27.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)

Тема дня: « Літо – пора відпочинку»

Логіко-математичний розвиток .

Тема :У нас в гостях Смішарики

Мета: Сприяти розвитку вмінь порівнювати і аналізувати. Розвивати увагу, логічне і асоціативне мислення, пам’ять.

Виховувати в дітей вміння працювати з роздавальним матеріалом, цікавість до заняття з математики.

Продовжувати формувати у дітей вміння обмірковувати хід виконання завдань. Удосконавлювати вміння рахувати в межах 10 прямою і оберненою лічбою та від заданого числа, співвідносити числа і цифру. Закріпити склад чисел від 2-7. вчити помічати геометричні фігури в овочах і фруктах; ділити ціле на частини; розв’язувати логічні задачі.

Вправляти дітей  у вмінні порівнювати предмети за товщиною, висотою, кольором.

Матеріал: Презентація «Завдання від Смішариків»,  роздавальний   матеріал до дидактичної гри «Приготуй салат по рецепту», завдання на аркушах « Домалюй певну кількість яблук».

Хід заняття

  • Діти, чи любите ви сюрпризи?
  • Про що ви подумали, коли почули це слово? (асоціативне мислення)
  • Сьогодні до нас завітали герої з мультфільму «Смішарики». Як гадаєте, чому?  Вони підготували для вас цікаві завдання. Але я от не знаю чи справитесь ви з ними? (діти переконують що справляться)
  • І для початку ми проведемо математичну розминку.

Гра «Рахуй далі», «Порахуй навпаки», «Яке число я пропустила?»

  • Перше завдання у нас від Кроша. Він ніяк не може розібратися з цифрами.
  • Де можуть жити цифри? (в книгах, магазині, будинках, в школі…)
  • Чи можуть цифри жити в овочах і фруктах?
  • На яку цифру схожа вам морквина?(1)
  • А груша? (6)
  • Яка цифра може жити в мандарині? (3)
  • А в яблуці? (5)
  • Яка цифра заховалася в червоному яблуці? ( груші, сливі і т. д)
  • Скільки яблук?
  • Скільки овочів порахуйте і назвіть число на 1 більше…/ менше
  • Скільки зелених  плодів?

Діти сідають за столи

  • Наступне завдання від Їжака. Він дуже любить готувати і друзі йому порадили рецепт смачного салату. Зараз ми спробуємо допомогти Їжачку приготувати його. (діти  згідно рецепту викладають у силуетну тарілочку   певну кількість овочів або фруктів)
  • А от Копатич вважає, що з його завданням ви точно не справитесь. Спробуймо? Він почав збирати яблука до корзин, але не встиг.

Завдання від Копатича. (слід домалювати певну кількість яблук, щоб відповідало вказаному числу)

Фізкультхвилинка

Діти переходять на килимок

Завдання від Бараша (діти сідають на подушки)

  • Бараш із друзями посперичявся: «Чи живуть в овочах і фруктах геометричні фігури. Як ви гадаєте? Які?
  • Яка фігура живе в апельсині? (якщо розрізати –  круг, трикутники)

У перчині (трикутник, прямокутник, квадрат, круг – насінина)

У гарбуза ( овал, круг).

У груші – круг, трикутник. І т. д…

  • У мене є апельсин. Якщо його розділити навпіл,  скількох дітей  я зможу пригостити? (2)
  • А якщо прийде ще двоє дітей? (половинки розрізати ще навпіл)
  • То скільки дітей я тоді пригощу? (4)
  • Скільки дітей я зможу пригостити, якщо розділю навпіл 2 яблука? (4)

Завдання від Нюши.

  • Зовсім нещодавно вона святкувала свій День народження.  ( слайд: стіл, а на ньому 6 приборів)
  • Як гадається скільки гостей запросила у гості Нюша? (5) Чому? (бо Нюша була шостою)
  • Для своїх гостей вана приготувала торт (показ  слайду: торт із свічками)
  • Як гадаєте, скільки років їй виповнилось? (5)
  • Чому так вирішили?( бо 5 свічок)
  • Чи всі свічки однакові? (ні)
  • Чим відрізняються? (кольором, висотою, товщиною)
  • Яка свічка горітиме найдовше?
  • Яка згорить найшвидше?
  • А ще Нюша, щоб розважати своїх гостей приготувала ось такі цікаві задачі.

