13.05.2020 ІІ молодша “А” (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)

Розвиток мовлення. «Весну врятували».

Мета: учити дітей складати невеликі описові розповіді,слухати звуки навколишнього середовища та імітувати їх; називати явища,які відбуваються на весні; вправляти в умінні правильно вживати іменники на позначення квітів,іменники в формі родового відмінка та добирати епітети; розвивати зв’язне мовлення,увагу,спостережливість та увагу;виховувати любов до природи,доброту.

Матеріали: площинне зображення пташки та сонечка,квіти,макети дерев,горщики з пророщеними зернами пшениці,аудіо запис співу птахів.

                          Хід заняття.      

1.    Організаційний момент.

–        Яка зараз пора року? – А хіба весна може бути такою похмурою? І чому це сонечка не видно? Мабуть щось сталося…

–        Ой, хто це стукає до нас у віконечко? (пташка). Як називається ця пташка? (голуб). Що це вона принесла у дзьобику? Прочитаймо листа. «Добрий день,діточки! Мене вкрала зла чаклунка. Вона всю живу природу зачаклувала,щоб усе спало і не прокидалося. Допоможіть мені. ЇЇ чари зникнуть,якщо правильно виконаєте завдання. Весна.» – Якщо в природі все спатиме, то що буде? Допоможемо, весні, діти?

2.    Основна частина.

–        Чому ж так темно? Чого не видно на небі? Воно,мабуть, теж спить? Треба його розбудити.

Вийди,вийди,сонечко, на дідове полечко,

На бабине зіллячко, на наше подвір’ячко!

–        А ось і сонечко. – Яке сонечко?(тепле,лагідне,привітне). – Прокинулося сонечко,пригріло землю. А що ж ще з’явилося?(трава).

Вихователь виставляє горщики з пророщеними зернами пшениці.Діти торкаються руками. – Яка трава зараз? А окрім трави на галявині що ще може рости? – Розбудимо квіточки.

Квіти, квіти, прокидайтесь,з ніжним сонцем привітайтесь!

Між горщиками з травичкою вихователь виставляє квіти. Діти знаходять квітку про яку йдеться в вірші.

1.У лісочку ми зростаємо,дзвоном сонце зустрічаємо.

Маєм гарні сині очки,називаємось дзвіночки.

2.Я пролісок синенький і перший на весні

Сказати вам раденький,що вже кінець зими!

3.Розквітають у траві сонечка маленькі,

Це кульбабки золоті,зірочки кругленькі.

–        Чуєте,діти,що це?(спів пташок). Звучить аудіо запис співу пташок.

–        Які пташки співають? Як вони співають? Чому? – А ось і пташки.

Вихователь виставляє картинки із зображенням пташок.

–        Як співає шпак? Яка пташка найбільша? Як співає ворона? Яка пташка з довгим хвостом і білими боками? Як вона співає? А яка серед них найменша? Як співає синичка? Яка пташка вам найбільше сподобалась? Розкажіть про неї. Двоє – троє дітей складають описові розповіді.

–        Кого ще ми не розбудили?(дерева)

Дерева,прокидайтесь,з ясним сонечком вітайтесь!

–        Які дерева ми бачимо? Як вони змінилися навесні? Чому? Що люблять дерева? Хто їм усе це приносить?

Вихователь заносить ляльку Весну.

–        Добрий день,діти! Дякую що допомогли позбутися злих чар.

Діти з Весною водять хоровод «Подоляночка».

3.Підсумок. – Діти, як ми допомогли сьогодні весні?

Аплікація. « Віночок з квітів».

Мета: поглиблювати знання про навколишній світ весняної природи, про рослин найближчого оточення – весняні квіти(кульбаби);закріплювати вміння правильно називати квіти,їх частини, колір,особливості;формувати вміння розміщувати елементи композиції на обмеженій площині аркуша – на віночку;розвивати пізнавальну активність,бажання поєднувати процес аплікації з грою;сприяти розвитку охайності,самостійності;виховувати цікавість до занять з аплікації.

Матеріали: паперові віночки формату А4,тоновані в зелений колір;шматочки порізаної смужки,круглі штампи із поролону для клею, клей,серветки.

                                     Хід заняття.

1.Організаційний момент.

  – Діти, наша лялька Оленка сьогодні причепурилася! – Що у неї на голові? З яких квітів вона сплела собі вінок? Послухайте загадку.

  Горить у траві росистій жовтий цвіт променистий. Потім померк,потух й перетворився на пух. –  Що це за квітка? Які слова в загадці підказали вам правильну відповідь?

–        Послухайте вірш Н.Забіли «Кульбаби».

На леваду я  пішла б,ціла купа там кульбаб:

Ніби сонечка малі посідали на землі.

Дихальна вправа «Квіточки».

–        Зберіть пелюстки в бутони. Діти з’єднують пальці, імітуючи бутон. – Понюхайте квітку. Зробіть глибокий вдих носом,на видиху вимовіть «Ах!» з окличною інтонацією. Діти розминають пальці.

2.Мотивація.

– Вам подобається Оленчин віночок? Виготовимо чудові віночки із кульбаб.

3.Продуктивна діяльність.

Пальчикова гімнастика «Квіточки».

Наші гарні квіточки розтуляють пелюстки,тихо вітер їх хитає,пелюстки перебирає. Наші гарні квіточки затуляють пелюстки,тихо засинають,голівками хитають.

–        Сьогодні ми будемо наклеювати квіти кульбабки їх незвичайних пелюсток, тоненьких смужечок. 

Прийоми зображення кульбаби: круглий штамп – поролон умочити у клей й поставити відбиток на віночку. Потім посипати відбиток шматочками тоненьких смужок. Продовжувати розміщувати квіти по всьому віночку. Після роботи перевернути, струсити зайві шматочки тоненьких смужок,що не приклеїлися.

4.Самостійна робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя.

5.Підсумок. Виставка дитячих робіт.

Ілляшенко Т.П.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.