13.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователь Юва О.В.)
Тема дня «Мої помічники» (органи чуття : очі, вуха ,ніс, рот, зуби, язик)
1.Зан. Ознайомлення з соціумом
Тема: «Мої органи чуття»
Мета: продовжувати вчити дітей пізнавати свій внутрішній світ; дати дітям уявлення про органи чуття; пояснити , де вони розміщені, яку роль відіграють у житті людини; учити дітей берегти свої органи, уточнити назви окремих частин свого тіла; розвивати мислення, увагу, пояснювальне мовлення; виховувати бережливе ставлення до свого організму.
Матеріали: загадки , дидактичні картинки на тему «Оціни вчинок»
Хід заняття
1.Ігровий момент
Прихід ляльки Вітамінчика , який пропонує розгадати загадки
На ніч два віконця Ось гора, біля гори
Самі закриваються, Дві глибокі в ній нори.
А зі сходом сонця Вітер в норах тих гуляє,
Самі відкриваються.(Очі) Кисень в нори заганяє.(Ніс)
Пояснення : Це – ваші органи чуття, розміщені на голові. А для чого вони нам потрібні?
- Розповідь-бесіда про призначення органів чуття.
Запропонувати пригадати уривок із казки «Лисичка – сестричка». «Лисичка лежить на возі, а рибка так пахне…»
-Чи же лисичка нюхала? (Носиком)
Пояснення: У тварин нюх дуже гострий. Для людини нюх теж має важливе значення. Ми за запахом відрізнити неякісну їжу від якісної. Ми відчуваємо приємні і неприємні запахи.
З.Д\гра «Упізнай на смак»
Діти заплющують очі , а дорослий дає шматочок якоїсь їжі. Діти повинні відгадати що зараз їли.
Пояснення : за допомогою смаку і запаху ми визначаємо якість їжі.
-А що ми визначаємо за допомогою слуху і зору?
Запропонувати пригадати уривок із казки, як лисичка тікала від собаки. Що робили в лисички вуха, коли за нею гнався собака?
Пояснення: Вуха в людини і тварини призначені для того, щоб чути все, що відбувається навколо. Важливу роль відіграє слух і в дитини чуття прекрасного.
- Слухання музики, співу птахів.
- Підсумок заняття
– Навіщо нам потрібні органи чуття? Які органи нам допомагають відчувати звуки? А які – запахи? Що допомагає відчувати смак?
2Зан. Аплікація
Тема. «Косиночка для Інночки».
Мета: формувати навички роботи з ножицями; продовжувати вирізати смуги; продовжувати ознайомлювати з прийомами «перетворення» смуг на квадрати й поняттями «центр аркуша», «вертикальне і горизонтальне розташування аркуша»; продовжувати знайомство з геометричними фігурами; учити складати візерунки з геометричних фігур (прямокутник, квадрат); формувати навички усної лічби; розвивати спостережливість, створювати умови для самовираження дітей; виховувати терплячість, емоційне ставлення до результату роботи.
Обладнання: хустки для демонстрації, зразок виробу, жовтий прямокутник (10 × 7 см), червоний прямокутник (10 × 7 см), клей ПВА, жорсткий пензлик і посудина для клею, клейонка, волога серветка з тканини, таця для обрізків, ножиці, лялька або пупс і її/його косиночка.
Хід заняття
1.Тематична ігротека Дидактична гра «Хусточки» Діти по-різному зав’язують ляльці хусточку: під підборіддям, на шиї як шарфик, на голові по-піратськи, як слинявчик.
2 Мотивація: « У дитячий садок Інночка надягла свою найулюбленішу косиночку з вишитими візерунками. Це бабуся зробила косиночку такою гарною. Дівчинка підстрибом бігла в дитсадок і не помітила, як зачепилася косиночкою за гілку. Коли Інночка роздягалась у своїй групі, то вона побачила, що частина вишитого візерунка на косиночці розпустилась. Дівчинка дуже засмутилася. Так шкода косиночки! І що скаже їй бабуся?! Зарадьмо разом Інноччиному лиху: «вишиймо» на хусточці візерунок за допомогою аплікації.»
3.Розминка для рук «Вишивальниці»
4.Фізкультхвилинка «Косиночка»
Ми отак хустинку прали: (Імітація прання.)
В теплу воду опускали, (Нахили.)
У холодній полоскали (Обертання кистями рук.)
І старанно віджимали. (Імітація.)
Ще й струснули раз-два-три! (Махи руками.)
І повісили вгорі. (Потягнулися на носочках.)
5.Практична робота
Вихователь дає кожній дитині в одну руку ножиці, у другу прямокутник паперу червоного кольору. Відкрийте «голодному крокодильчикові» (ножицям) пащу і вставте в неї правий бік прямокутника. Відріжте смужку, стуливши «пащу крокодильчика». Так само відріжте кілька смужок. Усі смужки розріжте на маленькі квадратики. На жовтому аркуші викладіть візерунок із квадратиків: у кожному куточку по квадратику, посередині аркуша також покладіть квадратик, навколо центрального квадрата розташуйте квадрати-пелюстки: угорі, унизу, ліворуч і праворуч. Сухою ганчірочкою промокніть надлишки клею.
- 6.Підсумокзаняття
-Як ви гадаєте , сподобається така косиночка Іночці?
Юва О.В.