08.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователь Юва О.В.)

Тема дня «Наш двір – наша турбота»

1.Зан. Ознайомлення з природнім довкіллям

Тема: « Що потрібно рослинам для життя»

Мета: продовжувати формувати у дітей інтерес до рослинного світу;  підвести дітей до розуміння того, що кімнатні рослини – це живі; організми, що вимагають певного догляду;  вчити дітей знаходити кімнатна рослина за переліченими ознаками; дати дітям уявлення про життя цикламена; закріпити знання про основні потреби кімнатних рослин;  виховувати любов до рослин, бажання доглядати і дбати про них.

Матеріали і обладнання: кімнатна рослина цикламен; картинки із зображенням стадій зростання і розвитку цикламена;  картки-схеми із зображенням предметів і дій, необхідних для росту і розвитку кімнатних рослин; картинки із зображенням кімнатних рослин групи і кульбаби.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

– Діти, відгадайте загадку:

«Рук ні, ніг немає, а рухається.

Носа немає, а дихає.

Рота немає, а п’є і їсть».

– Правильно, це рослина!

– Як рослина рухається, адже у неї ні рук, ні ніг нема? (росте, повертається до світла)

– Як дихає рослина? (через листя, коріння)

– Як п’є і їсть? Так само як і ми? (корінням)

– А де ж зберігається їжа для рослини? (землі, грунті)

2.Розповідь дорослого про живлення рослин.

– Рослини харчуються зовсім не так як ми з вами, і зберігати своє харчування в холодильниках вони не можуть. Живлення рослин міститься в землі, в якій вони ростуть. Якщо висмикнути рослина з землі і залишити так, то вона загине.

– Рослини рухаються, дихають, живляться. Значить, про них можна сказати, що вони такі ж живі істоти, як і ми з вами.

– Подивіться уважно на всі ці рослини і скажіть, яке з них тут зайве? (кульбаба) Чому?

– Правильно! Кульбаба росте на вулиці, а всі інші рослини живуть тільки в приміщенні. Тому їх називають…. Як? (кімнатні рослини)

  1. Розглядання та ознайомлення з квіткою цикламент.

– Яскраві красиві квіти з’явилися не відразу. Спочатку майбутня  квітка спала і набирався сил у своїй рослинної колисці-насінні, закутаний у свої рослинні пелюшки, зовсім як маленький дитина. Насінина-колисочку  заховала в живильну землю і поливала. В теплій вологій землі малюк-квітка почав прокидатися і рости, рости, рости… І ось він вже трохи підріс і йому пелюшки стали малі. Малюк-квітка почав вилазити з них. Але це ще не квітка, це тільки росток з маленьким корінцем. Росток продовжував зростати, стебло-бульба його креп, збільшувався в розмірах і на ньому з’явився перший листок. Поступово листя ставало все більше і більше. І ось з’явилися перші бутони, в яких сплять самі квіти. Нарешті розпустилися бутони і відкрили нам свою неповторну красу

  1. Фізкультхвилинка «квіточка»
    5. Д\гра «Щорослинам потрібно для росту?»

– Лійкою ми поливаємо рослини. Без сонячного світла, тепла рослини не ростуть. Рослинам потрібні земля, повітря, вода. Щоб рослини були красивими, добре росли і цвіли, їх потрібно підгодовувати спеціальними добривами. І обов’язково їм потрібна наша турбота і любов!

6.Д\гра «Що було б, якби…»

– Що було б, якби рослина поставили в темне місце?

– Що було б, якби рослина забули полити?

– Що буде, якщо доглядати за рослиною: поливати, мити, рихлити землю, підгодовувати?

  1. Підсумок заняття

-З якою квіткою ви ознайомилися? Чи полюбляєте ви доглядати за квітами?

  1. Зан. Малювання

Тема : «Весняні квіти»

Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); учити малювати фарбами весняні квіти в техніці натискання, правильно розміщувати малюнок на папері, заповнювати зображенням усю площину аркуша; розвивати естетичні смаки; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: репродукції картин (К. Білокур «Весняні квіти», О. Шовкуненко «Тюльпани і бузок»); зразки малюнків, музичний супровід; пензлики; фарби; серветки, склянка з водою, повітряні кульки.

Хід заняття

  1. 1. Організаційний момент

2.Психогімнатика

Посміхніться одне одному. Зобразіть радість. Заплющте очі. Уявіть, що ви квіточки. Рано в ранці лагідне сонечко почало пригрівати ваші голівоньки-квіточки. Ви посміхнулися сонечку, простягнули до нього свої листочки, розтулили пелюсточки назустріч новому дню і прокинулися.

  1. 3. Бесіда про квіти

-З настанням весни все оживає, прокидається від сну. Зимові холодні кольори поступаються місцем теплим. Яскравіше світить сонечко і з його теплом весна додає кольорів Землі. З’являються перші весняні квіти.. Перші вісники весни — це і первоцвіт, і проліски, і підсніжники, і ряст. Вони розквітають найпершими, тому в людей виникає бажання зірвати їх і принести додому. Щороку кількість квітів зменшується. Саме тому більшість із них занесено до Червоної книги.

  1. Розглядання картин КатериниБілокур.

Вона зобразила перші весняні квіти: проліски, котики, фіалки.

–  Що ви відчуваєте, дивлячись на цю картину?

– Які кольори використала художниця?

4.Мотивація «Намалюймо весняні квіти та подаруємо свої малюнки своїм друзям»

5.Фізкультхвилинка

  1. 6. Пояснення та показ виконання роботи

– Спробуємо намалювати весняні квіти: фіалки, кульбабки або гіацинти. Ми будемо користуватися широким і середнім пензликами, а також маленькою повітряною кулькою. Працюватимемо в одній техніці — натискання

– Спочатку обираємо формат аркуша. І гіацинт, і фіалка, і кульбабки мають високу ніжку, тому кладемо аркуш вертикально.

-Далі обираємо квіти, що ви малюватимете.

-Беремо суху повітряну кульку, на її кінчик наносимо широким пензликом ту фарбу, якого кольору квітка.

-Зверху вниз притискуємо кульку до аркуша паперу.

– Малюючи фіалку, обираємо фіолетовий колір і, не сильно притискаючи, ставимо п’ять відтисків, це відповідає кількості пелюсток.

-Якщо ви вирішили малювати гіацинт, то шляхом  притискання кульки надаємо квітці овальної форми.

– Щоб намалювати кульбабку, притискаємо кульку щільніше, але так, щоб вона не лопнула.

– Після нанесення квітів більш тоншим пензликом домальовуємо стебло і листочки.

  1. 7. Самостійна работа дітей
  2. 8. Підсумок уроку

– Які квіткові побажання ви подарували б одне одному?

Юва О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *