (15-20 хв.).

  1. Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда (1-2 хв.).
  2. Логопедична зарядка: Дихальні вправи. Артикуляційна гімнастика: статичні та динамічні вправи. Голосові вправи.
  3. Вивчення нового матеріалу:

Лексична сторона мовлення:

Вправа на формування різних рівнів лексичних узагальнень.

Учити дітей утворювати синонімічний ряд слів: білий (білосніжний, сніжно-білий, молочний, лілейний); голубий (блакитний, ясно-голубий, небесний, барвінковий, волошковий, лазуровий); ніжний (оксамитовий, бархатистий, шовковий).

Вправа на формування активного словникового запасу.

Розглядання малюнків із зображення дерев, кущів — розширення словникового запасу “Поглянь на малюнки та скажи що там зображено”: 

Іменники: айстри, барвінок, волошки, гвоздики, дзвіночки, жоржини, квіти, комплімент, конвалії, краса, кульбабки, мак, підсніжник, пролісок, ромашка, свято, троянди, фея, чорнобривці.

Дієслова: дарувати, захищати, милуватися, оберігати, радувати, ростуть.

Прикметники: весняні, гарні, дивна, дивовижна, квіткове, квітчастий, літні, ніжні, осінні, пахучі, пишнобарвний, різнокольорові, тендітні.

Прислівники: багато, мало.

Вправа на розвиток лексичнох системності.

Розвиток причинно-наслідкових зв’язків “придумай фразу (речення), спираючись на слова — дарувати – підсніжник, ростуть – чорнобривці, радувати – комплімент” тощо. (наприклад: біжить – квіти. Дядя поспішає, щоб віднести квіти.)

Граматична сторона мовлення:

Вправа на розвиток морфологічної системи словотвору.

Вправлятись у правильному вживанні іменників множини. “Діти подивіться на малюнки і продовжіть речення: У садку росли п’ять квітучих (жоржина, ромашка, троянда). Я завжди кажу мамі багато (комплімент). У квітні багато (свято).

Вправа на засвоєння граматичних уточнень.

Учити утворювати дієприкметники теперішнього часу “Діти подивіться на цей малюнок (напр. квітка) і скажіть яка вона?”: гарна, квітуча, пахуча, живуча.

Вправи на формування синтаксичної складової мовлення.

Під час складання речень вправляти й слідкувати за правильним уживанням іменників у родовому відмінку множини: волошок, підсніжників, конвалій, жоржин..

 

Фізкультхвилинка:

Слова промовляє логопед Рухи виконують діти
 

Трава низенька-низенька,

Дерева високі-високі,

Вітер дерева колише, гойдає,

То вліво, то вправо нахиляє,

То вгору, то назад,

То вниз нагинає.

Птахи летять відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

Діти встали, відійшли від столу.

Роблять присідання.

Піднімають руки вгору.

Обертаються.

Нахили вправо, вліво.

Потягуються вгору, назад.

Нахиляються вперед.

Махають руками.

Сідають за парти.

  1. Закріплення нового матеріалу:

Вправа на розвиток зв’язного мовлення.

Прослуховування казки.

“Калина”

Жили собі дід та баба. І не було у них дітей. Пішли вони у ліс ягоди збирати. Дивиться баба, а в гущавині лісу маленький пагінець до неї людським голосом промовляє: “Я Калина. Посадіть мене біля своєї оселі”. Викопав дід кущик і посадили вони його біля своєї оселі. Ранком дивиться баба: виріс червоний кущ вище вікна. Вона до нього, а під кущем — маленька, чепурна дівчинка. Зраділа баба, забрала дівчинку до себе і назвала її Калинкою.

Добре жилося Калинці у діда і баби. Вона була їм найкращою помічницею.

Діти відповідають на запитання логопеда:

  1. Куди пішли дід та баба у казці?
  2. Що вони побачили у гущавині лісу?
  3. Що вони зробили із пагонцем калини?
  4. Що вранці побачила баба?
  5. Що баба знайшла під кущем калини?
  6. Як назвали дівчинку дід та баба?

Розвиток дрібної моторики:

Дуже товсті ноги маю,

ледве їх переставляю,

сам високий я на зріст,

замість рота в мене хвіст.

Виконання: Поставити вертикально пальчики на площину, виставити середній палець вперед (обома руками).

