19.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Підготовка до навчання грамоти.

Тема. Повторення вивчених звуків і літер.

Мета: закріплювати вміння дітей робити звуко-буквений, складовий аналіз та синтез вимовлених слів; формувати вміння читати закриті та відкриті склади з двох звуків; повторити вивчені літери; розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення, пізнавальну активність, мовлення; готувати руку до письма; виховувати інтерес до занять.

Матеріал: іграшка Незнайко; звукові доріжки; звукові фішки; предметні малюнки; картки з літерами, складами, словами; лічильні палички; розрізна абетка; зошити, олівці.

Хід заняття

З’являється Незнайко. Вихователь пропонує дітям утворити коло й виконати психогімнастику «Здрастуй, сонечко!».

— Давайте з вами пригадаємо літеру Д. Які звуки позначає на письмі ця літера? (Твердий приголосний [д] та м’який приголосний [д’]) Пригадайте слова з цими звуками. Прочитайте слова з літерою Д.

Діти читають слова по таблиці: дім, дуб, дата, дуби, дубок.

Дидактична гра «Будь уважним!»

Вихователь читає скоромовки, коротенькі віршики, а діти визначають звуки, що найчастіше повторюються та піднімають картки з відповідними літерами.

Малі Михайлик, Міла, Маша

Мастили маслом манну кашу.     Звук [м].

Білка на дубі дупло обладнала,

Теплий будинок собі збудувала.   Звуки [б], [д].

Слон старий спокійно спить,

Спробуй слоника збудить!         Звук [с].

Ліз на верболіз гарбуз,

Тільки в землю він загруз.                 Звук [з].

Оленя одне блукало

Оленя когось шукало.

Оля Олі каже прямо:

— Оленя шукало маму!            Звуки [л], [л’].

У Панаса — два снопа,

У Пилипа — їх копа.         Звук [п].

Дидактична гра «Виклади і назви літеру»

Вихователь роздає гравцям лічильні палички і пропонує назвати й викласти

літери, що складаються:

а) з двох паличок (Лл, Тт, Уу);

б) з трьох паличок (Сс, Ии, Аа, Нн);

в) з чотирьох паличок (Мм, Оо).

Дидактична гра «Прочитай склад і додай останнє слово»

Вихователь пропонує дітям уявити себе справжніми учнями у школі. Показує на когось із гравців, а «учні» по черзі читають уголос склади (те, що після складу, читає сам вихователь) і промовляють закінчення чистомовок. Той, хто не може продовжити далі, передає хід іншому гравцеві.

  • Мо-мо-мо — на прогулянку… (йдемо).
  • То-то-то — граємо в… (лото).
  • Ло-ло-ло — ясне сонечко… (зійшло).
  • Са-са-са — косить цілий день… (коса).
  • За-за-за — заблудилася… (коза).

Дидактична гра «Назви та запиши»

Діти отримують картки з предметними малюнками і порожніми клітинками під ними. Потрібно спочатку записати слово звуковими фішками в порожніх клітинках, а потім викласти його з літер.

Дидактична гра «Склади речення за схемою»

Вихователь пропонує дітям скласти речення за поданими схемами. Спочатку діти визначають, скільки рисочок у схемі, стільки і слів потрібно промовити в своєму реченні. Вихователь спонукає їх складати речення зі словами «помічниками».

Дидактична гра «Склади запитання»

Вихователь пропонує комусь з дітей назвати своє речення.

Наприклад. Дівчинка поливає фікус.

— Придумаймо запитання до цієї картинки, що постала у вашій уяві. Як запитати, яку саме кімнатну рослину поливає дівчинка? (Дівчинка поливає фікус?) Так, правильно. Але можна інакше запитати, якщо ми хочемо уточнити чи поливає дівчинка фікус, чи не забуває вона це робити. Ось так можна запитати: «Дівчинка фікус поливає?» Якщо ми хочемо запитати, чи саме дівчинка поливає фікус, а не хтось інший, тоді буде так: «Фікус поливає дівчинка?» Діти утворюють питальні речення за змістом інших малюнків, логічно наголошуючи останнє слово у своїх запитаннях.

Дидактична гра «Зашифровані слова»

Вихователь роздає дітям картки, на яких намальовано декілька предметів. Під малюнками розташовані порожні клітинки. Він пропонує розгадати зашифроване слово, що складається з перших літер назв предметів. Наприклад, слово міст — малюнки: машина — м, індик — і, собака — с, тин — т. Діти викладають перші літери певних слів у порожні клітинки та розгадують задане слово.

Пальчикова гра «Кульбабка»

Марічка на лужку співала,

А там кульбабка розцвітала,—

Багато в лузі цих квіток,

Із них сплела собі вінок.

Розкрити пальці вгору, потім другим пальцем однієї руки обкручувати

кінчик кожного пальця другої руки.

Підготовка руки до письма

Малювання за зразком метеликів у зошиті в лінійку.

Підсумок заняття

— Незнайку, що ти навчився робити на наших заняттях?

 

2 Заняття. Конструювання.

Тема. Пасіка ( з паперу)

Мета: сприяти розвитку дрібної моторики рук, уваги,образного та логічного мислення; навчати дітей конструювати вулик із паперу за малюнком – схемою; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати цікаве й допитливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: лялька – дідусь у шапці бджоляра; іграшковий ведмедик; тонований ( жовтий) картон; гофрований папір, клей, мотузочка, фломастери; аудіоапаратура.

Хід заняття

Педагог показує дітям ляльку – дідуся в брилі пасічника.

-А погляньте, дітки, хто до нас завітав сьогодні в гості – це відомий пасічник, дідусь Панас! Привітаймося із ним!

Дорослий розташовує перед дітьми зображення( бджоли, вулика та пасіки).

-А що вам відомо про бджіл: які це комахи, яку користь вони приносять?

-А чи знаєте ви, що бджолу вважають дуже працьовитою комахою? Можете пояснити чому?

-А вам відомо, де живуть бджоли?

-Чи хотіли б ви, малята, потрапити на пасіку: поспостерігати за працею бджоляра та за його крилатими підопічними? Тож збудуємо пасіку самі.

-До того ж, на такій пасіці жодна бджілка нікого не вжалить, не вкусить, захищаючи свій мед!

Виконання практичного завдання

Узяти картонний прямокутник, скласти його за наміченими лініями ( Складаємо картон рівненько, не поспішаючи, так, щоб смужки між лініями згину були однакової ширини. Кожну лінію згину фіксуємо пальчиком.).

Розправити картонний аркуш, скрасти його в циліндр ( У вас має вийти циліндр. Це будуть стінки нашого вулика. Але щоб вони не розпалися, їх треба закріпити.)

Намастити клеєм і склеїти протилежні боки заготовки.

Узяти аркуш гофрованого паперу, скласти « гармошкою» та з одного боку перев’язати мотузочкою.

Надягти паперову заготівку на картонний циліндр.

Намалювати на стінці вулика темним фломастером льоток. За бажанням можна зобразити одну- двох бджілок.

Обігрування споруди.

Педагог дістає іграшкового ведмедика і читає дітям жартівливий вірш – скоромовку.

Ведмедику – ледащо,

Вліз на пасіку нащо?

-Буду джмеликом дзижчати,

Буду мед куштувати!

Підсумки заняття

 

Вихователь:   Башмачнікова О. О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *