07.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)

Заняття. Ознайомлення з соціумом

 

Вода-трудівниця. Охорона води

Мета: розширювати знання дітей про значення води в житті людини, про різні стани води; закріплювати правила збереження чистоти природних водоймищ; розвивати мислення; учити м вати на запропоновану тему; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріал: глечик з водою; склянки та ємність з мінерал водою; ілюстрації будинку, річки з водним транспортом, млина, електростанції; кошик з предметами для уявного пікніка.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Організаційний момент

Вихователь ставить перед дітьми глечик з водою.

Набрала з криниці,

Свіжої водиці.

Буду умивати,

Буду промовляти:

Водичко, водичко,

Умий діткам личка,

Рум’яні та білі,

Як яблука спілі.

  • Чи замислювалися ви над тим, що було б, якби зникла на Землі?
  • Пригадаймо вірш про значення води.

Щоб полився дощик з неба,

Щоб росли усі дерева,

Щоб пливли всі кораблі,

Щоб варились киселі,

Щоб не було в нас біди,

Жить не можна без води!

  • Як ви розумієте прислів’я «Без води ані сюди ані туди»?

Розповідь вихователя про роль води для здоров’я

  • Для людини найголовніше — це здоров’я. Вода має чуд ні властивості лікувати людину. Така вода зустрічається в щ ді — це мінеральна вода. В Україні є дуже багато видів мінеральної води: Миргородська, Моршинська, Трускавецька, Себек, С Київська, Нафтуся та інші. Чи бачили ви машини з мінерал водою біля свого будинку?
  • Чому люди купують цю воду?

Діти п’ють одну з мінеральних вод.

Розглядання ілюстрацій

  • Поміркуймо, чому воду називають трудівницею.

Вихователь вивішує на дошку ілюстрацію багатоповерхівки,

річки (або моря) з водним транспортом, млином, електростанції

та інші.

Діти розглядають окремо кожну ілюстрацію і називають, яку роботу виконує вода. {По трубах тече й опалює взимку будинки, перевозить людей і вантажі, працює млин тощо).

Зараз на річках працюють електростанції. Якщо в дім по дротах побіжить електричний струм, що працюватиме?

А як вода допомагає людині в сільському господарстві?

Який висновок можна зробити? {Водатрудівниця.)

  • Фізкультхвилинка «Діти води»

Поміркуймо, хто такі діти води? {Сніжинка, роса, краплина дощу, веселка.)

Діти уявляють себе сніжинками {кружляють, опускаються на підлогу, вдихають на повні груди), краплинками дощу {беруться за руки, сходяться в коло, потім розходяться по одному, тупотять ніжками).

  • Бесіда про засоби охорони природи (водойми)

Останнім часом на небезпеку наражаються річки, озера, ставки. Як вважаєте, хто та що забруднює водоймища?

Як можна зберегти воду чистою, а водоймища — безпечними?

Уявімо, що ми прийшли на берег озера відпочити. Ось що ми взяли із собою на пікнік.

Вихователь дістає з кошика предмети. Діти розповідають, як використовуватимуть кожен предмет, як він може нашкодити природі, якщо кинути його в річку або залишити на галявині:

  • пляшка води;
  • газета;
  • консервна банка;
  • сірники;
  • цукерки.
  • Підсумок

Чому важливо зберегти природну чистоту води?

Як ми вчинимо, якщо побачимо, що хтось забруднює водойми?

Вихователь Чмир О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *