12.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема тижня : « Людина і здоров’я»

Тема дня : «Моє тіло» (кістяк, шкіра, тулуб,кінцівки, зовнішні органи людини)

1 заняття Художня література

Тема : Переказ оповідання Є. Пермяка « Для чого руки потрібні?

Мета : розвивати вміння переказувати зміст нового твору; розширювати  знання і розуміння багатозначних слів; звертати увагу на вживання дієслів у різних особових формах;  виховувати повагу до праці.

Обладнання : ілюстрації до оповідання «Для чого руки потрібні?»

Хід заняття

І. Організаційний момент

Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.

ІІ. Ігровий  момент

  • Діти, щоб дізнатись про що сьогодні ми з вами поговоримо, нам необхідно розгадати загадку.

Дві матері по п’ять синів мають,

Часто їх разом стискають, а ім’я різне мають

(руки)

Вихователь показує ілюстрацію рук.

  • Наші пальчики хочуть трішки погратись. (вихователь разом з дітьми виконує пальчикову гімнастику «Сорока  – Білобока»)

 

ІІІ. Мотивація діяльності

  • Скажіть мені, діти, а для чого нам потрібні руки? (Відповіді)
  1. Дидактична вправа «Що вміють руки?»

Діти називають дієслова : писати,в’язати, малювати, шити, грати тощо

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Читання оповідання

Петрусь із дідусем великими друзями були. Про все розповідали один одному. Якось дідусь запитав онука:

  • А для чого, Петрику, людям руки потрібні?
  • Щоб у м’яча грати, – відповів Петрусь.
  • А ще для чого? – запитав дідусь.
  • Щоб ложку тримати.
  • А ще?
  • Щоб кицьку гладити.
  • А ще?
  • Щоб камінчики у річку кидати.

Довго відповідав Петрусь дідусеві. І ніби правильно відповідав. А про головне так і не сказав.

Бесіда за текстом

  • Чому Петрусь і дідусь були друзями?
  • Про що дідусь запитав хлопчика?
  • Як ви думаєте, чого головного не сказав Петрусь?

Повторне читання оповідання

Музична  фізкультхвилинка

Діти танцюють гопачок під музику. Повторюють рухи за дорослим.

Мовленнєва вправа «Багатозначні слова»

Вихователь називає слово, а дітям пропонує назвати його значення. Наприклад: хвостик у мишки та хвостик у яблука. Йде людина та йде годинник тощо.

Дидактична гра « Наші руки працьовиті»

Вихователь пропонує дітям скласти речення від першої особи. (Діти розкладають іграшки – Я розкладаю іграшки)

 

V. Підсумок

–  Діти , для чого нам потрібні руки?

–  Без чого ще ми не можемо обійтися ?

 

2 заняття Логіко – математичний розвиток

 

Тема : Циліндр. Порівняння предметів за товщиною

 

Мета : ознайомити дітей з циліндром; вчити обстежувати його форму; вчити порівнювати  предмети за товщиною; формувати вміння лічити чотири групи предметів; розвивати пам’ять, увагу;  виховувати позитивне ставлення до занять.

 

Обладнання : геометричні фігури( площинні та об’ємні), різні за товщиною циліндри; таблиці для лічби чотирьох груп предметів; маленькі кульки, циліндри.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Девіз заняття : « Часу даремно ми не гаймо, заняття швидко починаймо»

 

ІІ. Сюрпризний момент

  • До нас сьогодні завітали вже знайомі вам геометричні фігури. Назвемо їх. (квадрат, трикутник, прямокутник)
  • У них з’явився новий друг і вони хочуть познайомити вас з ним. Ви згодні?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Ми беремось до роботи? (Так!)
  • Проженемо всі турботи? (Так!)
  • А тепер , діти, за новими знаннями!

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Знайомство з новою фігурою циліндром

«Вихователь розповідає казку про циліндр

Жив собі циліндр. Він велично ходив доріжкою та раптом спіткнувся і покотився. Котився, котився, а назустріч йому куля:

  • Здрастуй ,братику.
  • Я не братик тобі, – відповів циліндр.
  • Ти вмієш котитися, і я вмію котитися, ми схожі, отже ти мій братик, – сказала куля
  • Ні,  ми не схожі, – не відступає циліндр.

Сперечалися циліндр з кулею довго, поки не стомилися.»

Вихователь роздає дітям кулі, циліндри; пропонує покотити їх у різні боки.

Висновок: якщо циліндр поставити, то покотити його не можна, а якщо покласти на бік, то циліндр покотиться.

  • Скільки кругів має циліндр?(Два)
  • Чим схожі кулі та циліндри?(Вони можуть котитися)
  • Чим вони відрізняються?
  • Куля і циліндр – об’ємні фігури чи ні?

Гра «Порівняй»

На килимі вихователь розкладає різні геометричні фігури (площинні та об’ємні). Діти повинні знайти циліндри і порівняти їх

  • За якою ознакою вони відрізняються? (За товщиною)
  • У кого найтовший циліндр?

Запропонувати поставити його першим. Потім діти знаходять трохи тонший і ставлять його другим. Самостійно закінчують рядок із циліндрів так, щоб останнім був найтонший циліндр.

Фізкультхвилинка

Автобус

 

Один, два, три — у автобус сядем ми,

Один, два, три, чотири — ми сьогодні пасажири!

(утворюємо пари та присідаємо)

Їде автобус по вулицях міста,

(рухаємося колоною по двоє)

Вже нас чекають найкращі артисти!

усміхаємося одне одному та радіємо

Їде під синіми він небесами,

(підіймаємо руки догори)

Їде вперед за чудесами!

усміхаємося одне одному та радіємо

Гра «Що змінилося?»

Вихователь складає рядок з геометричних фігур (не більше п’яти) Діти заплющують очі, а вихователь змінює порядок фігур. Діти розплющують очі і з’ясовують, як змінився порядок розташування фігур.

Гра «Порахуй фігури»

На дошці – таблиці для лічби чотирьох груп предметів. Діти рахують геометричні фігури самостійно.

Перший рядок : один круг, один трикутник, один овал, один циліндр.

Другий рядок : два овали, два циліндри, два круги,два трикутники і т.д.

 

V. Підсумок

– З якою фігурою ми сьогодні познайомились?

– Чим вона відрізняється від круга?

Вихователь: Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.