08.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : На екологічній стежині дошкільного закладу. Екологічні знання

1 заняття Розвиток мовлення

Тема : Зустрічаємо птахів

Мета :учити дітей утворювати дієслова від звуконаслідувальних слів, правильно називати птахів; учити складати розповідь за серією сюжетних картинок, добирати прикметники до іменників; розвивати мислення, уяву, фантазію, мовлення; виховувати любов і турботливе ставлення до птахів.

Словник : активізувати словник назвами птахів, збагачувати прикметниками.

Обладнання: аудіоапаратура, аудіозапис співу птахів, картинки із зображенням зимуючих і перелітних птахів, сюжетні картинки.

Хід заняття

І. Організаційний момент

      Ви малята, не баріться

До роботи вже беріться.

Зачекалися знання,

То ж хутчіш, вже нам пора.

 

ІІ. Сюрпризний момент. Мотивація навчальної діяльності.

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Наче дівчинка в вінку.

Зацвіли луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

  • Яка пора року до нас завітала? Ось і я сьогодні на вулиці почула цікаву розмову. Вирішила її записати і дати послухати вам. Хто ж це розмовляє?

(Вихователь вмикає запис співу птахів)

  • Кого ви почули? Яких птахів ви почули? Що вони робили?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Дидактична гра «Що роблять?»

Ворона каркає.

Горобець цвірінчить.

Голуб воркує.

Сорока скрекоче тощо.

  • Виглянемо на подвір’я. розкажіть, які птахи тут зібралися.( Діти розглядають картинки і називають птахів)
  • Чи всі птахи зимували в нас? Які птахи відлітали? Як вони називаються?(Перелітні)
  • А ті, що залишилися?(Зимуючі)
  • Як ви вважаєте, про що могли б розповісти зимуючі птахи перелітним?
  • А перелітні зимуючим?

 

  1. Складання розповіді про птахів
  • Діти, а ви допомагаєте птахам? Як ви це робите?Хочете подивитися, як одного разу допомагали птахам діти?

Вихователь виставляє серію картинок про птахів.

  • Що одного разу побачили діти?
  • Які інструменти вони взяли?
  • Що вони змайстрували?
  • Куди повісили шпаківню?
  • Хто там оселився?
  • Яку користь вони принесли людям?
  • Розкажіть про те, що ви побачили?

Діти складають розповідь за серією картинок.

 

  1. Фізкультхвилинка

Діти виконують рухи відповідно до тексту

Вранці пташки – пташечки

Прокидались залюбки

(потягнулися, підняли руки вгору, опустили)

Крильцями махали,

В небеса злітали.

(Махають руками, як «крилами»)

Повернулись вправо – вліво:

(повороти вправо,вліво)

Як навколо тут красиво!

(Плещуть у долоні)

  1. Дидактична гра «Пташка яка?»

Вихователь називає птаха, а діти добирають ознаки: шпак – чорний, соловей – співучий, голосистий, ворона – чорна, велика тощо.

 

  1. Гра «Так чи ні»

Вихователь називає пташок перелітних та зимуючих. Діти за допомогою сигнальних карток повинні визначити перелітного або зимуючого птаха.

Жовта картка – перелітній птах; синя картка – зимуючий птах.

 

  1. IV. Підсумок
  • Яких птахів ми сьогодні зустрічали?
  • Чому потрібно піклуватися про птахів?

 

2 заняття Ознайомлення зі світом мистецтв

 

Тема: Творчість Катерини Білокур

 

Мета : ознайомити дітей з творчістю видатної художниці, познайомити з найпопулярнішими картинами Катерини Білокур, закріпити поняття „натюрморт”. Створити малюнок, використовуючи набуті навички роботи з олівцями або фломастерами. Виховувати любов до природи, розвивати творчість, фантазію.

 

Матеріал: роботи К.Білокур „Польові квіти”, „Півонії’” „Квіти за тином”, серія натюрмортів, одна з картин художниці у чорно- білому кольорі,музичний супровід.

Хід заняття

І. Організаційний момент

– Малюки, я хочу вам загадати загадку. Будьте дуже уважні, нагостріть свої вушка і послухайте.

Квітка сонячна, красива,
Стане згодом сива-сива,
Вітерець її подмуха –
Стане миттю сивим пухом.
(Кульбаба)

Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку …
(Ромашка)

  • Як одним словом можна назвати наші відгадки?
  • Правильно, діти, це квіти.

