15.05.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Тема дня: Мій мозок та розум (людина-розумна істота, мозок та його важливість)

Заняття1 Ознайомлення з соціумом.

Тема: Частини тіла

Мета: ознайомити дітей із назвами частин тіла людини (тулуб, права і ліва нога, права і ліва рука, пальці, голова), із призначенням деяких частин тіла (руки потрібні для того, аби брати різні предмети, ноги — аби бігати та стрибати); учити дотримувати правил особистої гігієни для того, щоб бути здоровими; розвивати мислення, уяву, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до свого тіла.

Попередня робота: обстеження-розглядання ляльок; розглядання себе в дзеркалі; спостереження за однолітками.

Матеріал: загадки, Буратіно (іграшка), частини тіла Буратіно, матеріал для проведення дидактичних ігор.

Хід заняття

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Заглядає сонце у віконце,

Посміхнись скоріше сонцю.

До малят гість поспішає,

Про допомогу нас прохає.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

— Чи любите ви зустрічати гостей?

— Як ви гадаєте, хто може до нас завітати?

Треба частини тіла зібрати,

Гостя нашого впізнати.

Будемо дружно працювати,

Частини тіла швидко збирати.

Загадку першу маємо,

Її ми разом відгадаємо.

 

  • В ній і думи, і слова,

Місце мрій — це… (голова).

Розміщуємо зображення голови.

  • Він всі частини тіла тримає,

Живіт і спину має… (тулуб).

Розміщуємо зображення тулуба казкового героя, приєднуючи його до голови.

Ще загадку відгадаємо,

Частину тіла відшукаємо.

  • Діти іграшки беруть

По дві, по три штуки.

А для цього потрібні

Нашим дітям… (руки).

-Приєднуємо до тулуба ліву і праву руки.

Руки праву й ліву маємо,

Ми їх миємо, ними граємо.

— Чи зможе людина прожити без рук?

Пропонуємо дітям заховати руки за спину і взяти улюблену іграшку.

— Чи змогли ви взяти іграшку? (Ні.)

— Чому ти не зміг взяти іграшку?

— Навіщо потрібні руки? (Щоб брати різні предмети, малювати…)

Руки працюють весь час,

Вправні пальчики у нас.

 Пальчикова гімнастика

В кулачку живуть брати.

Чи знайомий з ними ти?

Перший братик — Показальчик,

Другий братик — Помагайчик,

Третій братик — Всегуляйчик,

А четвертий — Заважальчик,

П’ятий братик — Прихваляйчик,

В кулачкові — Захищайчик.

Діти відгинають по черзі пальчики з кулачка, а в кінці стискають пальчики в кулачок. Вправу повторюють на другій долоні, повторюючи текст ще раз.

  • Діти весело біжать

До річки по доріжці.

А для цього потрібні

Нашим дітям… (ніжки).

— Навіщо нам потрібні ніжки? (Щоб ходити, бігати, стрибати…)

Приєднуємо до тулуба ноги.

— Хто з’явився? (Буратіно.)

Очі швидко закриваємо,

Слова чарівні називаємо,

Буратіно оживляємо.

— Усі разом говоримо: «Раз, два, три, Буратіно, оживи!»

 Фізкультхвилинка

У мене є голова,

Вправо-вліво, раз-два.

(Повороти голови праворуч-ліворуч, нахили голови.)

Вона сидить на міцній шиї,

Покрутили-покрутили.

(Колові повороти шиєю.)

Потім тулуб іде,

Нахил назад, нахил вперед,

Поворот-поворот.

(Руки на поясі, нахили, повороти.)

Умілі руки є у всіх,

Вгору-вниз, вниз-вгору.

(Ривки руками вгору-вниз.)

Ноги нам потрібні, щоб бігати,

Стрибати, присідати, стояти.

(Біг на місці, підскоки, присідання.)

Ось яке моє тіло!

— Буратіно просить дітей допомогти йому розібратися, навіщо в нього всі ці частини тіла.

