29.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня: Працюємо в саду. Плодові дерева та кущі.
Заняття: Малювання
Тема. Квітуче дерево (яблуня)
Мета: розвивати естетичне сприймання дітьми навколишнього довкілля —квітучих фруктових дерев; учити образно відтворювати побачене в малюнку; продовжувати розвивати моторику рук; вправляти в зображенні дерева пензликом, а цвітіння дерева — нетрадиційним способом — малювання патичком (гігієнічною паличкою); формувати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати творчі здібності, фантазію; виховувати зосередженість, акуратність; викликати естетичний смак, цікавість до малювання та бажання малювати.
Попередня робота: спостереження за цвітінням фруктових дерев у саду під час прогулянок; розглядання ілюстративних матеріалів.
Матеріал: тонований зеленим кольором аркуш паперу; коричнева та рожева фарби; пензлики для малювання; патички (гігієнічні палички); баночки з водою, підставки для пензликів; серветки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Звертаємо увагу дітей на природу за вікном, пропонуємо дітям привітатися з сонечком, небом, пташками, деревами.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку, маленькі берізки!
Я вас вітаю, люблю, пізнаю —
Бо живемо ми в одному краю!
Психогімнастика «Я — дерево»
— Я — дерево, я стою, хитаюсь від вітру, мої ноги — це коріння, моє тіло — це стовбур дерева, мої руки — це гілля, що тягнеться вгору, до неба.
— Кожен з вас — деревце, а разом ви — ліс.
ІІ. Мотивація
— Де ви бачили квітучі дерева?
— Що ви бачили восени на цих деревах?
— Дерево, на якому ростуть яблука, називають яблунею.
— Скільки стовбурів у яблуні?
— Чого багато у яблуні?
— Які гілки у яблуні? (Великі та малі, товсті й тонкі)
— Які квіти у яблуні? (Маленькі, рожеві, майже однакові)
— Що з’явиться на місці квітів, після їх цвітіння? (Малесенькі яблучка, що ростимуть, збільшуватимуться, дозріватимуть.)
Яблуні рожевий цвіт
Зачаровує весь світ.
Бджоли із її квіток
Цілий день беруть медок.
(М. Пономаренко)
— Намалюємо квітуче дерево — яблуню.
ІІІ. Продуктивна діяльність
Підготуймося до малювання.
Пальчикова вправа «Моя сімейка»
Перший пальчик — наш дідусь,
Другий — то бабуся,
Третій пальчик — наш татусь,
А четвертий — то матуся,
А мізинчик — наш малюк,
Він сховався тут.
(Показують на пальчик та промовляють: «Перший пальчик», потім загинають кожен пальчик.)
— Що у нас приготовлено для малювання? (Пензлики, патички, фарби, стаканчики з водою, підставки для пензликів, серветки)
— Чим ми будемо малювати? (Пензликами і патичками)
— Якого кольору є фарби? (Коричнева, рожева)
— Яким кольором ми будемо малювати дерева? (Коричневим)
— А квіточки? (Рожевим)
— Згадаймо правила малювання пензликом.
- Спочаткузмочуємопензлик водою, зайву воду віджимаємо об край баночки з водою;
- набираємо на пензликфарбу;
- не слідзалишатипензлика тривалий час у воді, бо його ворс деформується і буде незручно ним малювати;
- проводитипензликом по аркушіпаперу потрібно легенько — «ворс біжить за паличкою», не натискувати, не терти.
Проводимо знизу вгору довгу лінію — стовбур, від стовбура вгору — короткі лінії, гілля.
— Квіточки ми будемо малювати патичками між гілочками яблуні.
— Візьміть свої аркуші для малювання і намалюйте квітучу яблуню.
Під час малювання перевіряємо: чи правильно діти тримають пензлі, патички; чи акуратно набирають фарбу, як слід набирати коричневу фарбу, як малювати більші й менші гілочки, квіточки; чи всі правильно називають колір фарби, розташовують зображення — гілочки, квіточки. Демонструємо прийоми малювання за потреби на своєму аркуші паперу.
ІV. Підсумок
-Дякуємо дітей за гарну працю.
Вихователь: Рябко Т.М.