08.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)

Тема дня: Наш двір – наша турбота

Ознайомлення з соціумом.

Тема. Праця дорослих навесні

Мета: поширювати знання дітей про роботу дорослих навесні; розвивати пізнавальний інтерес до праці дорослих; закріплювати знання про професії садівника, городника, квітникаря; розвивати вміння класифікувати групи предметів — насіння квітів, городини, знаряддя праці для саду, городу, клумби; закріплювати уявлення про весняні зміни в природі та весняні роботи; виховувати повагу до людей різних професій, бажання брати посильну участь у праці, дбайливе ставлення до її результатів.

Матеріал: посилка із пакетиками насіння квітів та овочів; предметні картки із зображенням овочів, фруктів, садових квітів; картки із зображенням різних інструментів (для роботи на городі, в саду, на клумбі).

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям утворити коло.

Психогімнастика «Ім’я шепоче вітерець»

Вихователь пропонує дітям уявити, що з ними хоче подружитися вітерець, який кличе їх на ім’я. Діти разом проговорюють ім’я кожної дитини так, ніби її покликав вітерець: «Ваню, ш-ш-ш».

ВЕСНЯНИЙ ВІТЕР

Віє вітер, віє вітер

Цілий день у гаї,

Він усім деревам віти

Гойдає-хитає.

І шумлять вони, гіллясті,

І під вітром гнуться,

Ці вітриська — от напасті —

Де ж вони беруться?

Та наблизивсь тільки лише

Довгожданий вечір —

Вітерець подув все тихше

Та й заснув нарешті.

Діти, піднявши руки вгору (пальці розчепірені), зображують дерева, що хитаються з боку в бік під сильним вітром. На останні рядки віршика поступово уповільнюють гойдання і, врешті, стають непорушно.

ІІ. Основна частина

— Яка зараз пора року? Доведіть.

Гра «Ми знаємо прикмети весни»

Діти утворюють коло, виставляють долоні до центра кола, а вихователь, ставши в центр, почергово торкається їхніх долоньок і промовляє: «Ми знаємо прикмети весни». Дитина, на якій закінчується фраза, називає весняну прикмету і сідає до столу.

— Чим займаються дорослі навесні у садах? на квітниках? на городах?

— Навіщо вони поспішають усе це робити навесні?

— Послухайте вірш.

СОНЯЧНО

— Чи добра погода? —

Спитала Маринка.

— На синьому небі

Нема ні хмаринки.

Всміхається сонце —

Усе зацвіло,

І ллється у вікна

Весняне тепло.

А люди веселі

Спішать працювати:

Копати городи,

Поля засівати,

Щоб сил набирались

Зернинки малі

У сонцем зігрітій

Вологій землі.

(Н. Забіла)

— У людей навесні дуже багато роботи, тому ніколи відпочивати. У народі кажуть: «Що посієш — те й пожнеш», «Весняний день, рік годує». От люди і працюють: пророщують насіння, готують ґрунт до посіву, сіють хліб. На го-

родах, де маленькі грядки, люди працюють лопатами, граблями, сапами, а на

великих полях — трактори, сіялки.

— Сьогодні листоноша приніс нам посилку від нашої весни-красуні. Що в ній? Так, це пакетики з різним насінням. Мабуть, весна хоче, щоб і ми взяли участь у весняних роботах. Недарма в народі кажуть: «Настав травень, про землю дбай!».

— Як називають професію людини, яка працює: на городі? в саду? на квітнику?

Дидактична гра «Що де росте?»

Вихователь пропонує дітям розглянути картки із зображенням фруктів, овочів, квітів. Їм необхідно розділити картки на три групи: що росте на городі, в саду і на клумбі.

— Молодці, а тепер розгляньмо пакетики з насінням. Розсортуємо їм. По-міркуйте, на які групи їх можна розділити. Ті пакети, де зображені квіти, мі-стять насіння садових квітів для квітника. Ті пакети, де зображені овочі, міс-тять насіння овочів для городу. Чому немає насіння для саду?

— Дерева в саду виростають із саджанців, що можна вирощувати із насіння фруктів, але у спеціальних приміщеннях — теплицях, оранжереях. Зазвичай люди саджають тоненькі стебельця майбутніх дерев, доглядають за ними, турбуються, аж доки не виростають великі плодові фруктові дерева.

Дидактична гра «Кому що потрібне

Вихователь пропонує розглянути картки із зображенням знарядь праці: ло-пата, граблі, сапка, ножиці-сікатор для обрізування дерев, щітка для вапну-вання дерев, відро, поливальниця. Діти мають назвати предмет, хто й де його

має використовувати.

— Ми сьогодні багато говорили про роботу людей навесні. Ці роботи вико-нують майже всі люди різних професій — ті, хто небайдужий до довкілля, хто дбає про красу рідної землі, хто доглядає сади і городи.

— Що ми можемо сказати про руки людей, які працюють на землі? Вони

які? Ви звертали увагу на свої руки?

— Як виглядає рука, стиснута в кулачок? Руки людини — найвправніші майстри на світі. Стиснута в кулак рука людини нагадує будиночок, у якому

мешкають п’ять пальчиків. Вони багато чого вміють робити, адже працьовиті

та дружні. Шануймо і бережімо їх!

ІІІ. Підсумок

— Молодці, діти! Подякуймо весні за подарунки і ходімо працювати на наш

город, де приготовані вже грядки для посадки насіння овочів.

 

Плохотникова Г. М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *