20.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)

Тема дня: Чистота та порядок – запорука здоровя (культурно-гігієнічні навички)

Логіко-математичний розвиток

Тема: Числа 1—10. Задачі.

Мета: продовжувати вчити лічити в межах 10; закріпити вміння співвідносити кількість предметів із цифрою, знання про склад чисел у межах 10; вправляти в умінні складати задачі, розрізняти й називати геометричні фігури; розвивати зорову пам’ять; виховувати прагнення допомагати одне одному.

Обладнання: картки із цифрами 1—10; три хмаринки із числами 5, 7, 9; крапельки (дві — з двома крапками, дві — з трьома, по одній — з чотирма, сімома; малюнки із зображенням тварин (заєць, лев, слон, черепаха); лічильні палички, чотири паперові смужки різної довжини.

Хід заняття

Організаційний момент.

Психогімнастика.

Гра «Не помились».

— Викладіть перед собою числовий ряд від 1 до 10.
Вихователь називає будь-яке число в межах 10, наприклад 5.

— Покажіть картку із цифрою, що відповідає названому
числу.

— Покажіть «сусідів» цього числа.

— Яке число на одиницю більше (менше), ніж число 5?
Покажіть потрібну цифру.

Гра «Веселі крапельки».

У грі закріплюються уявлення про склад чисел 5—10.

На фланелеграфі розміщено три хмаринки із числами 5, 7, 9. Під хмаринкою із числом 5 — дві крапельки (на першій намальовано дві крапки, на другій — три), на столі у вихователя краплинки із трьома, чотирма, сімома, двома крапками, Вихователь пропонує дітям розглянути хмаринки й назвати число, розташоване в кожній.

— Це незвичайні хмаринки. Із них випадають крапельки,
у кожній із яких намальовані крапки; якщо ви їх правильно полічите, у вас вийде число, записане в хмаринці.

— Розгляньте крапельки, які падають із першої хмаринки.

— Скільки крапок стоїть у першій крапельці? (Дві.) У другій?
(Три.)

— Які крапельки необхідно прикріпити під іншими хмаринками?

Окремі діти виконують завдання, решта уточнюють, допомагають у разі потреби.

Фізкультхвилинка.

Вихователь пропонує дітям утворити круг. Діти повертають голову праворуч і дмухають на плече. Голова прямо — вдих, голова ліворуч (праворуч) — видих. Після цього діти дмухають перед собою, а вихователь промовляє слова.

Подмемо на ліве плече,

Потім — на праве плече. ,

Обернемось навкруг,

Подмемо усі на луг.

Кульбаби там легенькі,

Ліхтарики біленькі,

Летіть, летіть тихенько.

Закріплення вмінь розв’язувати задачі.

Завдання сприяє розвитку логічного мислення. Вихователь пропонує дітям викласти перед собою 10 лічильних паличок і в ході розв’язання задачі викладати їх необхідну кількість.

а) У дворі гуляли дві курки. Покладіть стільки паличок,
скільки лап у курок. Потім у двір вийшов півень. Покладіть
стільки паличок, скільки лап у півня.

  • Скільки лап у однієї курки? (Дві.)
  • Скільки лап у птахів, які гуляють у дворі? (Шість.)
  • Із яких двох менших чисел складається число 6? (4 і 2.)

б) У гості до кішки Мурки прийшла собачка Жучка.
Покладіть стільки паличок, скільки лап у Мурки. А під
ними — стільки паличок, скільки лап у Жучки.

  • У кого більше (менше)? (Порівну.)
  • Скільки всього лап у тварин? (Вісім.)
  • Із яких двох менших чисел складається число 8? (4 і 4.)

Гра «Хто найшвидший».

На фланелеграфі розміщено малюнки із зображенням тварин (заєць, лев, слон, черепаха). На столах у дітей чотири паперові смужки різної довжини.

— Одного разу посперечалися тварини, хто з них швидше за всіх бігає. Заєць доводив, що він швидший за лева. А лев не погоджувався й говорив, що зможе наздогнати й перегнати зайця. Черепаха намагалася переконати слона, що теж зможе його перегнати. А як думаєте ви?

Далі дітям пропонується обрати смужки потрібної довжини: чим довша смужка, тим швидше бігає тварина — і за проханням вихователя показати, хто найшвидший, найповільніший.

Підсумок заняття.

  • Кого ви побачили на весняній галявині?
  • У кого більше лап: у півня чи кішки Мурки?
  • Назвіть «сусідів» числа 6.
  • Із яких чисел можна скласти число 6, 8?

 

Художня література

 

Тема: Читання казки К.Чуковського «МИЙДОДИР», бесіда «ЧИСТОТА – ЗАПОРУКА ЗДОРОВ’Я»

МЕТА: розширити знання дітей про особисту гігієну , учити розуміти зміст віршованого художнього твору , розвивати вміння промовляти задані фрази чітко, не поспішаючи; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; з’ясувати призначення предметів індивідуального користування, формувати навички особистої гігієни: щодня мити руки , обличчя , вуха , шию, чистити зуби вранці і ввечері , розвивати акторські здібності, чітку виразну вимову, виховувати санітарну культуру .

МАТЕРІАЛ: загадки, прислів’я про здоров’я ; одяг для казкових героїв: ілюстрації до казки «Мийдодир» , Бруднуля, Незнайко, Лікар Айболить.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Організаційний момент.

Здрастуйте , діти . Здоров’я в порядку? Діти , перед початком заняття я маю всіх вас оглянути. Попрошу всіх встати і команди виконувати :

Всі дихайте … Не дихайте …
Все в порядку, спочивайте …
Дружно руки піднімайте …
Все прекрасно … Опускайте…
Нахиліться … розігніться …
Станьте прямо … усміхніться …
(Міряє дітям температуру градусником )
Так , я оглядом задоволений ,
Бо ніхто з дітей не хворий ,
Всі веселі і здорові
До заняття всі готові!
2. Бесіда про гігієну.

Шоб вирости здоровими життєрадісними вам необхідно знати і виконувати правила гігієни .
Гігієна – це наука про збереження і зміцнення здоров’я людини завдяки профілактичним заходам. Кожен день має розпочинатися з ранкової гімнастики, яка ще називається – зарядкою , що проганяє залишки сну і дає заряд жвавості на весь день . Хто дотримується режиму дня , той усе встигає і не стомлюється . “Чистота – запорука здоров’я” – говорить народна мудрість .
– А чи потрібно мити руки ?
Руки потрібно мити частіше, ніж обличчя. Бо руки забруднюються від м”яча, іграшок , якими ви граєтесь , дверних ручок .
– А чи треба мити руки перед їжею ? Якщо руки не мити , то весь бруд разом з їжею потрапить до рота. А з брудом часто переносяться різні інфекційні хвороби . Тому руки потрібно мити з милом.

Читання казки К. Чуковського «Мийдодир»
А зараз послухайте казку про хлопчика, який був брудну лею.

Бесіда за прочитаним.

  • Про кого ця казка?
  • Що трапилось з хлопчиком?
  • Що зробили його речі?
  • Хто вийшов із маминої спальні?

–  Чому розсердився Умивальник і Крокодил?

  • Чому він повернувся додому?
  • Що відбулося, коли він вимився?

ГрапантомімаНіс, умийся!”

Вихователь  промовляє слова вірша, кожна дитина імітує рухи.

Кран, відкривайся! Ніс, умивайся!

Мийтесь відразу очка обидва!

Мийтесь, вушка, мийся, шийка!

Шийка, майся гарненько!

Мийся, мийся, обливайся!

Болото, змивайся, бруд змивайся!

Відгадування загадок.

Гладеньке й пахуче , миє чисто .(Мило)

Зубате , а не кусається , як воно називається (Мило )

Кістяна спинка , на черевці щитинка, по брамі стрибала, всі кришки виганяла (Зубна щітка )

Підсумок заняття.

А зараз давайте повторимо що ми завжди повинні робити?

  1. Чисть зубивранціі ввечері .
    2. Мий гуки перед їдою, після будь-якого забруднення , обов’язково після туалету .
    3. Мий фрукти перед їдою .
    4. Бери книги , зошити тільки чистими руками.
    5. Користуйся носовою хустинкою .
    6. Носи чистий , охайний одяг .
    7. Кожен день по розпорядку ти роби фізкультзарядку .

Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.