Логічні задачі

 

  1. Слоненя, Зайченя і Ведмежа побудували собі нові будиночки і вирішили їх пофарбувати. Кому знадобиться більше фарби? Кому менше? Чому?
  2. Хто голосніше кукурікає: корова чи кіт?
  3. Відшукайте хлопчика, у якого не зелена кепка і не сині черевики. Знайдіть хлопчика, у якого не червона футболка і не зелена кепка, знайдіть хлопчика у якого не блакитні шорти і не біла кепка. (показ слайду)

 

  • Молодці! Ви добре справилися з усіма завданнями від наших гостей.  А за це для вас вони залишили свої сюрпризи, які нам доведеться шукати у групі напротязі цілого дня. (картинки із зображенням смішариків)

Художня література

Тема: “Про ввічливі слова” (за творами В.Сухомлинського)

Хід заняття

Вихователь: Доброго дня мої малята,

І дівчата і хлоп’ята

Доброго дня вам, гості милі,

Рада бачити вас нині!

Діти, погляньте скільки у нас гостей! Давайте з ними привітаємось за допомогою віршика!

Діти:    Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Ми всіх вітаємо, любимо вас

Гарно бажаємо провести цей час!

Вихователь: Діти! Сьогодні у нас незвичайне заняття, ми з  вами побуваємо у місті Ввічливості. Ось послухайте: за синіми морями, за високими горами живе Ввічливість. Вона намагається зробити цей світ добрішим та вихованішим. Ввічливість вміє робити незвичайні речі, вона відкриває серденько кожної людини. Ось послухайте:

Дитина: «Ключики до сердець»

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятать  не важко:

Маленькі ключики твої:

«Спасибі» і «будь-ласка»

Вихователь: А чи знаєте ви навіщо кажуть спасибі? Про це ми зараз дізнаємося, прочитавши оповідання В.Сухомлинського «Навіщо кажуть спасибі!»

Бесіда за змістом твору:

Про кого розповідається у творі?

Які слова промовив дідусь до струмка?

Як ви вважаєте, чи зрозумів онук мудру науку діда?

Про яке ввічливе слово йдеться у творі?

Вихователь: А чи знаєте ви, звідки походить це слово? То я вам розкажу.

Колись у давнину, коли хотіли віддячити людині за добру справу говорили «Спаси Вас Бог!». З часом цей вислів перетворився на коротке слово «спасибі».

Те, що люди повинні ставитися один до одного ввічливо з пошаною, знайшло відображення і в народній мудрості.

Є навіть приказка “Свого спасибі не шкодуй”!

Вихователь :
̶ Коли ми добрі, ніжні, лагідні, то всім добре, а в нас виникає відчуття, що нас усі люблять. Такі добрі відчуття називаються «добрики».
̶ А хто вас любить?
̶  Як ви думаєте, за що вас люблять?
(Вихователь пропонує дітям присісти на килим та уявити ранок. )
̶  Прокинулося сонечко. Зазирнуло у вашу кімнату, а ви ще спите. До кімнати заходить мама. Що вона скаже вам зранку?
̶ Що ви їй відповісте?
̶ У дитячому садку, коли ви заходите до групи, що кажете?
̶  Чому люди вітаються одне з одним під час зустрічі?

(Слухання оповідання В.О. Сухомлинського «Скажи людині «здраствуйте!».)

 

Запитання до твору 

Про кого розповідається в оповіданні?

Що запитав у батька син?

Що відповів батько? Бабуся?
Що відчув хлопчик?

Про які ввічливі слова йдеться в творі?

Вихователь: З ким ще можна вітатися?

Діти: Вітатися можна і з тваринами, рослинами, птахами, сонечкомі т.д.

Вихователь:Так, а вони у відповідь нам «привітаються» по-своєму.

Як привітається вітер? (ху-у-у-у-у-у…).

