07.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)
Заняття. Ознайомлення з соціумом
Вода-трудівниця. Охорона води
Мета: розширювати знання дітей про значення води в житті людини, про різні стани води; закріплювати правила збереження чистоти природних водоймищ; розвивати мислення; учити м вати на запропоновану тему; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: глечик з водою; склянки та ємність з мінерал водою; ілюстрації будинку, річки з водним транспортом, млина, електростанції; кошик з предметами для уявного пікніка.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Організаційний момент
Вихователь ставить перед дітьми глечик з водою.
Набрала з криниці,
Свіжої водиці.
Буду умивати,
Буду промовляти:
Водичко, водичко,
Умий діткам личка,
Рум’яні та білі,
Як яблука спілі.
- Чи замислювалися ви над тим, що було б, якби зникла на Землі?
- Пригадаймо вірш про значення води.
Щоб полився дощик з неба,
Щоб росли усі дерева,
Щоб пливли всі кораблі,
Щоб варились киселі,
Щоб не було в нас біди,
Жить не можна без води!
- Як ви розумієте прислів’я «Без води ані сюди ані туди»?
Розповідь вихователя про роль води для здоров’я
- Для людини найголовніше — це здоров’я. Вода має чуд ні властивості лікувати людину. Така вода зустрічається в щ ді — це мінеральна вода. В Україні є дуже багато видів мінеральної води: Миргородська, Моршинська, Трускавецька, Себек, С Київська, Нафтуся та інші. Чи бачили ви машини з мінерал водою біля свого будинку?
- Чому люди купують цю воду?
Діти п’ють одну з мінеральних вод.
Розглядання ілюстрацій
- Поміркуймо, чому воду називають трудівницею.
Вихователь вивішує на дошку ілюстрацію багатоповерхівки,
річки (або моря) з водним транспортом, млином, електростанції
та інші.
Діти розглядають окремо кожну ілюстрацію і називають, яку роботу виконує вода. {По трубах тече й опалює взимку будинки, перевозить людей і вантажі, працює млин тощо).
Зараз на річках працюють електростанції. Якщо в дім по дротах побіжить електричний струм, що працюватиме?
А як вода допомагає людині в сільському господарстві?
Який висновок можна зробити? {Вода — трудівниця.)
- Фізкультхвилинка «Діти води»
Поміркуймо, хто такі діти води? {Сніжинка, роса, краплина дощу, веселка.)
Діти уявляють себе сніжинками {кружляють, опускаються на підлогу, вдихають на повні груди), краплинками дощу {беруться за руки, сходяться в коло, потім розходяться по одному, тупотять ніжками).
- Бесіда про засоби охорони природи (водойми)
Останнім часом на небезпеку наражаються річки, озера, ставки. Як вважаєте, хто та що забруднює водоймища?
Як можна зберегти воду чистою, а водоймища — безпечними?
Уявімо, що ми прийшли на берег озера відпочити. Ось що ми взяли із собою на пікнік.
Вихователь дістає з кошика предмети. Діти розповідають, як використовуватимуть кожен предмет, як він може нашкодити природі, якщо кинути його в річку або залишити на галявині:
- пляшка води;
- газета;
- консервна банка;
- сірники;
- цукерки.
- Підсумок
Чому важливо зберегти природну чистоту води?
Як ми вчинимо, якщо побачимо, що хтось забруднює водойми?
Вихователь Чмир О.В.