13.05.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Лось Н.І., Чмир О.В.)
Заняття 1. Підготовка до навчання грамоти
Тема. Букви знаємо, слова читаємо
(елементи грамоти)
Мета: учити дітей виділяти наголошений склад, правильно наголошувати слова, добирати звукові схеми до заданих слів, складати слова найпростішої структури; виховувати бажання вчитися.
Матеріал: звукові схеми та предметні малюнки до них.
Попередня робота: вивчення віршика «Букви знаю, цифри знаю».
ХІД ЗАНЯТТЯ
Організаційний момент
Букви знаю, цифри знаю,
І рахую, і читаю.
Школо, школо, поспішай.
Ми майбутні школярі,
Школо, двері відкривай,
Бо йдемо вже ми.
Будьте уважними та часу не гайте, Звуки, які в словах є, — визначайте!
Дидактична вправа «Знайди схему слова»
Мета: учити добирати звукові схеми до заданих слів.
ХІД ВПРАВИ
Вихователь розміщує на дошці предметні малюнки та звукові схеми до них: зошит, книга, олівець, лампа, рюкзак. Дитина біля дошки знаходить схему до заданого слова та доводить це.
Дидактична вправа «Визнач наголос»
Вихователь пропонує дітям визначити наголошений склад у словах.
Слова: зошит, ручка, підручник, учитель, парта, рюкзак.
- Читання складів, слів
У НА-ТИ ЙО-ЛО-КО.
НА, ЛІ-НО, МО-ЛО-КО!
НА, ТА-ТО, КА-КА-О!
— У нас залишилось останнє завдання.
Щоб путь до школи скоротить,
Ви гарними будете учнями, Школярами уявіть себе на мить.
Творча гра «Школа дружби»
Вихователь на дошці пише: «ШКОЛА ДРУЖБИ». Діти об’єднуються у дві групи: «Вчителі» та «Учні». Вихователь просить дітей уявити, що вони вчителі в «Школі дружби», й повинні пояснити дітям, як потоваришувати одне з одним.
Наприклад: щоб потоваришувати з хлопчиками й дівчатками, потрібно частіше цікавитися їхніми справами.
Заняття 2. Ознайомлення з природою
Тема. Спостереження за кущем бузку
Мета: поглибити знання дітей про бузок; вчити розпізнавати кущ серед інших кущів, називати особливості підземної та наземної будови; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати естетичні почуття, бережливе ставлення до природи.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Звичайна собі мить. Звичайна хата з комином.
На росах і дощах настояний бузок.
Оця реальна мить вже завтра буде спомином,
А післязавтра — казкою казок.
(Л. Костенко)
Бесіда
— Про який кущ ідеться?
— Якого кольору бувають квіти бузку?
— Які вони за розміром?
— Як вони пахнуть?
— Розгляньмо будову куща. Чи є у нього стовбур?
— А які гілочки?
— Що є в куща під землею?
— Чи можна ламати гілочки з цвітом і ставити у воду?
— Де ви бачили кущі бузку?
— Чому люди їх часто саджають?
— Чи можна ламати квіти бузку з гілочками?
Розповідь
Бузок — це густий чагарник із великими кетягами ясно- лілових, фіолетових або білих дуже запашних квітів. Квітки дрібні, їх багато, вони утворюють китиці. У народі бузок ще називають без. Квітки використовують у парфумерній промисловості. Листя широко використовується у фармації.
Розвиток мовлення
Складання розповіді про квітучий кущ бузку.
Складання описової розповіді про квітучі дерева з використанням порівнянь (туман, дим, піна, біле море, молоко, сніг, паморозь).
Чмир О.В.