ІІ. Сюрпризний момент

– Весна… Вона посміхається з-за березового гаю. І від тієї чарівної посмішки все навкруги розквітає: сади, луки, галявини.
Ось у мене в руках тендітна рослина. Колір її квіток схожий на чистий сніг. Це конвалія, але вона незвичайна, бо вдихнувши її ніжний аромат, ми зможемо подорожувати в часі: послухати кришталеві передзвони весняних струмочків, або відразу опинитися на лісовій галявині, напоєній сонячним теплом, терпким ароматом трав, теплим диханням землі. (Звучить музика).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Ну що , діти, відправимося до чарівної галявини, яка познайомить нас з однією українською художницею?
  • Буде дуже цікаво! Добре, давайте вирушати…
  1. IV. Вивчення нового матеріалу
  1. Розповідь про Катерину Білокур
  • Наша Україна славна красою природи. Ось саме серед такої природи колись жила і творила красу на цій землі народна художниця із села Богданівка, що на Полтавщині (нині Київська область) Катерина Василівна Білокур.
    Чому її називають народною? Бо її твори всім зрозумілі і прекрасні, а ще тому, що змогла досягти таких вершин у мистецтві, ніде не навчаючись цьому ремеслу, часто в нетопленій хаті, хвора. І все ж творила. Справжній подив і захоплення викликають її картини, в них є душа, любов до того, що було предметом зображення.
  • А це портрет славнозвісної художниці. Подивіться будь ласка. (Діти розглядають портрет Катерини Білокур)
  • То як звати нашу відому художницю?
  • Де народилась Катерина Білокур?
  1. Пояснення поняття «натюрморт»
  • Катерина Василівна Білокур малювала дуже гарні картини. Творила вона їх в різних жанрах, і одним з таких був натюрморт.
  • Натюрморт, це картини на яких зображені зірвані плоди, квіти, спіймана риба та здобич мисливців, пізніше додались різні предмети,а з часом букети квітів, композиції овочів, фруктів, посуду тощо.
  • Давайте розглянемо декілька натюрмортів Катерини Василівни.
  1. Розгляд та обговорення картин
  • Ось подивіться на роботу „Півонії”. Ніби щойно принесені до хати запашні квіти добре виділяються на фоні чорного кольору, а скільки кольорів і відтінків листя, а який чудовий контраст створює оранжевий колір моркви і червоних ягід. Фон поступово переходить на фіолетовий, що означає тканину, на якій лежить кавун. Він настільки точно переданий, що хочеться скоштувати…
  • Які емоції викликає у вас ця картина?
  • Що ви уявляєте дивлячись на неї?
  • Роздивимося іще однин натюрморт  –  «Польові квіти». Кольорова гама дуже насичена і різноманітна. Зверніть увагу якими тонкими мазками створена красуня – волошка, кожна травинка, кожен листочок чи стебельце відтворене з любов’ю, ніжними перехідними тонами і відтінками. А якими красивими на ніжному фоні виглядають блакитні квіти вероніки, золотавих лютиків, кульбаби, лугової шавлії, герані голубої, мильнянки. Це літо…
  • Поволі фарби згущаються і темно – синій колір огортає листя пишних мальв, шипшини, дзвоника, квітів іван-чаю. Чудове поєднання біленьких калинових віночків і перших, вкритих сонцем ягід, яким воно подарувало перші краплини червоної фарби… Віє прохолодою, сутінками, а може й осінню.
  • Які емоціі викликала ця картина?
  1. Фізкультхвилинка  «Квіточки»

Під музичний супровід діти разом з вихователем виконують танок квітів.

  1. Творча діяльність
  • Діти, перед кожним із вас лежить картина Катерини Білокур. Але щось із нею не так. Як ви думаєте, що саме?(Вона в чорно – білому кольорі)
  • Правильно. Я пропоную вам стати майстрами мистецтва і розмалювати цю картину за власним бажанням. У вас є різнокольорові олівці і ви художники.

(Діти розмальовують картину, за потреби вихователь допомагає)

 

  1. V. Підсумок

– Як звати художницю з якою ми сьогодні познайомилися?

– Що таке натюрморт?

– Що ще ми робили на занятті?

Вихователь : Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.