25.03.2020 І молодша “А” група (Дюймовочка) (Вихователі Ковач Н.А., Малигон М.М.)

Тема дня: «Чарівний світ казки»

 (казки для малят; ілюстрації до ка­зок)

Заняття Ліплення   Тема. Друзі для Колобка

 

Мета: навчати відтворювати образи навколишнього світу; учити передавати форму в ліпленні, ліпити предмети простої форми (кульки) за допомогою дії — скочування, проробляючи деталі пальчиком чи стекою; закріплювати знання назв матеріалу та інструментів, використаних на занятті; розвивати вміння виділяти форму, розмір, колір, просторове відношення предметів, створювати найпростіші композиції; формувати розуміння ігрових завдань дорослого та володіння способами їх розв’язання; збагачувати та посилювати враження дітей від образотворчої діяльності поетичним словом і музикою; стимулювати до створення виразного образу, супроводжуючи його відповідними рухами та висловлюваннями; виховувати дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів, до виробів, створених власноруч.

Попередня робота: прочитати казку «Колобок»; розглядати ілюстрації; показувати вистави з настільного театру.

Матеріал: настільна ширма для лялькової вистави, персонажі казки «Колобок», пластилін (тісто), дощечки, стеки, серветки.

Хід заняття

  1. Організаційний момент Дорослий із-за ширми показує Колобка.

— Діти, хто завітав до нас на гостину? (Колобок) — А хто його спік? (Бабуся)— Кого Колобок зустрів у лісі?

На ширмі з’являються лісові звірі. Діти називають їх.

— Усі хотіли з’їсти Колобка, ніхто з ним не хотів гратися — образився Колобок. Погано йому бути одному. Хоче Колобок з ким-небудь погратися.

  1. Мотивація — Діти, зліпімо великому Колобкові друзів — маленьких колобочків. Будуть вони потім гратися, пісні співати, веселитися.

III. Продуктивна діяльність — У художній майстерні на столах я приготувала для вас тісто, щоб виліпити маленьких колобочків.

— Діти, для роботи з тістом нам слід знати та виконувати правила: підкотити рукава, працювати на дощечці (або клейонці), не розкидати шматочкитіста, не можна його їсти, мити руки після ліплення. — Підготуймо наші пальчики до роботи!

Пісня-гра «Калачі»

Я печу, печу, печу («Місити тісто».)

Діткам всім по калачу. («Ліпити калачі».)

Зверху маком потрушу, («Сипати мак».)

В піч гарячу посаджу. («Садити в піч».)

Випікайтесь, калачі, («Заглянути в піч».)

У натопленій печі! Будем Васю, Олю, Нату

Калачами частувати! (Простягнути руки вперед.)

— Візьміть собі той шматочок тіста, що подобається найбільше. — Пограйте з тістом: потримайте його в долоньках, розімніть.

— Шматочок тіста ми скатаємо коловими рухами долоньок у кульку — отримаємо круглий маленький Колобок. Зробімо очі, ротик стеками або пальчиками. Це ми робимо для того, щоб колобки могли все бачити й пісеньку співати: «Я — Колобок, Колобок…».

Діти ліплять під спокійний музичний супровід.  За потреби дорослий може брати руки дитини і виконувати дії з тістом її руками, коментуючи рухи. Він стежить, щоб діти не квапилися, не губили тісто, розкочували його коловими рухами між долоньками, проробляли деталі стекою. Дорослий заохочує дітей до самостійних дій, підбадьорює їх, стимулює мовленнєве спілкування під час роботи.

— Зрадів великий Колобок, що у нього так багато друзів з’явилося! Почав веселитися, стрибати.

  1. Підсумок — Молодці, діти! Візьміть своїх маленьких колобочків, посадіть у машину.

— Покатаймо всіх Колобків! — У нас був один великий Колобок, а тепер стало багато.  — Заспіваймо разом з ними пісеньку.

Машина, машина їде, гуде. Машина, машина колобків везе. У машині, у машині їдемо — «Ура!» Всім весело, всім весело — цікава наша гра!

Додатковий матеріал

Дидактична гра «Казка оживає»

Мета: удосконалювати слухову увагу та слухове сприйняття дітей. Матеріал: картки, на яких зображено персонажів казки «Ріпка», «Курочка Ряба», «Колобок» та інші.

Хід гри Дорослий розповідає казку, дійовими особами якої він пропонує стати дітям. Кожна дійова особа отримує картку із зображенням відповідного персонажа. Під час розповіді казки гравці виконують дії, які відповідають їх ролям.

Гра «Правильно — неправильно»

Мета: розвивати зорову пам’ять, спостережливість та увагу; пробуджувати цікавість до народної казки.

Матеріал: ілюстрації до народних казок «Колобок», «Курочка ряба», «Ріпка», «Рукавичка» тощо.

Хід гри Дорослий розкладає перед дітьми на дошці 3–4 ілюстрації до однієї казки. Просить розглянути уважно малюнки і сказати, чи правильно розставлено картки згідно з подіями у казці. Той, хто помітить неправильність розташування ілюстрацій, вносить зміни. Після цього дорослий виставляє інші картки до іншої казки, і гра повторюється. Коли діти навчаться добре орієнтуватися і виконувати запропоноване ігрове завдання, кількість використаних у грі карток-ілюстрацій можна збільшити.

Вихователь Ковач Н.А.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *