28.04.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня: Ясоччина грядка. На городі попрацюємо.  

Підготовка до навчання грамоти.

Тема:   Номінативна функція слова. Звукосполучення [й’у]- Літери Юю.

Мета: корегувати знання дітей про номінативну функцію слова, учити уточнювати номінативну функцію слова за допомогою запитань; «Що це?», «Хто це?», «Що робить?», «Що зробив?», «Який?», «Яка?», «Яке?»; розвивати фонематичний слух, надати елементарні уявлення про сполучення звуків [й’у], виокремлювати звуки, що повторюються в окремих словах та фразовому мовленні, добирати слова із заданими звуками; познайомити з літерами Юю, познайомити з вживанням літери Ю в словах, навчити записувати друковані літери за зразком; учити розуміти навчальне завдання, виконувати його самостійно, формувати навички самоконтролю та самооцінки.

Обладнання: предметні малюнки до гри «Чарівний мішечок», малюнок із зображенням зайчика, який стрибає через купини, та сопілки ; робочий зошит, кольорові олівці, ручка, , таблиці для читання

Хід заняття

Організаційний момент

Дорослий разом із дітьми промовляє слова мовленнєвої гімнастики.

Руки вгору, руки вниз, (Діти виконують рухи за текстом.)

На сусіда подивись. (Дивляться одне на одного.)

Руки вгору, руки в боки (Діти виконують рухи за текстом.)

І зроби чотири кроки. (Крокують на місці.)

Плесніть, діти, кілька раз, (Плескають декілька разів.)

За роботу — все гаразд! (Сідають за столи.)

Сьогодні на занятті ми будемо продовжувати вчитися слухати звуки нашої мови, розповідати про них, добирати слова, складати речення, зображувати їх схематично, друкувати літери.

Пізнавальна діяльність

На минулому занятті ми вчилися складати речення з окличною та питальною інтонацією. Але часто буває так, що сумніваємося: чи правильно визначили слово.

Разом із дітьми називає словом будь-який предмет, пропонує пригадати, яке запитання можна до нього поставити:

«Хто це?» чи «Що це?». Аналогічно проводиться робота зі словами — назвами дій і ознак предметів.

Дорослий підводить дітей до висновку: щоб не плутатися у визначенні слова, необхідно поставити до нього питання.

Гра «Чарівний мішечок»

Вихователь дістає предметні картинки, пропонує назвати зображення, визначити звук, наявний в кожному із цих слів. Орієнтовний перелік картинок, у назві яких є звук [й’]: майка, йогурт, клей, лінійка, чайник. Разом із дітьми підсумовує: у всіх словах — назвах предметів вимовляємо та чуємо звук [й”].

Вихователь дістає предметні картинки, пропонує назвати зображення, визначити звук, наявний в кожному із цих слів. Орієнтовний перелік картинок, у назві яких є звук [у]: страус, папуга, зубр, лук, кенгуру. Разом із дітьми підсумовує: у всіх словах — назвах предметів вимовляємо та чуємо звук [у].

Дорослий пропонує дітям пригадати, як співають влітку пташки, швидко вимовити «йу-йу-йу».

Дорослий показує дітям малюнок із зображенням зайчика, який стрибає через купини, та сопілки, просить ,  швидко вимовити звуки зайчика [й’] та сопілки [у] злито, звертає увагу на поєднання звуків, можливість довгого протягування цього звукосполучення, пояснює, що сполучення звуків [й’у] має свою літеру Юю, разом із дітьми знаходить букву Ю .

  • На що схожа літера Ю?
  • Як зробити букву Ю, О Здогадавсь, Іванку?
  • Букви І та О приб’ю
  • На коротку планку.

Ігор Січовик

Букву Ю я впізнаю,

Трохи дивна буква Ю,

Ніби до ясена

Буква О прив’язана.

