01.04.2020 І молодша “Б” група (Казка) (Вихователі Бойко Н.Є., Волохова Н.О.)
Тема дня Рогаті, на молоко багаті
1 Заняття Ознайомлення з довкіллям
Тема. Свійські тварини та їх дитинчата
Мета: привчати дітей сприймати тварин як живих істот; розрізняти і називати свійських тварин та їхніх дитинчат (корова, кінь, коза); формувати елементарні уявлення про характерні зовнішні ознаки свійських тварин, рухи, поведінку в довкіллі; учити правильно називати основні частини тіла (голова, тулуб, ноги, хвіст); дати знання про те, що слід доглядати за тваринами, годувати їх, поїти, утримувати їх у чистоті, приязно до них ставитися; виховувати цікавість та любов до тварин, бажання допомагати дорослим доглядати їх.
Матеріал: іграшкові свійські тварини, їх ілюстрації.
Попередня робота: проводити бесіди про свійських тварин, яких діти бачили у селі; розглядати та називати іграшкових тварин; розглядати ілюстрації свійських тварин; читати твори художньої літератури.
Хід заняття
- Створення позитивного настрою
Психогімнастика «Котик»
Вихователь пропонує дітям виконати дії.
- Котик спить.• Котик прокидається, потягується, починає вмиватися.
- Котик грає з бантиком.
— Хтось тупотить за дверима… Хто там?
— До нас завітали свійські тварини, назвіть їх. (Корова, кінь і коза)
- Мотивація
— До нас завітали на гостину свійські тварини. Ці тварини живуть поряд з людьми у селі.
— Ви їх могли бачити у селі на бабусиному подвір’ї.
— Чи запам’ятали ви свійських тварин?
— Розкажімо про них, пограймо з ними!
III. Основна частина
Гра «Збери з частин ціле»
Вихователь пропонує дітям скласти картинки із зображенням свійських тварин.
— Зберімо картинку з частин.
— Хто зображений на картинці?
— Погляньмо, що є кози. У неї є ноги. Покажіть її ноги.
Гоп-гоп, козуню,
Гоп-гоп, сіренька,
Гоп-гоп, біленька!
У нашої кізоньки
Чотири ніженьки.
— Зберімо наступну картинку з частин.
— Хто зображений на картинці?
— У корови також є ноги.
— Покажіть ноги у корови.
— Зберімо ще одну картинку з частин.
— Хто зображений на картинці?
— Покажіть ноги у коня.
— У коня на копитах підкови. Він ними цокає.
Вихователь цокає язиком, діти наслідують звуки.
Гойда-да! Гойда-да!
Добра в коника хода,
Поводи шовкові,
Золоті підкови.
— Що є у кози? (Голова, тулуб, хвіст, ноги, роги)
— У корови є роги?
— Так, у корови є роги.
— А у коня є роги?
— Ні, у коня немає рогів.
Гра-імітація «Покажімо, як коза рогата ходить»
Іде коза рогатая,
Іде коза вухатая
До діточок-маляточок.
Ніженьками «туп-туп»,
Віченьками «луп-луп».
— У кози хвостик маленький, а у корови та коня довгий.
— Коза подає голос: «Ме-е-е!»
— А як корова? Так, корова голос подає: «Му-му!».
Рано-вранці на лугу
Пастушок: «Ту-ру-ду-ду!».
А корівки в тон йому
Затягнули: «Му-му-му!».
Йди, Муренько, в зелен-гай,
В чистім полі погуляй,
Йди травиці попаси,
Молочка нам принеси!
— А кінь: «І-го-го!».
— Усі разом скажемо: «Му-му!», «І-го-го!», «Ме-е!».
— У кози є діточки — козенята. Вони схожі на маму, ріжки у них маленькі.
— Удайте з себе козу, удайте з себе козеня.
— У корови дитинка — телятко. У теляти немає ріг на голові. Воно маленьке, а корова велика.
— У коня дитинка — лошатко. Кінь великий, а лоша маленьке.
Гра «Знайди дитинча»
— Тварини пішли на галявину пастися та й загубили одне одного. Потрібно
знайти дитинчат та їх матусь.
— Це корова. Хто її дитинча?
— Це коза. Хто її дитинча?
— Це кінь. Хто його дитинча?
— Візьміть по одній дитинці та віднесіть матусі.
—… (ім’я дитини), кого ти взяв?
— До кого віднесеш?
—… (ім’я дитини), а ти кого взяв?
— До кого віднесеш?
- Підсумок
— Молодці, діти, знайшли кожній матусі її дитинку. Вони вам дуже вдячні.
Корівка за це принесе вам смачного молока, а кухар зварить з нього кашку.
- Заняття Фізкультура
Мета. Закріпити у дітей вміння ходити по гімнастичній лаві та стрибати з неї, вчити кидати та ловити м’яч, розвивати почуття рівноваги та координації рухів.
Посібники. 1—2 гімнастичні лави та м’яч середньої величини.
Методика.
І ч. Ходьба та біг один за одним зі зміною напряму.
Загальнорозвимючі вправи.
В. п.: стоячи ноги вільно розставлені, руки зігнуті в ліктях перед грудьми. Кругові рухи рук (одна кругом іншої) — «намотування нитки на клубок», 5—6 разів в одну сторону (від себе), а потім в іншу сторону (до себе).
В. п.: лежачи на животі, руки зігнути, долоні під підборіддям. Витягнути руки вперед якнайдалі — «ось як ми ростемо», повернутись у вихідне положення (3—4 рази).Тягнутись вперед але не вигинати верхню частину тулуба.
В. п.: сидячи, ноги разом, руками упор позаду. Зігнути ноги, підтягнути їх до тулуба якомога ближче до грудей, випрямитись — <<довгі та короткі ноги» (5—6 разів).
Підскоки на місці на двох ногах, руки тримати вільно — «горобці стрибають» (20—30 сек.). Ходьба в колоні по одному по краю кімнати.
ІІ ч. Основні рухи.
Ходьба по гімнастичній лаві, стрибки з неї (3—4 рази). Діти йдуть по гімнастичній лаві один за одним. Вихователь стоїть в кінці лави та слідкує, щоб діти не поспішали, спокійно присіли перед стрибком та м’яко приземлились; при необхідності подає дитині руку.
Кидання м’яча вихователю та ловлення м’яча. Вправу діти виконують по одному 2—3 рази. Вихователь керує дальністю кидка, підходить ближче до того, у кого слабший кидок, відходить далі від тих, хто кидає краще. Слідкує, щоб всі виконували кидок знизу.
Рухлива гра «Куля» (варіант з бігом врозтіч, 2—3 рази).
ІІІ ч. Спокійна ходьба один за одним. Гра «Хто тихіше»
Вихователь Волохова Н.О.