20.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователь Юва О.В.)

Тема дня «Чистота та порядок- запорука здоров’я»

1.Зан. Ознайомлення з соціумом.

Тема:   Чистота – запорука  здоров’я

Мета: Ознайомити дітей з поняттям «гігієна», поглиблювати знання дітей про правила особистої гігієни, переконати дітей у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни. Розвивати мовлення, пам’ять, сприймання, уміння аналізувати, робити власні висновки, узагальнення. Виховувати у дітей санітарну, культуру, дбайливе ставлення до свого організму.

Обладнання: Гребінець, мило, зубна щітка, носова хустка, рушник, вологі, серветки, дзеркала, палички для чистки вух, малюнки корабля, островів, тварин.

Хід  заняття

1.Організаційний момент

-Діти, Королева Чистоти надіслала нам запрошення: «Дорогі діти! Запрошую вас до свого королівства. З нетерпінням чекаю вас. Королева Чистоти.»

-Чи хочете ви вирушити у подорож до королівства Чистоти?

«Чистота – запорука здоров’я» – так говорить народна мудрість.

-Жителі королівства Чистоти дотримуються певних законів. Сьогодні ми дізнаємось, які це закони і навчимось їх виконувати.

2.Гра – подорож  до  королівства  Чистоти

-Королівство Чистоти розташоване на островах і ми зупинимось на кожному з них. Ми дізнаємось про речі, якими потрібно користуватися, щоб бути чистими і охайними, а також як доглядати за зубами, вухами, носом, очима, нігтями, шкірою, волоссям.

-І так,  вирушаємо  в подорож.

– Наш корабель приплив до першого острова «Предмети  гігієни».  Тут  нас хтось зустрічає.

  1. Розгадування загадок про предмети гігієни

Я мию чисто, без  жалю,

Мию там, де брудно,

Сам купатись не люблю,

Бо від цього худну.          (Мило)

В мене – 30 зубчиків для кучерів і чубчиків.

По головці я ходжу – волосся в порядок приводжу.

(Гребінець)

Чистокол  біленький чищу, тру і мию,

І здоровий блиск зубам я давати вмію.         (Зубна щітка)

Яким ти є, таким і покажу,

І без слів все розкажу.                  (Дзеркало)

Дуже  я люблю носи,

Ти завжди мене носи.

Я свою роботу знаю –

В чистоті носи тримаю.         (Носова хустинка)

-Діти гребінець, зубна щітка, носова хустка, рушник  належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати свій гребінець, зубну щітку, рушник, носовичок і користуватися ними особисто.

  1. Бесіда «Догляд за руками»
  • Я роздам зараз вам вологі серветки. Витріть свої руки. Подивіться на чисту серветку і на ту, що тільки витерли руки.
  • Що ви бачите?  Чому серветка  брудна?
  • Коли  треба  мити  руки?  Чому?
  • Запам’ятайте, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Їх потрібно мити після кожного відвідування туалету, перед вживанням їжі, після повернення з прогулянок , після гри на комп’ютері чи телефоні. На руки потрапляє безліч мікробів, що можуть бути збудниками небезпечних хвороб.
  1. Фізкультхвилинка
  2. Бесіда«Догляд  за  зубами»

          – Чистити зуби треба вранці та ввечері. На зубну щітку видавлюємо зубну пасту. Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхню кутніх зубів .Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною  Ніколи не чистіть  зуби чужою щіткою. Після вживання їжі полощіть рот теплою водою. Не колупайтеся між зубами гострими предметами. Зубну щітку змінюйте  4 рази на рік.

7.Бесіда  «Догляд за вухами та носом»

– Для чого людині вуха?

– Вуха нам потрібні для того, щоб чути голоси людей, музику. Шкірочка у вусі дуже тонка і чутлива. Тому вона потребує ніжного догляду та чистоти. Мити вуха та за вухами потрібно кожного дня. Для цього можна використати мило і теплу водичку. У догляді за чистотою вух допоможуть і спеціальні вушні палички . Не можна чистити вуха гострими предметами. Дуже чутливі вуха і до гучної музики, різких криків, шуму.

8.Гра  «Чиї  це  вуха?» (Із фрагментів розрізаних картинок тварин  знайти вуха зайця, білки, ведмедя)

  1. Догляд за нісом.

– Яку функцію виконує  ніс?

– Як доглядати за чистотою носа?

Ніс  – орган, який допомагає нам розпізнавати запахи. Крім того він має і захисну функцію. Ніс зігріває холодне повітря взимку, очищає забруднене повітря від пилу, тому треба тримати його в чистоті. Тут вам допоможе чиста носова хустинка, ватні джгутики чи крем, якщо в носі утворилася тверда шкірочка.

10.Гра   «Чий   це    ніс?» (Знайти тваринкам  їхні носи. Картинки  слона, носорога, лисички)

  1. Подорож до острова  № 5   «Догляд  за  очима»

–  Природа подбала про те, щоб наші очі були захищені від небезпек. Брови захищають їх від поту, що стікає по лобі, повіки захищають очі від пилу. Вмивати обличчя і очі потрібно руками, попередньо вимитими милом. Не можна терти очі брудними руками, торкатися очей гострими предметами. Зашкодити очам може читання лежачи, тривалий перегляд телепередач, гра за комп’ютером .Впливає на зір і недостатнє освітлення або неправильна поза під час розглядання книжок

12.Вправи  для  відпочинку  очей

– Міцно заплющити очі та порахувати до  5, а потім розплющити їх і знову порахувати до 5. Повторити  5-6 разів.

– Протягом  1 хвилини швидко покліпати очима.

– Очима  «намалювати»  коло. Повторити  5 разів.

– «Маятник».  Рухати  очима вліво – вправо. Повторити  6 разів.

13. Підсумок  заняття

– Діти, наша подорож підходить до кінця.

– Ось останній острів, де знаходиться замок Королеви Чистоти. Нас зустрічає сама Королева.

– Як ви думаєте діти, чи потрібні проблеми ви обговорювали?

– Що запам’ятали, що зрозуміли?

  1. Зан. Аплікація

Тема « Кольорові рушнички»

Мета : учити дітей вирізати широкі та вузькі  смужки паперу, а з них – вирізати квіти та листочки, правильно тримати ножиці та користуватися ними, розвивати творчі здібності дітей, закріплювати прийоми праці з папером та клеєм, виховувати охайність та акуратність.

Матеріали: різнокольоровий папір, зразок, ножиці, клей, серветки, клейонки, рушнички.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

У гості завітала л. Надійка і повідомила, що вона вирішила поїхати до бабусі в гості, а що подарувати не знає. Хотіла подарувати рушничок, а як його виготовити не знає.

  1. Мотивація: «Допоможемо Надійці виготовити гарного рушничка для бабусі»
  2. Розповідь дорослого про петриківський розпис.

–  У селі, що називається Петриківка, господині прикрашали свої оселі незвичайними, красивими малюнками, рушниками, оздоблювали травичкою та квітами, листям та ягодами.

  1. Розглядання картин, рушників, посуду, скрині.
  2. Пальчикова гімнастика
  3. Показ і пояснення роботи дорослим.

– Щоб вирізати декілька однакових елементів треба скласти папір гармошкою та вирізати з нього листочки, або квіточки. Потім розташуйте на папері як вам забажається.

  1. Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога.
  2. Виставка та обговорення дитячих робіт.
  3. Підсумок заняття

– Чи отримали ви задоволення від заняття? Чи подарували ви своїй бабусі такий рушничок?

Юва О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *