14.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : « Українські писанки, крашанки, дряпанки»

1 заняття Художня література

Тема : Читання та обговорення твору  Р.Завадович « Великдень – милий гість»

Мета : продовжувати розширювати та поглиблювати знання дітей про Великодні свята, обереги та символи, зокрема – писанку, крашанки, їх різновиду ( дряпанка, крапанка, мальованка ); удосконалювати вміння дітей уважно слухати твір, цілісно сприймати й розуміти його жанр; розвивати вміння ділитися спогадами, розповідати невеличкі історії з власного досвіду, увагу, логічне мислення, мовленнєву та пізнавальну активність; виховувати зацікавленість святковими традиціями українського народу.

 

Обладнання : писанка, крашанка, дряпанка, ілюстрації «Великдень»

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Всі швиденько до роботи,

Великодні в нас турботи.

Тож обіймемось усі,

Посміхнемось як квіточки.

ІІ. Сюрпризний момент

 Діти разом із  вихователем ходять по групі. Раптом звертають увагу на писанку під столом.

  • Діти, що ми знайшли?
  • Хто знає як правильно називається це Великоднє  яєчко?
  • Це писанка. І вона прийшла до нас не сама , а зі своїми друзями  і хоче дещо вам розповісти. Послухаємо її?
  • Тож будьте уважні.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Писанка це куряче яйце, яке оздоблене різноманітним орнаментом, тобто розписане фарбами та воском вручну. Ось подивіться на малюнок. (вихователь показує дітям малюнок писанки)
  • Який орнамент ви бачите на яйці?
  • А ось сестра писанки – крашанка. (вихователь показує малюнок крашанки)  Це також куряче яйце  яке пофарбоване в один колір. В давнину  крашанки фарбували в цибулинні і вони мали коричневий чи бардовий колір. А зараз існує безліч фарбників, тому наші крашанки різнокольорові.
  • Ще одна сестричка писанки – дряпанка. (Вихователь показує малюнок  дряпанки)
  • На цьому яєчку малюнок видряпують спеціальним інструментом. Робота дуже клопітка та акуратна.
  • На яке свято ми фарбуємо яйця та печемо кулічі?
  • Гарне свято Великдень святкує наш народ. Про це свято вірші складають. Український поет Роман Завадович написав вірш «Великдень – милий гість». Пропоную вам його послухати.

 

  1. IV. Вивчення нового матеріалу
  1. Слухання вірша Р. Заводовича «Великдень – милий гість»

«Великдень – милий гість»

 

Зима пропала, люта, зла –

Весна воскресла над полями,

Луги змережала квітками

І нам Великдень принесла.

Встаєм удосвіта. За мить

Побожно в церкву поспішаєм,

«Христос воскрес!» – гуртом співаєм,

І серце радісно тремтить.

У нас Великдень – милий гість,

Його вітаєм гаївками,

його стрічаєм писанками –

Он на тарілці їх аж шість!

  1. Обговорення вірша
  • Яку назву має вірш?
  • Яка пора року пропала, а яка воскресла?
  • Яке свято принесла нам весна?
  • Куди люди поспішають у Великдень?
  • Чим стрічаємо Великдень?
  1. Фізкультхвилинка

Кіт збирався до роботи, (потягуються)

Та завадили турботи: (розводять руки в сторони)

Треба висушить хвоста, (показують «хвіст»)

Накрутити вуса,

Почесати живота (гладять живіт)

І помити носик.

Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)

Що не встигнеш до роботи! (розводять руками,крутять головою)

  1. Розповідь про Великдень
  • Послухайте, як святкує Великдень український народ.
  • Пам’ятаєте , взимку 7 січня ми відзначали свято Різдва Христового. Щоб урятувати людей від смерті за їхні гріхи, Бог послав на землю Свого Сина – Ісуса Хреста. Ісус  народився в людській подобі понад 2000 років тому у Віфлеємі. Він ходив по землі й навчав людей жити за Божими законами : любити ближніх, як самих себе ; нікого не кривдити, не обманювати; не красти,  допомагати ближнім. Але Він не лише навчав, а своїми власними вчинками показував, що таке праведне життя. За це лихі люди розіпнули його на хресті. Але Ісус був всемогутній і зробив те, що не по силі простим людям – він  воскрес. Цю радісну звістку приніс на землю небесний Янгол. Мати Ісуса  Діва Марія та Його учениця Марія Магдалина першим почули від Янгола  радісні слова « Христос Воскрес !» Відтоді цей Великий день святкують християни у всьому світі, цілують  ближнього , промовляючи : « Христос воскрес !» і чують у відповідь : «Воістину Воскрес !» Так вони діляться цією великою радістю одне з одним.  Великдень завжди святкують і святкували в неділю. Тиждень перед Великоднем називають  чистим або ще за нього кажуть страстний тиждень.  В ці дні люди   білять хати, прикрашають оселю рушниками, прибирають подвір’я.Кожен день цього тижня має своє призначення. У четвер господині випікають пасочки, а в Великодню  суботу розмальовують яєчка – писанки.  Все це складають у кошик, щоб на Великдень,у неділю вранці,  освятити в церкві.

