30.03.2020 ІІ молодша “Б” група (Сонечко) (Вихователі Кишка Т.Ю., Білевщук О.В.)
Заняття. Розвиток мовлення
Тема: Хто в небі живе?
Мета:Уточнити елементарні знання дітей про природу Космосу, закріплювати в активному словнику дітей поняття (“сонце”, “місяць”, “хмари”,”зорі”); учити дітей відгадувати загадки ; збагачувати словниковий запас прикметниками ; розвивати спостережливість; виховувати пізнавальний інтерес до неживої природи довкілля.
Матеріал: вірш В. Ладижця “Місяць в хмарах заблудився”.
Хід заняття
- Орг. момент
Запропонуйте дітям здійснити подорож на небо та дізнатися хто там живе.
Загадайте загадки
Рано- вранці прокидається, встає
Розсипає скрізь проміннячко своє
Огляда природоньку, зігріває,
А надвечір спатоньки знов лягає
(Сонце)
Серед ночі на небі біліє,
Тьмяно світить
Та зовсім не гріє
(Місяць)
Спробуй, друже , відгадати,
Що за стрій у небесах:
Чи клубочки пухкої вати,
Чи то пір’я з крупних птах,
Чи біжить овець отара?
Ні , пливуть це білі…..(Хмари)
Нічне небо прикрашають ,
Мерехтять вони, палають.
Безліч складено казок
Про красунь- нічних……(зірок)
2 Бесіда
Розкажіть про мешканців неба.
-Хто рано встає на небі?
-Як світить сонечко?
Що пливе денним небом?
-Які хмари бувають?
-Що ми бачимо на нічному небі?
-Який місяць на небі буває?
-Як світять зорі на нічному небі?
3 Фізкультхвилинка
Психогімнастика”Я – сонце”
Я,маленьке сонце.Я прокидаюсь, вмиваюсь. Я розчісую свої промені й підіймаюсь вільно й урочисто. Я велика куля. У мене багато тепла і світла. Я велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринками, річкам, полям, людям .Я перетворююсь на тоненький сонячний промінчик. Я лечу на Землю і пірнаю в м’яке зелене листя, я купаюсь у голубих хвилях моря.
- Читання вірша В.Ладижця.
Місяць в хмарах заблудився.
Місяць в хмарах заблудився
Та й за гору закотився.
Я б пішла його шукати,
Тільки кличуть вже до хати.
Я б сказала , що не хочу,
Та злипаються вже очі.
І не слухаються ніжки…
Донесіть мене до ліжка.
5 Бесіда за змістом вірша
– Що трапилося з місяцем?
-Куди закотився місяць?
-Що хотіла зробити дівчинка?
-Що заважало дівчинці шукати місяць?
-Чому в неї злипалися очі та не слухалися ніжки?
-Що роблять дітки, коли з’являється місяць на небі?
6 Дид.гра ” День- ніч”
Мета: закріплювати знання дітей про частини доби, дії людей уночі, удень; розвивати уважність.
Хід гри.
Батьки називають дії людей удень або вночі.Якщо це день- діти стрибають,танцюють, ходять. Якщо це ніч – присідають заплющують очі, кладуть ручки під щічку.
7 Підсумок.
Чи сподобалося вам заняття? Про що ми з вами розповідали? Про що ви цікаве дізналися?
Вихователь Кишка Т.Ю.