08.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : На екологічній стежині дошкільного закладу. Екологічні знання
1 заняття Розвиток мовлення
Тема : Зустрічаємо птахів
Мета :учити дітей утворювати дієслова від звуконаслідувальних слів, правильно називати птахів; учити складати розповідь за серією сюжетних картинок, добирати прикметники до іменників; розвивати мислення, уяву, фантазію, мовлення; виховувати любов і турботливе ставлення до птахів.
Словник : активізувати словник назвами птахів, збагачувати прикметниками.
Обладнання: аудіоапаратура, аудіозапис співу птахів, картинки із зображенням зимуючих і перелітних птахів, сюжетні картинки.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Ви малята, не баріться
До роботи вже беріться.
Зачекалися знання,
То ж хутчіш, вже нам пора.
ІІ. Сюрпризний момент. Мотивація навчальної діяльності.
Надійшла весна прекрасна,
Многоцвітна, тепла, ясна,
Наче дівчинка в вінку.
Зацвіли луги, діброви,
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.
- Яка пора року до нас завітала? Ось і я сьогодні на вулиці почула цікаву розмову. Вирішила її записати і дати послухати вам. Хто ж це розмовляє?
(Вихователь вмикає запис співу птахів)
- Кого ви почули? Яких птахів ви почули? Що вони робили?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- Дидактична гра «Що роблять?»
Ворона каркає.
Горобець цвірінчить.
Голуб воркує.
Сорока скрекоче тощо.
- Виглянемо на подвір’я. розкажіть, які птахи тут зібралися.( Діти розглядають картинки і називають птахів)
- Чи всі птахи зимували в нас? Які птахи відлітали? Як вони називаються?(Перелітні)
- А ті, що залишилися?(Зимуючі)
- Як ви вважаєте, про що могли б розповісти зимуючі птахи перелітним?
- А перелітні зимуючим?
- Складання розповіді про птахів
- Діти, а ви допомагаєте птахам? Як ви це робите?Хочете подивитися, як одного разу допомагали птахам діти?
Вихователь виставляє серію картинок про птахів.
- Що одного разу побачили діти?
- Які інструменти вони взяли?
- Що вони змайстрували?
- Куди повісили шпаківню?
- Хто там оселився?
- Яку користь вони принесли людям?
- Розкажіть про те, що ви побачили?
Діти складають розповідь за серією картинок.
- Фізкультхвилинка
Діти виконують рухи відповідно до тексту
Вранці пташки – пташечки
Прокидались залюбки
(потягнулися, підняли руки вгору, опустили)
Крильцями махали,
В небеса злітали.
(Махають руками, як «крилами»)
Повернулись вправо – вліво:
(повороти вправо,вліво)
Як навколо тут красиво!
(Плещуть у долоні)
- Дидактична гра «Пташка яка?»
Вихователь називає птаха, а діти добирають ознаки: шпак – чорний, соловей – співучий, голосистий, ворона – чорна, велика тощо.
- Гра «Так чи ні»
Вихователь називає пташок перелітних та зимуючих. Діти за допомогою сигнальних карток повинні визначити перелітного або зимуючого птаха.
Жовта картка – перелітній птах; синя картка – зимуючий птах.
- IV. Підсумок
- Яких птахів ми сьогодні зустрічали?
- Чому потрібно піклуватися про птахів?
2 заняття Ознайомлення зі світом мистецтв
Тема: Творчість Катерини Білокур
Мета : ознайомити дітей з творчістю видатної художниці, познайомити з найпопулярнішими картинами Катерини Білокур, закріпити поняття „натюрморт”. Створити малюнок, використовуючи набуті навички роботи з олівцями або фломастерами. Виховувати любов до природи, розвивати творчість, фантазію.
Матеріал: роботи К.Білокур „Польові квіти”, „Півонії’” „Квіти за тином”, серія натюрмортів, одна з картин художниці у чорно- білому кольорі,музичний супровід.
Хід заняття
І. Організаційний момент
– Малюки, я хочу вам загадати загадку. Будьте дуже уважні, нагостріть свої вушка і послухайте.
Квітка сонячна, красива,
Стане згодом сива-сива,
Вітерець її подмуха –
Стане миттю сивим пухом.