Варвара Гринько

  1.  Робота в зошиті
  1. А це буква Ю. Зафарбуй її помаранчевим кольором.
  2. Підкресли букву «ю» у вірші.

Рибна юшка не солодка,

Але я її люблю:

Вип’ю чашку, вип’ю другу,

Потім ще одну наллю.

  1. Прочитай чистомовки:

Тю-тю-тю зварила кутю.

Лю-лю-лю квіти поллю.

Сю-Сю-Сю потім посплю.

  1. Які імена на букву Ю ти знаєш?
  2. Розфарбуй тільки ті рибки, на яких зображена буква Ю.

 

 

  1. Навчіться писати літеру Ю. Виконайте письмові вправи.

Мета: учити дітей друкувати букви Ю, учити елементарних правил запису та орієнтування в зошиті.

Дорослий звертає увагу на те, що звукосполучення [й’у] позначається літерами Ю. Діти називають предмети, які нагадують цю букву. Дорослий демонструє зразок друкування літери на дошці, діти виконують завдання індивідуально в зошитах.

Тренувальна вправа «Читаємо разом, читаєш самостійно»

Мета: формувати в дітей елементарні навички читання.

Дорослий звертає увагу на таблиці для читання, пропонує прочитати їх хором, потім по черзі.

5.Підсумок заняття 

Що нового ви дізнались сьогодні?

Що було складним, а що легким?

Чого б хотіли навчитися краще?

Порівняйте аркуш свого зошита зі зразком правильного виконання завдання.

 

 

Ліплення

Тема. Овочі

Мета: формувати уявлення дітей про весняні роботи в сільському господарстві, навчати передавати форму і характерні особливості овочів за їх описом у загадках; знайомити з городиною;; розвивати пам’ять, спостережливість; навчати прийому ліплення «відтягування з моделюванням», способу контр-рельєфного ліплення; виховувати в дітей любов до сільськогосподарської праці.

Обладнання:», технологічна карта виготовлення редиски, овочі на тарілці, набір пластиліну, набори стек, качалка, дощечка, сірник, вологі серветки, призові фішки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Вихователь читає прислів’я: «Будеш трудитися — будеш кормитися ».

Пропонує дітям розглянути овочі на тарілці, звертає увагу дошкільників на виявлений художниками інтерес до благородної праці трудівників сільського господарства і виражені до нього любов та повагу. Що треба зробити навесні, щоб потім їсти ці овочі?

  1. Мотивація

Вихователь пропонує дітям пограти в цікаву гру — послухати загадки і ми зліпемо відповіді на них.

 Загадки

  • Спершу зацвіли на вітах
    Невеличкі жовті квіти. .'”‘./
    Коли квіти облетіли —
    М’ячики зазеленіли.

Довго м’ячики зростали,

Аж поки червоні стали. (Помідори)

  • Я кругленька,червоненька,
    З хвостиком тоненьким.
    На городі мене рвуть

І до столу подають. (Редиска)

  • В зеленій сиджу коморі,

А коса моя надворі. (Морква)

Розминка для рук «Редиска»

Раз, два, три — ану, малята,

Треба ручки розім’яти.

Пальці у замок зчепіть,

Міцно їх стискайте,

А тепер допоможіть,

Редиску витягайте!

  1. Аналіз виконання роботи.

Давайте згадаємо як треба ліпити редиску.

  1. Скачайте кульку червоного кольору  .
  2. Витягніть нижню частину кульки методом витягування. Це буде хвостик редиски.
  3. Розкачайте пластину із зеленого пластиліну .
  4. Виріжте на ній стекою три листочки редиски, прорізавши на них прожилки (контррельеф).
  5. З’єднайте листочки так, щоб вони ніби обгортали один одного.
  6. Прикріпіть до редиски отриманий пучок за допомогою сірника.

Ви можете зліпити не тільки редис. По бажанню можна зліпити помідор, огірок.

  1. Самостійна робота дітей.
  2. Виставка та обговорення робіт

 

 

Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *