06.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття.Розвиток мовлення.
Тема .Складання розповідей на тему: «Перелітні птахи повертаються»
Мета: розвивати навички спостереження за змінами в живій та неживій природі, познайомити з традиціями народу зустрічати пернатих – перелітних птахів; поповнювати словниковий запас, розвивати мовленнєві навички, пам’ять, увагу; виховувати любов і турботу до птахів і до природи взагалі.
Матеріал: предметні малюнки
Хід заняття
Бесіда – розповідь за предметними малюнками «Перелітні птахи».
-Хто? Коли прилітає? Як робить хатку? Де? Чим живиться? Як співає?
Слухання «Легенди про журавля.»
В народі кажуть: якщо побачиш журавлів уперше навесні, коли вони летять з вирію, то треба називати їх веселиками, а не журавлями. Хто назве веселиками, тому буде цілий рік весело, а хто журавлем – той буде цілий рік журитися.
-Як у народі називають журавлів? Коли їх так називають? Чому?
-Летять з вирію(повертаються).
-Журитися( сумувати, не веселитися).
-Опишіть птаха за малюнком( за самостійним вибором дітей).
-Легенда – як розуміти? Чи може бути так насправді?
Робота над загадками.
Ку-ку!Ку-ку!Кричу я в лісі.
На зріст маленька, свитка сіренька. (Зозуля)
-До слова зозуля доберіть близьке за значенням, щоб відповідало на запитання яка? яке? які?
Ми пішли до гаю вдвох: я й сестра Даринка.
А в гаю в тім – тьох та тьох! Та ще так дзвінко!
Що за співанки? Чиї? То співають …….(солов’ї).
-Як співають солов’ї? Яку пісню?
Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка).
Опис птаха:
Невеликий перелітний співучий птах з коротким хвостом, прямим дзьобом, великими крилами. (Шпак).
Дивний ключ у небі лине – не залізний, а пташиний.
Це ключем в весняні дні прилітають…..(журавлі).
-Куди вони відлітали? Коли повертаються? Чому?
Робота над прислів’ями.
Птахи – провісники весни.
Підгодуй птахів узимку, вони віддячать тобі влітку.
Цікавинки:
Синиця з’їдає на добу стільки комах, скільки важить сама.
Одна сова з’їдає за літо 1000 штук полівок, зберігаючи одну тонну зерна.
Птахи добре бачать. Яструб у вісім разів краще бачить, ніж людина.
Прикмета: Ластівка б’ється у вікно – буде звістка.
Слухання та аналіз вірша А. Малишка «Журавлик».
Літає журавлик, як дихає,
Пливе, набирає висоти.
Сказала йому журавлиха:
-Ану, проти вітру лети!
Це ж нас понесе на край світу,
І треба вертати сюди ж…
Навчишся літати проти вітру
-тоді долетиш….
-Аналіз першого рядка. Літає, як дихає….(рівномірно, плавно).
-Чого вчила його журавлиха?(Літати проти вітру).
-Навіщо? А може, без цього можна обійтися?
Люди часто журавлів плутають з лелеками.
Обидва птахи мають високі ноги, у лелеки – червоного кольору; довгу шию, журавель завжди тримає голову високо; пір’я журавля сіре, однокольорове, у лелеки від голови до половини тіла біле, а хвіст – чорний. За це його ще називають чорногуз(чому?). Журавель сірий весь, а на голові – червона пляма (як шапочка), має недовгий прямий гострий дзьоб і дуже короткий хвіст. У лелеки дзьоб довгий, червоного кольору, хвіст чорний, довгий, «гострячком». Лелеку ще називають бусел, бузько.
Читання вірша Г. Бойко
Прилетіли шпаки, дорогі співаки,
Прилетіли весну зустрічати.
У шпаківнях нових скоро будуть у них
Жовтороті малі шпаченята.
-Як автор назвав шпаків?
-Хто їм зробив шпаківні, як ви думаєте? Для чого?
-Знайдіть слова, близькі за значенням.
Підсумок заняття
2 Заняття.Малювання.
Тема. Котики – воркотики біля води
Мета: ознайомлювати з новою технікою малювання, навчати використовувати для малювання незвичайні інструменти( зубну щітку), повторювати змішування кольорів; розвивати увагу, творчу уяву, творчі здібності,формувати естетичний смак; виховувати дбайливе ставлення до природи, зацікавленість творами образотворчого мистецтва, охайність під час роботи фарбами.
Матеріал: альбом, простий олівець, резинка, гуашеві фарби,зубна щітка, склянка з водою, серветки для витирання рук,клейонки, гілочки верби.
Хід заняття
Читання вірша К. Перелісної «Верба»
Тане сніг,
Течуть струмки,
Ожива травичка,
І до сонця гілочки
Простяга вербичка.
І м’якенькі, як пушок,
Ніжні і шовкові
Ніжно дивляться з гілок
Котики вербові.
-Хто знає, що це за гілочки?
Правильно, це – м’які та пухнасті вербові котики. Ще тримаються морози, а верба вже прокинулася від зимової сплячки, на її гілочках з’явилисямаленькі пухнасті бруньки – перші провісники весни. Які вони гарні!
Розгляньте репродукції картин та зверніть увагу на те, як по різному намалювали гілочки верби з котиками художники.
Пальчикова гімнастика
Практична робота
Для того щоб на малюнку вербові котики виглядали такими саме пухнастими, якими вони є в природі, ми малюватимемо їх не пензликом.
Замість пензликів ми сьогодні використовуватимемо зубні щітки, що допоможуть нам зробити котиків пухнастими.
Для того щоб отримати потрібний колір, змішайте фарби. Пам’ятайте: чим більше білої фарби ви додасте до жовтої або блакитної(сірої), тим світлішим будуть ваші котики.
Підсумок заняття
Вихователь Бородіна Н. В.