20.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователь Юва О.В.)
Тема дня «Чистота та порядок- запорука здоров’я»
1.Зан. Ознайомлення з соціумом.
Тема: Чистота – запорука здоров’я
Мета: Ознайомити дітей з поняттям «гігієна», поглиблювати знання дітей про правила особистої гігієни, переконати дітей у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни. Розвивати мовлення, пам’ять, сприймання, уміння аналізувати, робити власні висновки, узагальнення. Виховувати у дітей санітарну, культуру, дбайливе ставлення до свого організму.
Обладнання: Гребінець, мило, зубна щітка, носова хустка, рушник, вологі, серветки, дзеркала, палички для чистки вух, малюнки корабля, островів, тварин.
Хід заняття
1.Організаційний момент
-Діти, Королева Чистоти надіслала нам запрошення: «Дорогі діти! Запрошую вас до свого королівства. З нетерпінням чекаю вас. Королева Чистоти.»
-Чи хочете ви вирушити у подорож до королівства Чистоти?
«Чистота – запорука здоров’я» – так говорить народна мудрість.
-Жителі королівства Чистоти дотримуються певних законів. Сьогодні ми дізнаємось, які це закони і навчимось їх виконувати.
2.Гра – подорож до королівства Чистоти
-Королівство Чистоти розташоване на островах і ми зупинимось на кожному з них. Ми дізнаємось про речі, якими потрібно користуватися, щоб бути чистими і охайними, а також як доглядати за зубами, вухами, носом, очима, нігтями, шкірою, волоссям.
-І так, вирушаємо в подорож.
– Наш корабель приплив до першого острова «Предмети гігієни». Тут нас хтось зустрічає.
- Розгадування загадок про предмети гігієни
Я мию чисто, без жалю,
Мию там, де брудно,
Сам купатись не люблю,
Бо від цього худну. (Мило)
В мене – 30 зубчиків для кучерів і чубчиків.
По головці я ходжу – волосся в порядок приводжу.
(Гребінець)
Чистокол біленький чищу, тру і мию,
І здоровий блиск зубам я давати вмію. (Зубна щітка)
Яким ти є, таким і покажу,
І без слів все розкажу. (Дзеркало)
Дуже я люблю носи,
Ти завжди мене носи.
Я свою роботу знаю –
В чистоті носи тримаю. (Носова хустинка)
-Діти гребінець, зубна щітка, носова хустка, рушник належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати свій гребінець, зубну щітку, рушник, носовичок і користуватися ними особисто.
- Бесіда «Догляд за руками»
- Я роздам зараз вам вологі серветки. Витріть свої руки. Подивіться на чисту серветку і на ту, що тільки витерли руки.
- Що ви бачите? Чому серветка брудна?
- Коли треба мити руки? Чому?
- Запам’ятайте, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Їх потрібно мити після кожного відвідування туалету, перед вживанням їжі, після повернення з прогулянок , після гри на комп’ютері чи телефоні. На руки потрапляє безліч мікробів, що можуть бути збудниками небезпечних хвороб.
- Фізкультхвилинка
- Бесіда«Догляд за зубами»
– Чистити зуби треба вранці та ввечері. На зубну щітку видавлюємо зубну пасту. Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхню кутніх зубів .Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою. Після вживання їжі полощіть рот теплою водою. Не колупайтеся між зубами гострими предметами. Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік.
7.Бесіда «Догляд за вухами та носом»
– Для чого людині вуха?
– Вуха нам потрібні для того, щоб чути голоси людей, музику. Шкірочка у вусі дуже тонка і чутлива. Тому вона потребує ніжного догляду та чистоти. Мити вуха та за вухами потрібно кожного дня. Для цього можна використати мило і теплу водичку. У догляді за чистотою вух допоможуть і спеціальні вушні палички . Не можна чистити вуха гострими предметами. Дуже чутливі вуха і до гучної музики, різких криків, шуму.
8.Гра «Чиї це вуха?» (Із фрагментів розрізаних картинок тварин знайти вуха зайця, білки, ведмедя)
- Догляд за нісом.
– Яку функцію виконує ніс?
– Як доглядати за чистотою носа?
Ніс – орган, який допомагає нам розпізнавати запахи. Крім того він має і захисну функцію. Ніс зігріває холодне повітря взимку, очищає забруднене повітря від пилу, тому треба тримати його в чистоті. Тут вам допоможе чиста носова хустинка, ватні джгутики чи крем, якщо в носі утворилася тверда шкірочка.
10.Гра «Чий це ніс?» (Знайти тваринкам їхні носи. Картинки слона, носорога, лисички)
- Подорож до острова № 5 «Догляд за очима»
– Природа подбала про те, щоб наші очі були захищені від небезпек. Брови захищають їх від поту, що стікає по лобі, повіки захищають очі від пилу. Вмивати обличчя і очі потрібно руками, попередньо вимитими милом. Не можна терти очі брудними руками, торкатися очей гострими предметами. Зашкодити очам може читання лежачи, тривалий перегляд телепередач, гра за комп’ютером .Впливає на зір і недостатнє освітлення або неправильна поза під час розглядання книжок
12.Вправи для відпочинку очей
– Міцно заплющити очі та порахувати до 5, а потім розплющити їх і знову порахувати до 5. Повторити 5-6 разів.
– Протягом 1 хвилини швидко покліпати очима.
– Очима «намалювати» коло. Повторити 5 разів.
– «Маятник». Рухати очима вліво – вправо. Повторити 6 разів.
13. Підсумок заняття
– Діти, наша подорож підходить до кінця.
– Ось останній острів, де знаходиться замок Королеви Чистоти. Нас зустрічає сама Королева.
– Як ви думаєте діти, чи потрібні проблеми ви обговорювали?
– Що запам’ятали, що зрозуміли?
- Зан. Аплікація
Тема « Кольорові рушнички»
Мета : учити дітей вирізати широкі та вузькі смужки паперу, а з них – вирізати квіти та листочки, правильно тримати ножиці та користуватися ними, розвивати творчі здібності дітей, закріплювати прийоми праці з папером та клеєм, виховувати охайність та акуратність.
Матеріали: різнокольоровий папір, зразок, ножиці, клей, серветки, клейонки, рушнички.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
У гості завітала л. Надійка і повідомила, що вона вирішила поїхати до бабусі в гості, а що подарувати не знає. Хотіла подарувати рушничок, а як його виготовити не знає.
- Мотивація: «Допоможемо Надійці виготовити гарного рушничка для бабусі»
- Розповідь дорослого про петриківський розпис.
– У селі, що називається Петриківка, господині прикрашали свої оселі незвичайними, красивими малюнками, рушниками, оздоблювали травичкою та квітами, листям та ягодами.
- Розглядання картин, рушників, посуду, скрині.
- Пальчикова гімнастика
- Показ і пояснення роботи дорослим.
– Щоб вирізати декілька однакових елементів треба скласти папір гармошкою та вирізати з нього листочки, або квіточки. Потім розташуйте на папері як вам забажається.
- Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога.
- Виставка та обговорення дитячих робіт.
- Підсумок заняття
– Чи отримали ви задоволення від заняття? Чи подарували ви своїй бабусі такий рушничок?
Юва О.В.