Дидактична гра «Продовж речення»

Пропонуємо дітям початок речення про дії, що виконують певною частиною тіла, а діти називають відповідну частину тіла.

  • Намалювати малюнок нам допоможуть… (руки).
  • Весело пострибати нам допоможуть… (ноги).
  • Капелюх ми надягнемо на… (голову) тощо.

ІІІ. ПІДСУМОК

— Про що відгадували загадки? Назвіть частини тіла. Кого склали з частин?

 

Заняття 2 Аплікація

Тема. Віночок з квітів

Мета: поглиблювати знання малюків про навколишній світ весняної природи, про рослини найближчого оточення — весняні квіти (кульбаби); закріплювати вміння дітей правильно називати квіти, їх частини, колір, особливості; учити дітей виконувати зображення, передаючи у тематичному малюнку нескладний сюжет — кульбаби у віночку; формувати вміння розміщувати елементи композиції (квіти) на обмеженій площині аркуша — на віночку; вправляти дітей у застосуванні нетрадиційної техніки аплікації —на намазаний контур насипати шматочки порізаної смужки (зображення круглої форми квітки); закріплювати вміння користуватись обладнанням; розвивати пізнавальну активність, бажання поєднувати процес аплікації

з грою; сприяти розвитку самостійності, охайності, зосередженості; виховувати цікавість до занять з аплікації, бажання створювати незвичайну композицію.

Попередня робота: спостереження під час прогулянок за першими первоцвітами навесні; бавлення білими кульбабами; читання віршів Н. Забіли «Кульбаби».

Матеріал: тоновані у зелений колір папір; шматочки порізаної смужки жовтого кольору; круглі штампи із поролону для клею; клейстер; серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Діти, наша лялька Оксанка сьогодні причепурилася!

— Що у неї на голові? (Вінок)

— З яких квітів вона сплела собі вінок? (З кульбаб)

— Послухайте вірш.

Сів метелик на кульбабку,

До медку покликав бабку

Комара, дві мошки й муху.

Глядь! Павук повзе щодуху!

Всі з кульбабки від біди

Розлетілись хто куди!

-Куди сів метелик? (На кульбабку)

-До медку кого покликав метелик?

ІІ. Мотивація

КУЛЬБАБКИ

На леваду я пішла б,

Ціла купа там кульбаб —

Ніби сонечка малі

Посідали на землі.

Я нарвала б тих квіток

Та сплела б собі вінок,

Щоб і я була б в вінку,

Наче квітка на лужку.

Тільки вранці квіти всі

Умиваються в росі,

Росяна травичка —

Змокнуть черевички.

(Н. Забіла)

— Про що цей вірш? Вам подобається Оксанчин віночок?

— Виготовимо чудові віночки із кульбаб.

ІІІ. Продуктивна діяльність

Підготуймо пальчики до малювання.

 Пальчикова вправа

РАЗ – кульбабка край доріжки,

ДВА – кульбабка біля ніжки,

ТРИ – кульбабка без жука,

Ще ЧОТИРИ – з-під листка,

П’ЯТЬ – пушинки розлетілись.

Далі – пальчики скінчились.

— Сьогодні ми будемо наклеювати квіти кульбабки із незвичайних пелюсток, тоненьких смужечок.

Показуємо дітям прийоми зображення кульбаби: круглий штамп поролон умочити у клейстер й поставити відбиток на віночку. Потім посипати відбиток шматочками тоненьких смужечок. Продовжувати розміщувати квіти по всьому «віночку». Після роботи перевернути, струсити зайві шматочки тоненьких смужечок, що не приклеїлися. Об’ємна аплікація готова.

Під час аплікації перевіряємо, чи правильно діти використовують штампи, користуються обладнанням на столі. Підтримуємо всі творчі прояви дітей щодо зображення різного розміру кульбаб, та їх розміщення на віночку.

Підсумок

Хвалимо дітей за опанування нетрадиційної техніки аплікації.

Вихователь: Рябко Т.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.