15.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Логіко – математичний розвиток.

Тема. Число 10. Орієнтування у просторі.

Мета: формувати навички лічби в межах 10; закріпити уявлення про склад числа 10, уміння розв’язувати математичні задачі; удосконалювати вміння орієнтуватися в просторі, використовуючи слова ліворуч, праворуч, між, поруч, біля; виховувати бажання виконувати роботу творчо й охайно.

Матеріал: набір трикутників синього та зеленого кольорів( 10 шт.), картинки до задач( дві цукерки, одна шоколадка, четверо курчат, п’ять ведмежат), картки із цифрами 1 – 10; малюнки із зображенням місяця, сонця, зірки; знаки ( + – =), олівці.

Хід заняття

Психогімнастика

Склад числа 10

Діти працюють у парах. У кожної пари на столі набір трикутників синього та зеленого кольорів. Вихователь пропонує одній дитині викласти якусь кількість трикутників менше 10, інший – додати стільки трикутників, щоб усього їх стало 10.

Діти міняються місцями, гра повторюється.

Закріплювати вміння складати й розв’язувати задачі.

Вихователь читає вірші. Під час читання викладає предмети.

Півник на базар ходив,

Всім гостинці він купив:

Дві цукерки, один шоколад

Дуже півник цьому зрадів!

-Скільки півник купив цукерок? Шоколаду? Викладіть відповідні цифри.

-Яку дію необхідно виконати: віднімання чи додавання? Поставте відповідний знак між цифрами. Розв’яжіть задачу.

-Скільки всього гостинців купив півник? (Три).

Аналогічно проводиться робота з наступною задачею.

Два курчаточка сидить,

Два курчаточка стоїть.

Полічи усіх курчат

Скільки жовтеньких малят?

-Скільки курчат сидить?( Два.) Стоїть?( Два.) Скільки всього?( Чотири.)

Викладіть дію за допомогою карток із цифрами й знаками.

П’ять веселих ведмежат

Поспішають до малят,

А один із них втомився,

В лісі спати залишився.

-Скільки ведмежат поспішало до малят?

-Скільки ведмежат залишилося в лісі?

-Складіть дію й розв’яжіть задачу.

Фізкультхвилинка

Діти одержують картки із цифрами від 1 до 10. За командою вихователя вони мають якнайшвидше вибудувати числовий ряд від 1 до 10, потім – від 10 до 1.

Гра « У місяця в гостях»

Розміщено малюнок місяця, на столі малюнки із зображенням сонця й зірки.

-Одного разу вирішив Місяць зібрати навколо себе своїх друзів. Він запросив до себе в гості Сонечко й посадив його ліворуч, а Зірочку – праворуч.

Вихователь запитує у дітей, де сиділи Сонце й Зірочка, і просить покласти відповідні малюнки.

У завданні закріплюються просторові відношення: ліворуч, праворуч, посередині, між.

Гру можна повторити, змінюючи розташування малюнків.

Підсумок заняття.

 

Вихователь Башмачнікова О. О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *