14.04.2020 Середня “В” (Зірочка) (Вихователі Стадник О.Є., Варкентін С.М.)

Українські писанки крапанки

ЗАНЯТТЯ логіко математичний розвиток

Тема. Порівняння предметів завтовшки.

Мета: ознайомити дітей з циліндром; навчати обстежувати його форму; учити порівнювати предмети завтовшки; навчати орієнтуватися в просторі; формувати вміння визначати місце перебування заданого предмета; сприяти засвоєнню понять «між*, «посередині», «усередині», «поза»; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; підтримувати цікавість до занять з математики; виховувати зосередженість, бажання досягати успіху.

Попередня робота: відгадування загадок про свійських тварин; дидактична гра «Упізнай за описом»; бесіда про користь, яку приносить кожна свійська тварина для людей.

Матеріал: розрізана картка із зображенням ляльки; три ляльки; об’ємні фігури 1 кулі, куба та циліндра; зображення геометричних фігур пласких та об’ємних; різні завтовшки циліндри — дерев’яні або пластмасові; картки із зображенням предметів, подібних до об’ємних фігур; зображення свійських тварин; картки із цифрами від

1 до 5; пласкі квіти різних кольорів.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Вихователь. Діти, до нас сьогодні завітали гості. Складіть картку і ви дізнаєтеся, хто саме. ‘ у

& Дидактична гра «Склади з частин ціле»

Діти складають зображення ляльки із 4-6-8 частин залежно від рівня кожної дитини.

— Молодці, у вас вийшло три ляльки!

  1. Основна частина

— Познайомимося з ними! Цих ляльок звуть Наталочка, Оксанка та Ма- річка. Але я не знаю, яку ляльку як звуть. Пограймо і дізнаємось, як кого звуть.

►► Логічна гра «Кого як звуть»

— Лялька, що стоїть посередині, — Наталка. Покажіть її. Між якими вона стоїть? (Між Оксанкою та Марічкою) Тепер посередині я поставлю Марічку. Де стоїть Марічка? {Між Наталочкою та Оксанкою) Яку з ляльок звуть Оксанкою? Ляльки принесли нам конструктор. Тут е куля. Знайдіть усі кулі. Тут є куб. Знайдіть усі куби.

Вихователь показує циліндр.

—А це що за фігура?

» Ознайомлення з циліндром

— Спробуємо покотити фігуру вперед. Вона котиться. Може, це куля? Вихователь котить кулю вперед і назад.

— Спробуємо покотити праворуч і ліворуч.

Вихователь намагається безрезультатно покотити циліндр.

— Цю фігуру покотити не можна, а кулю — можна. Отже, куля котиться в усі сторони, а ця фігура — тільки вперед і назад. Якщо цю фігуру постарити, то покотити вже не можна, якщо покласти на бік, то вона покотиться. Ця фігура — циліндр. Розгляньте Циліндр. Скільки кругів має циліндр? Два) Чим схожі куля і циліндр? {Бони можуть котитися.) Чим вони відрізняються? (.Куля котиться в усіх напрямках, а циліндр -—ні. Куля це має кругів, циліндр має два круги.) Куля і циліндр — об’ємні фігури чй ні?

►► Дидактична гра «Знайди схожий предмет на …»

Вихователь кріпить на фланелеграфі зображення об’ємних фігур: кулі, куба та циліндра. Поряд на столі викладає картки із зображенням предметів, схожих на ці фігури. Діти по черзі підходять до столу, беруть одну з карток і визначають, до якої фігури подібний цей предмет.

>► Дидактична гра «Порівняй!»

На килимку вихователь розкладає різні геометричні фігури (площинні та об’ємні). Діти повинні знайти циліндри.

— Порівняйте їх. За якою ознакою вони відрізняються? (Завтовшки, за кольором) У кого найтовщий циліндр? Ставимо його першим. Знайдіть дещо тонший, поставте його другим. Закінчіть ставити рядок із циліндрів самостійно так, щоб останнім був найтонший циліндр.

— Ляльки запрошують нас на подвір’я у село. Вирушаймо!

Вихователь роздає дітям керма і вони «їдуть» на машинах декілька кіл

групою. Приїздять до облаштованого куточка подвір’я. –

.— Яких тварин ви знаете? Як можда назвати одним словом корову, свиню, собаку, коня? (Тварини) Які це тварини? {Свійські)

» Дидактична гра «Знайди пару *

— На подвір’ї багато тварин, пограймо з ними. .

Вихователь роздає кожній дитині картку із зображенням половники тварини* Під музику діти починають рухатися кімнатою, а коли музика зупиниться — мають Знайти половинку свого зображення і скласти його. Гра проводиться кілька разів, діти міняються картками між собою.

Дидактична вправа «Упізнай за описом»

Вихователь пропонує дітям послухати описи тварин. На Дошці — картки із зображенням тварин, повернуті зворотним боком до Дітей. Щойно діти відгадають тварин, вихователь повертає картку лицьовим боком.

— Має гострі роги, тулуб укритий довгою вовною, голова велика, на підборідді борідка. Хто це? (Коза) Невелика свійська тварина, має пухнасте хутро, довгі вуха, маленький хвостик, задні ноги довші за передні. Хто це ? (Кріль) Дидактична гра «Яка цифра — така й кількість»

Для гри потрібні картки із зображенням тварин (до 5шт. кожного виду). Вихователь викликає дітей по черзі, виставляє картку з певною цифрою так, щоб її було добре видно всім. Дитина має обрати кількість тварин, що показує цифра, поставити їх біля неї у рядок» /

Дидактична гра «Віночки з квітів»

— Корівок пасуть на лузі, де ростуть лугові трави і квіти. Часто пастухи прикрашають їх голови віночками з лугових квітів та трави. Виготовимо віночки для корівок.

Вихователь роздає дітям пласкі квіти різних кольорів і просить викласти із квітів віночки-кола певним чином за зразком.

Наприклад: віночок-коло із жовтих квіточок, між жовтими квіточками — червоні.

— Корівки нам дуже вдячні й дарують бідончик із смачним і корисним молоком. На яку фігуру схожий бідончик? (На циліндр)

III. Підсумок

— Нам з ляльками вже час вирушати додому. Де ми сьогодні побували? Яких тварин зустріли?’ З якою новою фігурою ознайомилися? Чим вона відрізняється від круга?

Варкентін С.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.