06.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття.Розвиток мовлення.

Тема .Складання розповідей на тему: «Перелітні птахи повертаються»

Мета: розвивати навички спостереження за змінами в живій та неживій природі, познайомити з традиціями народу зустрічати пернатих – перелітних птахів; поповнювати словниковий запас, розвивати мовленнєві навички, пам’ять, увагу; виховувати любов і турботу до птахів і до природи взагалі.

Матеріал: предметні малюнки

Хід заняття

Бесіда – розповідь за предметними малюнками «Перелітні птахи».

-Хто? Коли прилітає? Як робить хатку? Де? Чим живиться? Як співає?

Слухання «Легенди про журавля.»

В народі кажуть: якщо побачиш журавлів уперше навесні, коли вони летять з вирію, то треба називати їх веселиками, а не журавлями. Хто назве веселиками, тому буде цілий рік весело, а хто журавлем – той буде цілий рік журитися.

-Як у народі називають журавлів? Коли їх так називають? Чому?

-Летять з вирію(повертаються).

-Журитися( сумувати, не веселитися).

-Опишіть птаха за малюнком( за самостійним вибором дітей).

-Легенда – як розуміти? Чи може бути так насправді?

Робота над загадками.

Ку-ку!Ку-ку!Кричу я в лісі.

На зріст маленька, свитка сіренька.          (Зозуля)

-До слова зозуля доберіть близьке за значенням, щоб відповідало на запитання яка? яке? які?

Ми пішли до гаю вдвох: я й сестра Даринка.

А в гаю в тім –   тьох та тьох! Та ще так дзвінко!

Що за співанки? Чиї? То співають …….(солов’ї).

-Як співають солов’ї? Яку пісню?

Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує.           (Ластівка).

Опис птаха:

Невеликий перелітний співучий птах з коротким хвостом, прямим дзьобом, великими крилами.    (Шпак).

Дивний ключ у небі лине – не залізний, а пташиний.

Це ключем в весняні дні прилітають…..(журавлі).

-Куди вони відлітали? Коли повертаються? Чому?

Робота над прислів’ями.

Птахи – провісники весни.

Підгодуй птахів узимку, вони віддячать тобі влітку.

Цікавинки:

Синиця з’їдає на добу стільки комах, скільки важить сама.

Одна сова з’їдає за літо 1000 штук полівок, зберігаючи одну тонну зерна.

Птахи добре бачать. Яструб у вісім разів краще бачить, ніж людина.

Прикмета: Ластівка б’ється у вікно – буде звістка.

Слухання та аналіз вірша А. Малишка «Журавлик».

Літає журавлик, як дихає,

Пливе, набирає висоти.

Сказала йому журавлиха:

-Ану, проти вітру лети!

Це ж нас понесе на край світу,

І треба вертати сюди ж…

Навчишся літати проти вітру

-тоді долетиш….

-Аналіз першого рядка. Літає, як дихає….(рівномірно, плавно).

-Чого вчила його журавлиха?(Літати проти вітру).

-Навіщо? А може, без цього можна обійтися?

Люди часто журавлів плутають з лелеками.

Обидва птахи мають високі ноги, у лелеки – червоного кольору; довгу шию, журавель завжди тримає голову високо; пір’я журавля сіре, однокольорове, у лелеки від голови до половини тіла біле, а хвіст – чорний. За це його ще називають чорногуз(чому?). Журавель сірий весь, а на голові – червона пляма (як шапочка), має недовгий прямий гострий дзьоб і дуже короткий хвіст. У лелеки дзьоб довгий, червоного кольору, хвіст чорний, довгий, «гострячком». Лелеку ще називають бусел, бузько.

Читання вірша Г. Бойко

Прилетіли шпаки, дорогі співаки,

Прилетіли весну зустрічати.

У шпаківнях нових скоро будуть у них

Жовтороті малі шпаченята.

-Як автор назвав шпаків?

-Хто їм зробив шпаківні, як ви думаєте? Для чого?

-Знайдіть слова, близькі за значенням.

Підсумок заняття

 

2 Заняття.Малювання.

Тема. Котики – воркотики біля води

Мета: ознайомлювати з новою технікою малювання, навчати використовувати для малювання незвичайні інструменти( зубну щітку), повторювати змішування кольорів; розвивати увагу, творчу уяву, творчі здібності,формувати естетичний смак; виховувати дбайливе ставлення до природи, зацікавленість творами образотворчого мистецтва, охайність під час роботи фарбами.

Матеріал: альбом, простий олівець, резинка, гуашеві фарби,зубна щітка, склянка з водою, серветки для витирання рук,клейонки, гілочки верби.

Хід заняття

Читання вірша К. Перелісної «Верба»

Тане сніг,

Течуть струмки,

Ожива травичка,

І до сонця гілочки

Простяга вербичка.

І м’якенькі, як пушок,

Ніжні і шовкові

Ніжно дивляться з гілок

Котики вербові.

-Хто знає, що це за гілочки?

Правильно, це – м’які та пухнасті вербові котики. Ще тримаються морози, а верба вже прокинулася від зимової сплячки, на її гілочках з’явилисямаленькі пухнасті бруньки – перші провісники весни. Які вони гарні!

Розгляньте репродукції картин та зверніть увагу на те, як по різному намалювали гілочки верби з котиками художники.

Пальчикова гімнастика

Практична робота

Для того щоб на малюнку вербові котики виглядали такими саме пухнастими, якими вони є в природі, ми малюватимемо їх не пензликом.

Замість пензликів ми сьогодні використовуватимемо зубні щітки, що допоможуть нам зробити котиків пухнастими.

Для того щоб отримати потрібний колір, змішайте фарби. Пам’ятайте: чим більше білої фарби ви додасте до жовтої або блакитної(сірої), тим світлішим будуть ваші котики.

Підсумок заняття

 

 

 

Вихователь Бородіна Н. В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *