22.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Ознайомлення з соціумом.
Тема « Від доброго слова людина здорова».
Мета: розширювати знання дітей про моральні риси характеру людей; формувати морально-етичні уявлення та адекватні форми поведінки; тренувати психомоторні функції; спонукати до рухової розкутості; розвивати фантазію, неординарне мислення; виховувати шанобливе ставлення до людей, бажання робити добрі вчинки.
Матеріал: сюжетні картки відповідної тематики, герої різних казок та оповідань.
Хід заняття
Бесіда про доброту.
-Діти, що таке доброта? Де вона є? А як ви гадаєте, на що схожа доброта? Якого вона кольору? Тепла чи холодна? Що означає бути добрим? Що треба робити, щоб добра ставало на Землі більше?
Через бурхливий струмочок
Хтось місток збудував.
Не міст навіть — місточок,
Та подяки він не чекав.
Кому подякувати чемно?
Його тепер і не знайти.
Та кожному зараз приємно
По місточку пройти.
Люди, послухайте, люди!
Чом добрими бути лінуємось?
Давайте дружно обнімемось
І враз — змінимось!
— Діти, як ви думаєте, що треба робити, щоб бути добрим?
Колективне складання правил доброти.
— Нікого не ображати. — Всім допомагати.
— Бути уважним.
— Бути чуйним до оточення.
— Нікому не заздрити.
Вправа «Що б ти зробив?» — дітям необхідно розповісти, як би вони вчинили в певній ситуації.
Наприклад:
— Мама втомлена повернулася додому.
— Ти знайшов на дворі маленьке голодне кошеня. І т. д.
Вправа «Назви тільки добрі слова».
Гра «Поводир». Діти стають попарно, один — «сліпий» (зав’язані очі), другий — «поводир». Вихователь каже, кому куди слід рухатися. «Сліпий» іде, а «поводир» йому шлях вказує. Виграє та пара, яка дійде, не натикаючись на інших.
Вправа «Дзеркало» (попарно). Подивіться одне на одного зі злим виразом обличчя. Подобається вам така людина? Хочеться з нею дружити? А тепер посміхніться!
Вправа «Порівняй героїв казок» — діти порівнюють героїв однієї казки, розповідаючи про них.
Наприклад: Колобок — Лисиця (із казки «Колобок»); Зайчик — Лисиця (із казки «Зайчикова хатка»); Оленка — Баба-Яга (із казки «Гуси-лебеді»).
— Як ви гадаєте, чи завжди злі герої були злими?
Уявіть собі, що б сталося, якби вони подобрішали?
Підсумок заняття
Гра «Для всіх» — запропонувати дітям розповісти, що б вони зробили для всіх, якби у них була чарівна паличка.
Не будь ненависним, не злись!
Чужому горю не радій!
Теплом ти ближнього зігрій
І з ворогами помирись!
2 Заняття. Ліплення.
Тема.Півник.
Мета: учити дітей розглядати іграшку, виділяти особливості будови, ліпити з натури; формувати вміння передавати характерну форму та пропорції півня( форма тулуба, голови, хвоста), зображувати характерні деталі: гребінець, борідка, дзьоб; закріплювати різноманітні способи ліплення( витягування з цілого шматка дрібних деталей, накладання та примазування); розвивати вміння бачити та передавати в оформленні декоративність хвоста та крил; виховувати любов до тварин.
Матеріал: іграшка – півник, пластилін, стеки, дошки для ліплення, серветки.
Хід заняття
Вихователь демонструє дітям іграшку – півника.
Я – Півник-молодець,
Червоний гребінець.
І гострі маю шпори,
В чоботях на підборах,
Яскраво – жовте пір’я,
І гордо йду подвір’ям.
Я на паркан злітаю
І голосно співаю
Пісеньку дзвінку,
Таку : Ку – ку – рі – ку!
-Я пісеньку співаю, та друзів я не маю.
Допоможіть мені знайти друзів.
-Чи можемо ми допомогти півникові? Яким чином?
-Згодна, ми зліпимо для півника друзів. Але спочатку розглянемо його. З яких частин складається тіло півника? Якого розміру голова, тулуб? Скільки має ніг? Крил? Що є на голові?
Пальчикова гімнастика « Півник».
Півнику, півнику, де ти бував?
( Діти складають руки « човником»),
Під кущем калини зернятка клював,
( Стукають пальчиком по долоні).
Півнику, півнику, де ти бував?
Я біля хатини на паркан злітав.
( Імітують махи крилами.)
Півнику, півнику, де ти бував?
Рано – вранці сонечко вітав.
( Піднімають руки вгору.)
Півнику, півнику, де ти бував?
Я маленьких діток піснею звеселяв.
( Плещуть у долоні).
Самостійна робота дітей.
Підсумок заняття
Вихователь Башмачнікова О. О.