(Кульбаба)
Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку …
(Ромашка)
- Як одним словом можна назвати наші відгадки?
- Правильно, діти, це квіти.
ІІ. Сюрпризний момент
– Весна… Вона посміхається з-за березового гаю. І від тієї чарівної посмішки все навкруги розквітає: сади, луки, галявини.
Ось у мене в руках тендітна рослина. Колір її квіток схожий на чистий сніг. Це конвалія, але вона незвичайна, бо вдихнувши її ніжний аромат, ми зможемо подорожувати в часі: послухати кришталеві передзвони весняних струмочків, або відразу опинитися на лісовій галявині, напоєній сонячним теплом, терпким ароматом трав, теплим диханням землі. (Звучить музика).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Ну що , діти, відправимося до чарівної галявини, яка познайомить нас з однією українською художницею?
- Буде дуже цікаво! Добре, давайте вирушати…
- IV. Вивчення нового матеріалу
- Розповідь про Катерину Білокур
- Наша Україна славна красою природи. Ось саме серед такої природи колись жила і творила красу на цій землі народна художниця із села Богданівка, що на Полтавщині (нині Київська область) Катерина Василівна Білокур.
Чому її називають народною? Бо її твори всім зрозумілі і прекрасні, а ще тому, що змогла досягти таких вершин у мистецтві, ніде не навчаючись цьому ремеслу, часто в нетопленій хаті, хвора. І все ж творила. Справжній подив і захоплення викликають її картини, в них є душа, любов до того, що було предметом зображення. - А це портрет славнозвісної художниці. Подивіться будь ласка. (Діти розглядають портрет Катерини Білокур)
- То як звати нашу відому художницю?
- Де народилась Катерина Білокур?
- Пояснення поняття «натюрморт»
- Катерина Василівна Білокур малювала дуже гарні картини. Творила вона їх в різних жанрах, і одним з таких був натюрморт.
- Натюрморт, це картини на яких зображені зірвані плоди, квіти, спіймана риба та здобич мисливців, пізніше додались різні предмети,а з часом букети квітів, композиції овочів, фруктів, посуду тощо.
- Давайте розглянемо декілька натюрмортів Катерини Василівни.
- Розгляд та обговорення картин
- Ось подивіться на роботу „Півонії”. Ніби щойно принесені до хати запашні квіти добре виділяються на фоні чорного кольору, а скільки кольорів і відтінків листя, а який чудовий контраст створює оранжевий колір моркви і червоних ягід. Фон поступово переходить на фіолетовий, що означає тканину, на якій лежить кавун. Він настільки точно переданий, що хочеться скоштувати…
- Які емоції викликає у вас ця картина?
- Що ви уявляєте дивлячись на неї?
- Роздивимося іще однин натюрморт – «Польові квіти». Кольорова гама дуже насичена і різноманітна. Зверніть увагу якими тонкими мазками створена красуня – волошка, кожна травинка, кожен листочок чи стебельце відтворене з любов’ю, ніжними перехідними тонами і відтінками. А якими красивими на ніжному фоні виглядають блакитні квіти вероніки, золотавих лютиків, кульбаби, лугової шавлії, герані голубої, мильнянки. Це літо…
- Поволі фарби згущаються і темно – синій колір огортає листя пишних мальв, шипшини, дзвоника, квітів іван-чаю. Чудове поєднання біленьких калинових віночків і перших, вкритих сонцем ягід, яким воно подарувало перші краплини червоної фарби… Віє прохолодою, сутінками, а може й осінню.
- Які емоціі викликала ця картина?
- Фізкультхвилинка «Квіточки»
Під музичний супровід діти разом з вихователем виконують танок квітів.
- Творча діяльність
- Діти, перед кожним із вас лежить картина Катерини Білокур. Але щось із нею не так. Як ви думаєте, що саме?(Вона в чорно – білому кольорі)
- Правильно. Я пропоную вам стати майстрами мистецтва і розмалювати цю картину за власним бажанням. У вас є різнокольорові олівці і ви художники.
(Діти розмальовують картину, за потреби вихователь допомагає)
- V. Підсумок
– Як звати художницю з якою ми сьогодні познайомилися?
– Що таке натюрморт?
– Що ще ми робили на занятті?
Вихователь : Сахно Г.В.