27.05.2020 ІІ молодша “А” (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)
Розвиток мовлення. «Незабаром літечко».
Мета: уточнити та поглибити знання малят про сезонні зміни в природному довкіллі влітку;збагачувати словниковий запас,вчити складати фрази та речення,спираючись на сюжетні картки;продовжувати вчити уважно слухати віршики,відгадувати загадки;виховувати любов до природи.
Матеріал: сюжетні картки із зображенням діяльності влітку,лялька,зайчик,кошик,хустинки.
Хід заняття.
1.Організаційний момент.
Психогімнастика «Ой,ти сонечко!»
Промовляються віршовані рядки,супроводжуючи їх характерними рухами,а діти повторюють їх.
2.Основна частина.
Робота за сюжетними ілюстраціями.
– Швидко біжить час. Ось нещодавно ми з вами зустрічали весну:розтав сніжок,на деревах розпускалися маленькі листочки,з’явилася перша травичка,перші квіти. А зараз все довкола буяє пишною зеленню. Сонечко піднімається все вище і пригріває все сильніше.Весна вже добігає кінця,і скоро її змінить інша пора року. Ви знаєте,як ця пора називається?
– А веселе літечко приносить із собою й нові розваги,і відпочинок. Чим же можна займатися влітку? Про це ви можете розказати,якщо уважно роздивитесь усі малюнки,які я вам зараз покажу.(показую тематичні сюжетні ілюстрації,а діти коментують).
Влітку діти купаються в річці. Влітку малята загорають на пляжі. Влітку діти збирають ягоди. Влітку діти збирають гриби. Влітку діти поливають город. Влітку діти спостерігають,як комбайни косять пшеницю.
– Для кожного з нас, у спекотну літню пору вистачить цікавих і корисних справ. Розкажіть,де ви будете проводити це літо. Чим будете займатися?
Відгадування загадок.
1.Сонце пече. Липа цвіте. Дозріває жито. Яка пора? (літо). 2. Що за диво – дивина:в небі куля вогняна завжди в ясний день гуляє,нас теплом всіх зігріває. 3. Схожий він на гарну квітку,але тільки чомусь,дітки,вусики та крильця має і по квітам сам літає. 4. Корабель по лану плив,він пшениченьку косив,хто розкаже з вас,малята,як же корабель той звати?
Читання вірша Г.Чубач «Зайчик».
Зіна в зарослі пішла, Зіна зайчика знайшла,заховала у корзинку,зверху кинула хустинку,зайчик хитрий був,як лис:з – під хустинки втік у ліс.
Робота над змістом вірша.
– Куди пішла Зіна? Кого вона знайшла у лісових заростях? Куди Зіна заховала зайчика? Чим вона прикрила його? Яким виявився зайчик? Що він зробив?
Рухлива гра «Гра з хусточками».
3.Підсумок. – Яка зараз пора року? А яка пора року змінить її? Молодці!
Аплікація. «Барвистий метелик».
Мета: навчати добирати крила метеликам однієї кольорової гамми та поєднувати їх з тулубом метелика;навчати прийому аплікації:наносити клей на зображення,прикладати зображення намащеною стороною до паперу,наклеювати зображення предметів на папір;розвивати дрібну моторику,творчу уяву,пам’ять,мислення;сприяти розвитку естетичного смаку,самостійності у виконанні роботи;виховувати цікавість до занять з аплікації.
Матеріал: лялька Оксанка,іграшки – метелики різних розмірів і кольорів,1\2 аркуша паперу формату А4,готові деталі для зображення метелика,чорні олівці для домальовування вусиків метеликам,клей – олівець,серветки.
Хід заняття.
1.Організаційний момент.
Заношу до групи іграшкові різнокольорові метелики. – Діти,що це за комахи схожі на квіти?
Психогімнастика «Метелики».
– На луках розквітли квіти. Луки від того стали барвистими,красивими. Але що це? Квіти починають рухатися,перелітаючи з одного місця на інше. Та це ж метелики! Вони яскраві,різнокольорові,наче справжні квіти. Ось вони літають шукаючи квітку,сідають,щоб насолодитися смачним пилком і летять до іншої квітки.
– Що вам відомо про цих комах? За допомогою чого метелики літають? Розкажіть про крильця метеликів.
2.Мотивація.
Дидактична гра «Де заховалися метелики».
Пропоную пограти з метеликами в хованки. Вихователь ховає метеликів,діти їх шукають. Коли знаходять метеликів,розповідають,де вони заховалися.
– Наша лялька Оксанка теж хотіла на прогулянці пограти з метеликом.
Я біжу,біду по гаю,я метелика впіймаю,а метелик не схотів,
Геть від мене полетів. Полетів він на лужок,заховався між квіток…
Я іду,іду,іду – метелика не знайду. (Н.Забіла)
– Чому не можна ловити комах на прогулянці? Виготовимо паперових метеликів для ігор лялькам.
3.Продуктивна діяльність.
Фізкультхвилинка.
Читаю вірш і разом з дітьми виконую рухи,нібито метелик крилами.
Метелики тендітні з ранку і до ночі літають поміж квітів, пелюстки їм лоскочуть,спокою не знають,крильцями махають.
Показ зразка,інструктаж виконання роботи.
Пропоную розглянути обладнання для роботи та демонструю послідовність прийомів виконання аплікації – метелика. Пропоную зобразити дітям свого метелика – добирати крила метеликів однієї кольорової гами,із готових форм.
Користування клеєм – олівцем: намазувати клеєм – олівцем від центра до країв,прикладати намащеною стороною до аркуша паперу,придавлювати його долонею і розгладжувати серветкою.
Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя.
3.Підсумок.- Молодці,діти! Разом ми створили барвисту галявину з метеликами!
Ілляшенко Т.П.