Закріпляти формули мовленнєвого етикету відповідно до ситуації: учити робити компліменти: “Дозвольте подарувати вам ці гарні квіти”, “Ти така гарна, як квітка”, “Мені дуже подобаються ці квіти”; емоційно і радо вітатися.

ІІІ. Підсумок заняття. Домашні завдання (1-2 хв.).

Запитання до дитини: Що нового довідався? Чого навчився?

Що, вважаєш потрібно повторити дома?

 

Мета заняття:

Розвивати художнє сприйняття, бачення змісту і засобів художньої виразності живопису; цветосочетание весняної природи, що викликають відповідні їм настрою, композиційні побудови картин, зображати різні дерева по законам перспективи

завдання:

Навчальні:

  1. Продовжувативчитидітей малювати пейзаж, познайомити з законами перспективи. Вчити розташовувати зображення дерев по всьому листу (ближчебільші, даліменше);
  2. Продовжуватизнайомити з властивостямиакварельних фарб, змішаної технікою роботи (воскові олівці і акварель, отримання різних відтінків холодних і теплих тонів для зображення неба і землі.
  3. Вчитидітейбачити зміни в природі і передавати їх в малюнку, дотримуючись колорит, характерний для ранньої весни.

Розвиваючі:

  1. Розвиватиемоційнесприйняття творів поезії, музики і передавати настрій в малюнку.
  2. Розвиватитворчістьдошкільнят в процесі створення образів, використовуючи різні образотворчі матеріали і техніки малювання.
  3. Систематизувати і закріплюватизнаннядітей про весну, збагатити словник словами «пейзаж», «фон», «лінія горизонту», «перспектива».

виховні:

  1. Виховуватихудожній смак, розвивативміння будувати художній задум (до початку малювання намітити зміст, композицію, колорит малюнка)
  2. Викликатиемоційнийвідгук, виховувати чуйне і дбайливе ставлення до природи,

устаткування:

Слайди з зображеннями природних явищ, характерних для весняної пори. Слайди з зображеннями різних кольорів-первоцвітів.

Твори «Пролісок» П. Чайковського, «Шелест весни» К. Сіндінг, «Весна» – 1 ч. З циклу “Пори року” А. Вівальді.

Аркуші білого щільного паперу, різнокольорові воскові олівці, грудочки зім’ятого паперу, акварель, пензлики, баночки з водою, серветки.

Попередня робота:

Презентація «Весна в картинах художників» з репродукціями картин весняних пейзажів відомих художників і пейзажистів

Заучування віршів про весну, читання художніх творів природознавчого характеру, спостереження на прогулянці (проталини, калюжі і струмочки, блакитне весняне небо, повернення з вирію перелітних птахів, загадування загадок про весну.

Хід заняття:

Вихователь загадує загадку

Тане сніжок,

Ожив лужок.

День прибуває,

Коли це буває?

Діти: Навесні.

Вос. Правильно, як ви вже здогадалися, розмова у нас сьогодні піде про весну. Весну здавна любив народ. Люди називали її «весна-красна». Про весну поети складали вірші. Ось послухайте одне з них:

Відшуміли все хуртовини,

І морози не тріщать.

З дахів закапали капели,

І бурульки в ряд висять.

Веселіше й тепліше

Стали березневі дні.

У нашому садочку в алеях

Вже проталини видно.

Дзвінко тінькает синиця

Біля нашого вікна …

Скоро в двері до нас постукає

Справжня весна! / Алфьоров /

Настя теж нам розповість вірш про весну.

(І. Плещеєва «Травка зеленіє …»)

вос .:

А зараз давайте згадаємо і назвемо весняні прикмети.

(Сонце високо, світить яскравіше, день стає довшим, дзвенить крапель, сніг чорніє, тане.)

Вос.: Молодці. Багато весняних прийме ви знаєте.

Якщо весь сніг розтане – що ми побачимо під снігом?

Діти: Землю.

Вос .: Яка ж буде земля, яка звільнилася з-під снігу?

Діти: Чорна, мокра.

Вос.: Звичайно, така ж, як тут. (слайд).

На снігу з’являються острівці землі, які називаються проталини, на них пробивається перша травичка. (слайд).

Вос.: А як виглядають дерева на початку весни? (Стоять голі)

Що можна на них помітити?

Діти: На гілках дерев набряклі нирки.

Вос .: Правильно. Нирки – це маленькі будиночки, в яких живуть листочки, вони ще не розкрилися, тому що на початку весни ще досить прохолодно. (слайд.)

Вос .: Хлопці, подумайте, що ще можна помітити на перших проталинах?

Діти: Перші весняні квіти.

Вос .: А які ви знаєте перші весняні квіти? (слайд)

Діти: Проліски, мати-й-мачуха, сон-трава, первоцвіт.

Вос .: Давайте помилуємося цими красивими квітами. (слайди)

Вос .: А які птахи прилітаю до нас навесні?

Діти: Граки, шпаки, ластівки, жайворонки, журавлі, гуси.

Вос .: Правильно, ось вони – вісники весни. (слайди)

Вос.: Діти, давайте трохи відпочинемо і пограємо

Пальчикова гімнастика «Пташок зграя»

Співай-ка, підспівуй-ка!

Десять пташок – зграйка.

Ця пташка – соловей,

Ця пташка – горобець,

Ця пташка – совушка,

Сонна голівонька,

Ця пташка – омелюхи,

Ця пташка – деркач,

Ця пташка – скворушка,

Сіреньке пір’їнка,

Це зяблик, це стриж,

Це веселий чиж,

Ну, а це злий орлан.

Пташки, пташки, по домівках!

Методичні вказівки. Пальці обох рук стиснуті в кулаки. Почувши назви птахів, діти розтискають по одному пальцю спочатку правою, а потім лівої руки. На останні слова пальці обох рук стискають в кулаки.

Вос .: А тепер подумайте, хлопці, який сюжет ви хотіли б намалювати?

Я пропоную вам самим стати художниками і намалювати весняний пейзаж. Пейзаж – це значить зображення природи.

Що можна зобразити на аркуші паперу, щоб було видно, що «Прийшла весна. Прилетіли птиці ». (Дерева, проталини і калюжі на землі, сонце, птахів, гнізда і т. Д.)

Хлопці, все що ви назвали (дерева і т. Д.) Будемо малювати восковими олівцями.

Скажіть, дерева які будуть розташовані ближче до вас якісь будуть за величиною? (великі). А ті, які далеко будуть якісь?

(маленькі)

Акварельними фарбами намалюємо весняне ніжно блакитне небо. А внизу на снігу-проби травичку і калюжки надрукуємо грудочкою зім’ятого паперу.

Щоб небо вийшло світлим, а не темним, скільки треба брати води і фарби? (води багато, а фарби чуть-чуть)

Не забувайте про чарівність: коли ми наносимо акварель на воскові олівці, малюнок залишається колишнім, що не розмитим. Не бійтеся малювати прямо по деревах, сонечку.

Вос .: А перед тим як приступити до роботи я включу музику. Вона допоможе вам відчути, як прокидається природа після зимових холодів, передасть весняний настрій, а ви спробуйте відобразити це на папері.

Діти починають працювати, вихователь стежить за поставою дітей, щоб правильно і вільно, без напруги тримали олівець і пензель, допомагає кому радою, кому питанням, вчить акуратності під час друкування грудочкою зім’ятого паперу.

В кінці заняття роботи виставляються на дошці, хлопці обмінюються враженнями – який малюнок їм сподобався і чому.

Вос.: Хлопці, сьогодні ми з вами багато говорили про весну, розглядали слайди з ілюстраціями. Кожен з вас намагався, і в ваших малюнках видно, що природа прокинулася, ожила.

У нас вийшла виставка прямо як у справжніх художників. Ви знаєте, так красиво у вас вийшло тому, що ви уважно слухали мої пояснення, працювали старанно, акуратно і дружно.

Вос.: А зараз пропоную вам самостійно оцінити наше заняття і свою роботу за допомогою смайликів. Виберіть:

Великий і усміхнений – якщо заняття тобі дуже сподобалося, результатом задоволений, із задоволенням помалював ще;

Середній і серйозний – заняття сподобалося, результатом не зовсім задоволениймалювати буду, але не зараз;

Маленький і сумний – заняття не сподобалося, результатом не задоволений, більше малювати не хочу.

Я бачу більше великих смайликів, значить більшість з вас задоволені результатом.

Лось Н.І.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.