15.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Логіко – математичний розвиток.
Тема. Число 10. Орієнтування у просторі.
Мета: формувати навички лічби в межах 10; закріпити уявлення про склад числа 10, уміння розв’язувати математичні задачі; удосконалювати вміння орієнтуватися в просторі, використовуючи слова ліворуч, праворуч, між, поруч, біля; виховувати бажання виконувати роботу творчо й охайно.
Матеріал: набір трикутників синього та зеленого кольорів( 10 шт.), картинки до задач( дві цукерки, одна шоколадка, четверо курчат, п’ять ведмежат), картки із цифрами 1 – 10; малюнки із зображенням місяця, сонця, зірки; знаки ( + – =), олівці.
Хід заняття
Психогімнастика
Склад числа 10
Діти працюють у парах. У кожної пари на столі набір трикутників синього та зеленого кольорів. Вихователь пропонує одній дитині викласти якусь кількість трикутників менше 10, інший – додати стільки трикутників, щоб усього їх стало 10.
Діти міняються місцями, гра повторюється.
Закріплювати вміння складати й розв’язувати задачі.
Вихователь читає вірші. Під час читання викладає предмети.
Півник на базар ходив,
Всім гостинці він купив:
Дві цукерки, один шоколад
Дуже півник цьому зрадів!
-Скільки півник купив цукерок? Шоколаду? Викладіть відповідні цифри.
-Яку дію необхідно виконати: віднімання чи додавання? Поставте відповідний знак між цифрами. Розв’яжіть задачу.
-Скільки всього гостинців купив півник? (Три).
Аналогічно проводиться робота з наступною задачею.
Два курчаточка сидить,
Два курчаточка стоїть.
Полічи усіх курчат
Скільки жовтеньких малят?
-Скільки курчат сидить?( Два.) Стоїть?( Два.) Скільки всього?( Чотири.)
Викладіть дію за допомогою карток із цифрами й знаками.
П’ять веселих ведмежат
Поспішають до малят,
А один із них втомився,
В лісі спати залишився.
-Скільки ведмежат поспішало до малят?
-Скільки ведмежат залишилося в лісі?
-Складіть дію й розв’яжіть задачу.
Фізкультхвилинка
Діти одержують картки із цифрами від 1 до 10. За командою вихователя вони мають якнайшвидше вибудувати числовий ряд від 1 до 10, потім – від 10 до 1.
Гра « У місяця в гостях»
Розміщено малюнок місяця, на столі малюнки із зображенням сонця й зірки.
-Одного разу вирішив Місяць зібрати навколо себе своїх друзів. Він запросив до себе в гості Сонечко й посадив його ліворуч, а Зірочку – праворуч.
Вихователь запитує у дітей, де сиділи Сонце й Зірочка, і просить покласти відповідні малюнки.
У завданні закріплюються просторові відношення: ліворуч, праворуч, посередині, між.
Гру можна повторити, змінюючи розташування малюнків.
Підсумок заняття.
Вихователь Башмачнікова О. О.