17.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : « Великодній кошик. (Великодні страви)»
1 заняття Ознайомлення з природним довкіллям
Тема : Чарівний світ неживої природи
Мета : розширити уявлення дітей про властивості піску, глини; вчити за зовнішніми ознаками і допомогою дослідів визначати їхні властивості; поглибити значення про застосування і використання глини і піску в житті людини; вдосконалювати знання дітей про об’єкти живої і неживої природи, їхні ознаки; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної землі, рідного краю; сприяти розвитку спостережливості в природному довкіллі.
Обладнання : прапорці – жовті, зелені; картинки з об’єктами живої та неживої природи; пісок, глина, скло, дощечка для ліплення ( на кожну дитину); склянка з водою, серветки, клей, кольоровий пісок, поробки з піску; глиняний посуд, скляний посуд.
План
І. Організаційний момент
Гра – імітація «Хлопчики й дівчатка»
Діти виконують рухи за словами дорослого.
Швидко стали всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Ліва ручка у дівчаток
Піднялась до хмарок так.
Права ручка у хлоп’яток
Опустилась до землі.
А тепер стоять рівненько всі!
Повернулись до сусіда,
Посміхнулися йому.
Хлопці ручку простягнули,
Запросили всіх дівчат.
До таночку весняного.
ІІ. Сюрпризний момент
Вихователь загадує загадку дітям про крота
Під землею робить нірки,
А над ними робить гірки. (кріт)
- Ви молодці,здогадались хто сьогодні прийшов до нас у гості. (вихователь показує іграшкового крота)
- Де живе кріт?
- Як ви гадаєте, чому його називають землекопом?
- Кріт живе серед неживої природи, про яку і хоче сьогодні вам розповісти.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні дізнаємося нове про світ живої та неживої природи. Будемо робити багато різноманітних дослідів.
- Хто готов, той голосно крикне «Так!»
- Тож починаймо!
- IV. Вивчення нового матеріалу
- Бесіда про живу та неживу природу
- Що нас оточує?
- Якою буває природа?
- Які ознаки живої природи ви знаєте?
- Все живе живиться і має дитинчат – це рослини, тварини, люди.
- Вода, земля, пісок, повітря, каміння – це нежива природа. І живу , і неживу природу слід любити і берегти.
- Дидактична гра « Жива і нежива природа»
Діти отримують два прапорці – зеленого та жовтого кольорів. Вихователь показує картинку з різними об’єктами, а діти мають підняти прапорець жовтого кольору, якщо цей об’єкт належить до живої природи, а якщо до неживої – жовтий.
Орієнтовні картинки: земля, індик,бджола, море, зорі, людина, райдуга, дерево, хмари,кит,зозуля, сонце.
- Дослід «Властивості піску»
Діти беруть сухий пісок до рук.
- Якого він кольору?
Потім намагаються розтерти його на долонці.
- Що ви відчуваєте?
- Пісок колеться, не розтирається, складається з твердих частинок різної величини.
Запропонувати дітям підняти руку з піском і висипати його.
- Що сталося з піском.
Вихователь змочує пісок у ящичку і пропонує дітям щось зліпити з нього.
Висновок : Пісок складається з крихітних частинок : сухий сиплеться , а вологий ліпиться.
- Музична фізкультхвилинка
- Дослід «Порівняння глини та піску»
Діти отримують по шматочку глини.
- Що це таке? Яка вона за кольором?
- Якою ще буває глина за кольором?
Запропонувати дітям взяти глину і потерти нею по склянці. А потім потерти піском по склу.
- Чи залишилися подряпини на склі? Від чого?
- Що твердіше : пісок чи глина?
Далі запропонувати полити пісок і глину водою.
- Що сталося з ними?
Потім діти намагаються щось зліпити з глини і піску.
- З чого ліпиться? (з глини)
- То яку властивість має пісок? (Сипучість) А лина ? (в’язкість, добре ліпиться)
Пояснення: Пісок і глину використовують в будівництві, в побуті з них виробляють цеглу, черепицю, посуд. Глину додають в деякі фарби. З піску виготовляють скло і скляні вироби.
- V. Підсумок
– Що нового дізналися про глину та пісок?
– Що вам сподобалось найбільше?
Сахно Г.В.