07.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Розвиток мовлення.

Тема: «Перші квіти весни».

Мета: розширити уявлення діт ей про весняні квіти; учити визначати основні частини рослин; вправляти у вживанні слів-ознак; стимулювати вживання речень з однорідними членами, а також речення зі сполучником «а»; вправляти у вживанні іменників з порядковими числівниками; вправляти в утворенні присвійних прикметників від імен людей; учити складати описову розповідь з двох-чотирьох речень, самостійно добирати слова із заданим звуком; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Попередня робота: спостереження в природі; вивчення лічилки; читання загадок, віршів та оповідань про квіти. Матеріал: бджілка; сюжетний малюнок галявини, на якій ростуть весняні квіти.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент Вихователь пропонує дітям поїхати на паровозику на лісову галявину.

Психогімнастика «Лісова галявина» — На лісовій галявині ростуть лісові дзвіночки. Заплющте очі та уявіть, що ви — дзвіночки. Дзвіночки хитають голівками і радіють сонячному ранку. Струшують із себе росу. Озираються навсібіч. Вітаються із сусідами-дзвіночками. Ось уже й день настав. Подув вітерець. Захиталися дзвіночки, задзвеніли. Діти імітують дзвін: «Дін-дон-день!» — Погрався вітерець із квіточками та й полетів. Сонце припікає. Схотіли дзвіночки пити. Почали вони тягтися своїми корінцями до води. Попили і розпустилися ще більше. Настав вечір. Дзвіночки опустили долілиць голівки. Засинають.

ІІ. Основна частина — На лісовій галявині ростуть ще квіти. Відгадайте, які саме. Навесні я зацвітаю Синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка, Бо мене не стане влітку. (Пролісок) — Так, це пролісок. Як ви здогадалися, що це пролісок? Розкажіть про пролісок. Пролісок запашний та маленький. У нього є зелене, тоненьке стебельце. А ще у нього є зелені та ніжні листочки і блакитна квітка. На що вона схожа? (На весняне небо) Стала на поляні в жовтім сарафані, Підросте, всміхнеться, для вітрів вбереться В платтячко біленьке, пишне та легеньке. (Кульбаба) — Так, це кульбаба. Як ви здогадалися що це кульбаба? Розкажіть про кульбабу. (У кульбаби є жовта квітка, стебельце та зелені, молоді, ніжні листочки.) Лист зелений і міцний, Сніг для нього не страшний, А коли весну стрічає, Сині очі розкриває. (Барвінок) — Так, це барвінок. Розкажіть, що у нього є. Де ростуть квіти? (На лузі, в квітнику, в саду) Пригадайте, які квіти ростуть у нас у квітнику та в саду. (Тюльпан, фіалка, нарцис) Коли з’являються перші квіти? (Навесні)

— Вам подобаються квіти? Яка квіточка подобається найбільше? Чому? (Мені подобається пролісок, адже у нього блакитні пелюстки, начебто весняне небо. Мені подобається кульбаба, бо у неї жовта квіточка, наче яскраве сонечко.)

Дидактична гра «Порівняй» Вихователь пропонує дітям скласти порівняльні речення про квіти. • У тюльпана високе стебельце, а у проліска низьке. • У проліска пелюстки блакитні, а у кульбаби жовті. • Фіалка маленька, а тюльпан великий. • Кульбаба росте на лузі, а тюльпан — у саду. • Пролісок схожий на небо, а кульбаба — на сонечко.

Дидактична гра «Хто звідки?» Вихователь показує дітям зображення різних квітів та пропонує розповісти, де живе, звідки прибула вона сюди, назвати відповідне середовище зростання або мешкання «гостя».

• Що це? (Це тюльпан.) Де росте тюльпан? (У саду) Який він? (Садовий) • Що це? (Це пролісок.) Де росте пролісок? (У лісі) Який він? (Лісовий) • Що це? (Це кульбаба.) Де росте кульбаба. (На лузі) Яка вона? (Лугова)

— На лісову галявину прилетіла бджілка. Привітайтеся з бджілкою. Бджілка бажає розважитися. Пограймо з нею! Але спочатку нам потрібно обрати серед вас бджілку за допомогою лічилки Ходила квочка коло кілочка, Водила діток коло квіток. «Оце вам, дітки, по дві квітки, А мені одна, та й та золота». Обирають дитину-«бджілку», решта дітей — «квіти».

Дидактична гра «Бджілко, упізнай мене!» Діти-«квіти» стають навколо дитини-«бджілки», яка заплющує очі. Діти рухаються по колу промовляючи: Бджілко, бджілко, прилітай І нектар мерщій збирай, Я для того розцвіла, Щоб ти меду принесла Всім нашим маляткам — Хлопчикам й дівчаткам. Потім одна з «квіток» каже: «Бджілко, сядь на мене!» Дитина-«бджілка» за голосом упізнає «квітку», кажучи: «Це Олин голос». Гра повторюється двічітричі. — Якої гарної гри навчила нас бджілка! Їй уже час летіти далі, то ж попрощаємося з нею. А ми далі гратимемо.                                               Дидактична гра «Обери квітку» Вихователь пропонує дітям обрати квітку із заданим звуком.

Дидактична гра «Закінчи речення» Вихователь починає речення, а діти завершують його. Квіти потрібні для того, щоб… (ними милуватися). Квіти потрібні для того, щоб… (їх дарувати). Квіти потрібні для того, щоб… (вони прикрашали природу). Квіти потрібні для того, щоб… (до них прилітали бджілки). Квіти потрібні для того, щоб… (навкруги був приємний аромат). ІІІ. Підсумок — Як одним словом можна назвати кульбабу, тюльпан, пролісок, барвінок?

 

Заняття 2. Конструювання.

 

ТЕМА: «Жабка»

МЕТА: продовжити знайомити дытей з мистецтвом «орігамі», згинати квадратний аркуш паперу по діагоналі, потім відгинати кут догори, домалювати дрібні деталі виробу (оченята). Розвивати вміння послідовно виконувати дії, відповідно до інструкції дорослого.

Матеріал: зразок виробу з паперу (жабка); папір зеленого кольору квадратної форми.

ХІД РОБОТИ.

1.Для виготовлення іграшки взяти паперовий квадрат зеленого кольору. 2.Квадрат аркуша паперу зігнути по діаго-налі навпіл.

  1. Бічністорони зігнути в середину.
  2. Знизу вверх зігнутиріжки, що повинні зійтися посередині. Зігнуті три-

кутнички зігнути навпіл ще раз уверх.

  1. Перегорнутивироби зі зворотного боку і двічі зігнути від краю до середини.

6.Для того щоб іграшка підстрибувала, папір слід зігнути біля лапок на відстані 1 см від краю та по лінії згину.

Конструктивна творчість дошкільників

  1. Підсумок.

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.