(Свою розповідь вихователь доповнює сюжетними малюнками)

  • А як у вашій родині святкують Великдень ? (декілька дітей  розповідають свої традиції святкування)
  1. V. Підсумок

– Великдень – милий гість…  Хто написав цей вірш?

–  Як святкує Великдень український народ?

 

2 заняття Логіко – математичний розвиток

 

Тема : Порівняння предметів за кольором, формою, розміром. Лічба груп                  предметів»

Мета: узагальнити пройдений матеріал: ознаки предметів, а саме форма, розмір, колір, геометричні фігури, просторові відношення, порядковий і кількісний рахунок, співвідношення кількості предметів з наочним зображенням числа; закріпити рахунок в межах 5  і знання цифр від 1 до 5, розвивати логічне мислення, кмітливість і творчу уяву, мовлення дітей, розвивати інтерес до математичних знань, виховувати дружні стосунки між малятами під час заняття та взаємодопомогу.

Матеріал: схема-мапа, дірявий-літаючий килим, латки у вигляді геометричних фігур, паперові гриби у лісі, картки із зображенням пір року, хмаринки, паперові краплі дощу.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Я усіх дітей гукаю,

Та до себе закликаю!

Будемо ми разом грати,

Заняття час вже починати

ІІ. Сюрпризний момент

  •  Розповім я вам діти, цікаву новину: ми сьогодні будемо з вами мандрівниками! Ось погляньте,  що у мене є! Це схема-мапа, по якій ми будемо мандрувати, давайте розглянемо її і дізнаємося, куди ж буде пролягати наш шлях сьогодні! (Діти разом з вихователем розглядують мапу)
  •  Перший шлях веде в болото, підемо туди?
  • Другий шлях веде в царство Баби-Яги, чи хотіли б  ви туди потрапити?
  • А третій шлях веде до осіннього лісу,  може там  ви хочете побувати?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Тоді вирушаємо в дорогу! Але шлях буде дуже нелегким, і щоб подолати його, нам треба виконати багато  різних завдань. Згодні?
  • А потрапимо ми в ліс на літаючому килимку. Розгортаємо його. Але він весь у дірках! Що робити?(Його треба залатати.)
  1. IV. Продуктивна діяльність
  • Вірно! Ось у мене є латки у формі геометричних фігур.(Діти по-черзі підбирають геометричну фігуру відповідно до форми і розміру дірки і вставляють в отвір)
  •  Давайте разом назвемо  геометричні фігури, які допомогли нам залатати килим.
  • Які вони за розміром? Назвіть малі фігури? Тепер великі?
  • А тепер ставайте на килим зручненько, і починаємо зворотній відлік з 5 до 1( 5-4-3-2-1), полетіли.
  •  Як ви гадаєте, яка пора року зараз в лісі? (Весна)
  • Як ви здогадалися?
  • Вірна відповідь. А скажіть мені будь-ласка, як поводити себе в лісі? Що не можна робити (діти показують знаки: не палити вогонь, не ламати дерева, не топтати гриби, не руйнувати мурашники)

                                               Фізкультхвилинка:

Ми пішли гуртом на луки,
Підняли до сонця руки.
Потягнулися, присіли,
Підвелись, потупотіли.
Так травичка проростає,
Так пташина прилітає,
Так струмочок пробігає,
А так квітка розквітає.
Як зайчики, стрибаємо,
Весну зустрічаємо.

 

  •  Ой, що це ми знайшли під дубом?(грибочки)
  • Так ви їх не чіпайте! А які є гриби? (отруйні і їстівні)
  • Вірно, а щоб перевірити, пограємо в гру «В яку корзину?»

Діти розкладають їстівні гриби до однієї корзини, а отруйні – до іншої.

  • Скільки їстівних грибів ви поклали до кошика?
  • Скільки отруйних грибів ви поклали до іншого кошика?
  • А тепер, діти, сідайте за столи, нас з вами чекають дуже цікаві і різноманітні завдання.
  •  Пішов дощ і впало три крапельки (діти викладають по три крапельки на хмаринки.
  • Давайте порахуємо скільки крапель впало? Покажіть мені цю цифру!
  • Молодці! Але дощ почав зменшуватись і впало дві крапельки , викладіть їх мені на хмаринці, покажіть мені цифру два!
  •  Вірно! Та ось дощик  став дуже сильний і впало 5 крапельок. Покажіть мені цифру п’ять!
  • У нас в лісі весна тож на яке свято чекають лісові мешканці?

Гра «Готуємось до свята»

На столі в дітей лежать овали з білого паперу, олівці.

  • Яка фігура у вас на столі? Що ви про неї можете розказати?
  • Якщо розмалювати її квітами, геометричними фігурами, крапочками, смужками, то вийде писанка. Якщо зафарбувати одним кольором – це буде крашанка.

Вправа « крашанка»

На  дошці розміщено чотири паперові овали різного розміру: три великі (два жовті, один зелений), один маленький жовтого кольору. Запропонувати розглянути приготовані до свята крашанки.

  • У який колір розфарбовані крашанки?
  • Чим вони відрізняються одна від одної?

 

  1. V. Підсумок

– До якого свята ми готуємося?

– Які завдання ми сьогодні виконували?

– Що вам сподобалося найбільше?

 

Вихователь : Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *