08.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователь Юва О.В.)
Тема дня «Наш двір – наша турбота»
1.Зан. Ознайомлення з природнім довкіллям
Тема: « Що потрібно рослинам для життя»
Мета: продовжувати формувати у дітей інтерес до рослинного світу; підвести дітей до розуміння того, що кімнатні рослини – це живі; організми, що вимагають певного догляду; вчити дітей знаходити кімнатна рослина за переліченими ознаками; дати дітям уявлення про життя цикламена; закріпити знання про основні потреби кімнатних рослин; виховувати любов до рослин, бажання доглядати і дбати про них.
Матеріали і обладнання: кімнатна рослина цикламен; картинки із зображенням стадій зростання і розвитку цикламена; картки-схеми із зображенням предметів і дій, необхідних для росту і розвитку кімнатних рослин; картинки із зображенням кімнатних рослин групи і кульбаби.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
– Діти, відгадайте загадку:
«Рук ні, ніг немає, а рухається.
Носа немає, а дихає.
Рота немає, а п’є і їсть».
– Правильно, це рослина!
– Як рослина рухається, адже у неї ні рук, ні ніг нема? (росте, повертається до світла)
– Як дихає рослина? (через листя, коріння)
– Як п’є і їсть? Так само як і ми? (корінням)
– А де ж зберігається їжа для рослини? (землі, грунті)
2.Розповідь дорослого про живлення рослин.
– Рослини харчуються зовсім не так як ми з вами, і зберігати своє харчування в холодильниках вони не можуть. Живлення рослин міститься в землі, в якій вони ростуть. Якщо висмикнути рослина з землі і залишити так, то вона загине.
– Рослини рухаються, дихають, живляться. Значить, про них можна сказати, що вони такі ж живі істоти, як і ми з вами.
– Подивіться уважно на всі ці рослини і скажіть, яке з них тут зайве? (кульбаба) Чому?
– Правильно! Кульбаба росте на вулиці, а всі інші рослини живуть тільки в приміщенні. Тому їх називають…. Як? (кімнатні рослини)
- Розглядання та ознайомлення з квіткою цикламент.
– Яскраві красиві квіти з’явилися не відразу. Спочатку майбутня квітка спала і набирався сил у своїй рослинної колисці-насінні, закутаний у свої рослинні пелюшки, зовсім як маленький дитина. Насінина-колисочку заховала в живильну землю і поливала. В теплій вологій землі малюк-квітка почав прокидатися і рости, рости, рости… І ось він вже трохи підріс і йому пелюшки стали малі. Малюк-квітка почав вилазити з них. Але це ще не квітка, це тільки росток з маленьким корінцем. Росток продовжував зростати, стебло-бульба його креп, збільшувався в розмірах і на ньому з’явився перший листок. Поступово листя ставало все більше і більше. І ось з’явилися перші бутони, в яких сплять самі квіти. Нарешті розпустилися бутони і відкрили нам свою неповторну красу
- Фізкультхвилинка «квіточка»
5. Д\гра «Щорослинам потрібно для росту?»
– Лійкою ми поливаємо рослини. Без сонячного світла, тепла рослини не ростуть. Рослинам потрібні земля, повітря, вода. Щоб рослини були красивими, добре росли і цвіли, їх потрібно підгодовувати спеціальними добривами. І обов’язково їм потрібна наша турбота і любов!
6.Д\гра «Що було б, якби…»
– Що було б, якби рослина поставили в темне місце?
– Що було б, якби рослина забули полити?
– Що буде, якщо доглядати за рослиною: поливати, мити, рихлити землю, підгодовувати?
- Підсумок заняття
-З якою квіткою ви ознайомилися? Чи полюбляєте ви доглядати за квітами?
- Зан. Малювання
Тема : «Весняні квіти»
Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); учити малювати фарбами весняні квіти в техніці натискання, правильно розміщувати малюнок на папері, заповнювати зображенням усю площину аркуша; розвивати естетичні смаки; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: репродукції картин (К. Білокур «Весняні квіти», О. Шовкуненко «Тюльпани і бузок»); зразки малюнків, музичний супровід; пензлики; фарби; серветки, склянка з водою, повітряні кульки.
Хід заняття
- 1. Організаційний момент
2.Психогімнатика
Посміхніться одне одному. Зобразіть радість. Заплющте очі. Уявіть, що ви квіточки. Рано в ранці лагідне сонечко почало пригрівати ваші голівоньки-квіточки. Ви посміхнулися сонечку, простягнули до нього свої листочки, розтулили пелюсточки назустріч новому дню і прокинулися.
- 3. Бесіда про квіти
-З настанням весни все оживає, прокидається від сну. Зимові холодні кольори поступаються місцем теплим. Яскравіше світить сонечко і з його теплом весна додає кольорів Землі. З’являються перші весняні квіти.. Перші вісники весни — це і первоцвіт, і проліски, і підсніжники, і ряст. Вони розквітають найпершими, тому в людей виникає бажання зірвати їх і принести додому. Щороку кількість квітів зменшується. Саме тому більшість із них занесено до Червоної книги.
- Розглядання картин КатериниБілокур.
Вона зобразила перші весняні квіти: проліски, котики, фіалки.
– Що ви відчуваєте, дивлячись на цю картину?
– Які кольори використала художниця?
4.Мотивація «Намалюймо весняні квіти та подаруємо свої малюнки своїм друзям»
5.Фізкультхвилинка
- 6. Пояснення та показ виконання роботи
– Спробуємо намалювати весняні квіти: фіалки, кульбабки або гіацинти. Ми будемо користуватися широким і середнім пензликами, а також маленькою повітряною кулькою. Працюватимемо в одній техніці — натискання
– Спочатку обираємо формат аркуша. І гіацинт, і фіалка, і кульбабки мають високу ніжку, тому кладемо аркуш вертикально.
-Далі обираємо квіти, що ви малюватимете.
-Беремо суху повітряну кульку, на її кінчик наносимо широким пензликом ту фарбу, якого кольору квітка.
-Зверху вниз притискуємо кульку до аркуша паперу.
– Малюючи фіалку, обираємо фіолетовий колір і, не сильно притискаючи, ставимо п’ять відтисків, це відповідає кількості пелюсток.
-Якщо ви вирішили малювати гіацинт, то шляхом притискання кульки надаємо квітці овальної форми.
– Щоб намалювати кульбабку, притискаємо кульку щільніше, але так, щоб вона не лопнула.
– Після нанесення квітів більш тоншим пензликом домальовуємо стебло і листочки.
- 7. Самостійна работа дітей
- 8. Підсумок уроку
– Які квіткові побажання ви подарували б одне одному?
Юва О.В.