23.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня: « Дитина і побут»
Заняття : Ознайомлення з природним довкіллям
Тема : « Вітаміни – наші друзі»
Програмові завдання:
- продовжувати формувати знання дітей про корисні овочі та фрукти;
- дати уявлення про те, що ліки – не іграшка для дітей і що багато хвороб можна лікувати за допомогою вітамінів, які містяться в овочах та фруктах;
- розвивати пам’ять, увагу, спостережливість;
- виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та бажання піклуватися, виявляти співчуття до хворих, вміння надавати їм допомогу.
Матеріали та обладнання: лялька Оленка в ліжку, лялька-лікар, іграшковий телефон; кошик з природним та неприродним сміттям; картки із зображенням квітів, комах, дерев, птахів; сигнальні картки, пластикові пляшки, ножиці.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Ігрова ситуація – у ліжку лежить лялька Оленка, вона голосно кашляє, тому що застудилася.
Дидактична гра « Оленка захворіла»
Запитання:
- Що потрібно робити?
- Як допомогти ляльці?
- Кого необхідно викликати?
Вихователь викликає по іграшковому телефону лікаря. З’являється лялька-лікар, яка слухає хвору ляльку, дивиться горло, рекомендує постільний режим та вітаміни.
- Вихователь цікавиться у дітей , які вітаміни давати хворій ляльці. В яких овочах та фруктах містяться вітаміни?
- Відгадування загадок про овочі та фрукти.
Той, хто їсть його, той знає-
Всіх мікробів він вбиває.
Овоч цей корисний дуже,
Та від нього сліз калюжа. (Цибуля)
Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно:
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину
Хай корисну з’їсть (морквину).
У темниці виростає
Та біленькі зубки має.
Хоч гіркий він і пекучий,
Та корисний і цілющий . (Часник)
У нас деревина така у дворі,
Фрукт цей з дитинства дають дітворі,
Корисне, доступне та дуже смачне,
Багате залізом та поживне. (Яблуко)
Цього фрукту по шматку
В чай добавлю для смаку.
Запашистий та кисленький,
Наче сонечко жовтенький. (Лимон)
На порічку дуже схожа:
Круглолиця і пригожа.
Вітамінами багата,
Темношкіра і пузата. (Смородина)
Лист різний із оксамита,
Соком ягідка налита.
А для хворої дитини
Кращі ліки – чай з (малини).
4.Дидактична гра «Де живуть вітаміни».
Вихователь пропонує полікувати ляльку Оленку не пігулками, а вітамінами. Для цього потрібно обрати тільки картинки із зображенням овочів, фруктів, в яких «живуть» вітаміни. Діти підходять , обирають картинку, називають предмет, а решта дітей знаками показують, чи згодні вони з тим, що там «живуть» вітаміни. Якщо завдання виконано правильно, то дитина кладе картку біля ляльки Оленки.
5.Фізкультхвилинка.
– Йшли ведмедики малі,
– Нахилялись до землі,
– Потім встали, руки в боки
– І зробили три підскоки.
– Руки вгору, опустили –
– І за столики всі сіли.
6.Дидактична гра «Відгадай на смак».
Вихователь пропонує дітям заплющити очі та скуштувати овоч або фрукт. Дитина куштує, відгадує, а потім називає, це овоч чи фрукт.
7.Підсумок.
– Про що ми сьогодні говорили?
– Що потрібно робити коли захворієш?
– Чим можна лікуватись крім пігулок?
– Де «живуть» вітаміни?
Вихователь Лалетіна Л.М.