Дощ? (крап, крап, крап).

Сова? (гу-гу-гу) і т.д.


Вихователь:
 Коли людина вітається, вона бажає іншим добра і від цього стає приємно на душі і серці, і від цього люди стають добрішими.  (Пропоную дітям один одному щось побажати і привітатись).

Гра « Привітаймося!»
(Діти стають у коло парами. Вітаються за прикладом вихователя, називаючи імя дитини, яка стоїть у парі. )

Вихователь: Діти, ви віталися не простими словами, а чарівним. Існує багато чарівних слів, які ми кажемо одне одному, і навіть не помічаємо, які добрі справи вони роблять.

Вправа «Закінчи речення»
– Якщо мій товариш захворів, я…
– Мені подарували фломастери, і я…
– Коли мені потрібна допомога, я …
– Мама дала мені дві цукерки, і я…

Фізкультхвилинка

Гра “Швидка хустинка”

На горі росте калина,

На небі сонечко пливе.

В кого у руках хустина,

Добру справу хай назве.

(Діти називають добрі справи, передаючи хустинку одне одному .)

Логічна гра «Які бувають ввічливі слова?»

Вихователь: «Чарівні» слова бувають дуже різними. Залежно від їхнього призначення, це можуть бути ввічливі слова привітання, вибачення, подяки, прощання, прохання. Слова прохання стануть у пригоді тоді, коли просиш про якусь послугу, Із чарівними словами привітання звертаються тоді, коли зустрічають своїх рідних, друзів чи знайомих.

Слова привітання можна також казати, поздоровляючи когось із приємною подією.

Ввічливі слова вибачення вживають тоді, коли когось турбують.

Просять вибачення й тоді, коли відчувають свою провину за якийсь поганий вчинок.

Вибачаються тоді, коли шкодують про негарний вчинок і хочуть, щоб їх вибачили.

Ввічливі слова подяки доречні тоді, коли хочеться висловити свою вдячність комусь.

Чарівні слова прощання говорять під час розставання.

(Пропонується дітям назвати слова привітання, вибачення, подяки, прощання, прохання.)

Вихователь:Діти, а як треба вимовляти чарівні слова?

Діти: Чемно, ніжно, ласкаво.

Вихователь:  Ой, а що це  ? (звертає увагу дітей на скриньку, яка стоїть на столі)

Вихователь: У цій скринці володарка міста Ввічливості залишила багато маленьких сердечок і хоче щоб ми наповнили скриньку чарівними словами в обмін на  серця.

Дидактична вправа «Наповни скриньку чарівними словами»

Вихователь: Сьогодні ми з вами згадали багато чарівних ввічливих слів і зрозуміли, що їх обв’язково потрібно вживати в своїй мові. Якщо людина вживає такі слова, вона підкреслює повагу до оточуючих, намагається зробити щось приємне. Тож потрібно бути ввічливим й не забувати, що не тільки слово важливе, а й те, як його промовляють А чарівна квітка добрих справ, яку ми зараз складемо, буде нам нагадувати про те, що лише ввічлива і вихована людина робить добрі справи. З cердечок ми зробимо серединку квітки.

(Вихователь звертає увагу дітей на розкладені на столі  різнокольорові пелюстки з наклеєними на звороті сюжетними картинками.)

Підійдіть ближче і оберіть собі пелюстки які вам більше до вподоби.

(Діти обирають пелюстки , називають «добрі справи» зображені на картинках, і наклеюють до серединки квітки висловлюючи свою думку)

Вихователь: А як би ви назвали цю квітку?

Діти: квітка-добринка.

Вихователь:
Усміхнемось всім навколо –
Небу, сонцю, квітам, людям, ̶
І тоді обов’язково
День для вас привітним буде!
Все – із доброго чи злого –
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка,
Хліб – з маленької зернини,
Дощ – із чистої краплини,
А людське добро – з дитини!
Вихователь:  Я дуже сподіваюсь, що від сьогодні ви усі будете ввічливими, вихованими та доброзичливими дітьми і виростите на славу нашій неньці Україні!

Вихователь: Сахно А. В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *