06.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Підготовка до навчання грамоти.

Тема. Звук [ч], позначення його буквою Чч . Читання складів, слів з буквою Ч. Звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи.

Мета: ознайомити дітей  із звуком /ч/ , буквою Чч та її ; формувати уміння правильно артикулювати звук [ч], читати склади та слова ; виконувати звуковий аналіз слів, розвивати навички мовленнєвої діяльності, прищеплювати дітям культуру спілкування; виховувати любов до рідного краю.

І. Організаційний момент. 

Діти.

У добрий день! У добрий час!

Усі ми раді бачить вас!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Робота над загадкою.

– Відгадайте загадку і дізнаєтеся, хто до нас сьогодні завітав:

– Під хвоєю ховається

Чи листям накривається,

Шапки не знімає,Дощику чекає. (Грибочок). Так. Це грибочок печеричка.  Хто ж така печеричка? (Це гриб – шампіньйон. Їх налічується близько 300 видів. Найбільш відомі – садова, польова, звичайна, отруйна.

  • Вимовте звуки у слові печеричка?
  • Який із них новий?

Віднесення виділеного звука до приголосних.

  • Як ви вважаєте, звук /ч/ голосний чи приголосний? Чому?
  • Так. Звук /ч/ приголосний. А ще в українській мові він завжди твердий.

Гра «Знайди місце звука ч»

Часник, качка, м’яч, калачі, сонечко, чапля, чайник, сич, чайка, чашка, курчатко.

Самостійний добір дітьми слів зі звуком [ч].(робити оплески руками)

Гра «Злови звук ч »( робити оплески руками)

Чaплі, Чaйки і Чижi,

Мiж сoбoю нe Чужi!

Бo iм’я їх, кoжeн знaє Буквa «Чe» рoзпoЧинaє.

Чaйник, Чeрвeнь,, Чaрiвник,

Чиж, Чeрeшня i Чaсник.

Чуб, Чeбрeць – слoвa Чудoвi

В укрaїнськiй, нaшiй мoвi!

Щoб її Чудoвo знaти,

Букву «Ч» вжe Чaс вивЧaти!

 Ознайомлення з новою буквою.

– Звук /ч/ позначається буквою Чч. 

На що схожа буква Ч?

Буквa «чe» – нeмoв стiлeць,

Дoгoри лиш нiжки.

Нaвiть, з цифрoю чoтири

Буквa схoжa трiшки.

Ознайомлення з місцем літери  Ч  у абетці.

Звуковий  аналіз слів.

 

ЧАПЛЯ            ЧАСНИК

 

  • Чи пам’ятаєте ви на які групи діляться рослини?
  • Знайдіть кущ, який росте у саду, дерево, трав’янисту рослину.
  • Знайдіть звукову модель кожного слова.

 

     Виконання вправ з читання

Читання складів.

ЧА             ЧИ

ЧУ             ЧЕ

ЧО            

 

Гра «Називай останній склад» 

Підсумок.

 

Заняття 2. Ліплення.

Тема. Весняна казка Мета: поглиблювати знання дітей про навколишній світ весняної природи, розмаїття світу комах; закріплювати вміння правильно називати комах, особливості їх існування; учити використовувати знайомі прийоми ліплення для передавання вибраного образу комахи (за власним задумом); закріплювати навички роботи з пластиліном — скочування, розкочування, розплющування, відривання, поєднання; розвивати пізнавальну активність, бажання поєднувати процес ліплення з грою; сприяти розвитку самостійності, охайності, зосередженості; виховувати цікавість до занять з ліплення, бажання створювати поробку власноруч.

Попередня робота: спостереження в природі за комахами; вивчення лічилки; читання віршів та оповідань про комах.

Матеріал: іграшка метелик; малюнки комах; пластилін; стеки; дощечки-підкладки; імпровізована зелена галявина для виставки робіт дітей.

ХІД ЗАНЯТТЯ І. Організаційний момент Вихователь демонструє дітям іграшку метелика. В и х о в а т е л ь. Хто до нас завітав на гостину? (Це метелик.) Доброго ранку, метелику! Пограймо з метеликом.  Психогімнастика «Метелики» — На луках розквітли квіти. І луки від того стали барвистими, красивими. Але що це? Квіти починають рухатися, перелітають з одного місця на інше. Та це ж метелики! Вони яскраві, різнокольорові, наче справжні квіти. Ось вони літають, шукаючи квітку, сідають, щоб насолодитися смачним пилком і летять до іншої квітки.

ІІ. Мотивація — Погляньте на метелика. Діти бігають, стрибають, Далі — весело гукають: — Ах, метелик! Погляньте! Ось він, ось він метушиться! Та який же гарний, гожий! Наче квітка, прехороший! — Який він? (Він великий, яскравий, різнобарвний.) Що є в метелика? (У нього є крильця, очі, черевце, вусики.) На що схожий метелик? (Він схожий на квіточку.) Де живуть метелики? (Вони живуть на лузі, у лісі, у полі.) У метелика є друзі. Хто вони, дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки. Він рухливий і прудкий, Летить — виє, Сяде — землю риє. Чорне тіло, чорний вус, Ніби справжній сажотрус. Хто це? (Жук) — Так, це жук. Розкажіть про нього (Жук чорний. У нього є тверді, міцні крильця, вуса. Він мешкає у лісі. Коли жук летить, то гуде.) А що це за трудівничка? Вона така невеличка, По квітках собі літає Та смачний медок збирає. Любить працю, хоч мала. Знаєте, хто це така? Трудівниця ця… (бджола). — Так, це бджола. Розкажіть про неї. (Бджілка невеличка. У неї тіло сірокоричневе, смугасте. Голівка чорна. Крильця прозорі. Вона літає по квітках та збирає медок.) Яку пісеньку співає бджілка? Що вона робить? (Дзижчить) Прилетіла бджілка, затремтіла гілка. Довго чулось поблизу: «Дзу-дзу-дзу!»

Динамічна гра «Сядь на мене!» За допомогою лічилки обирають бджілку. Джміль, оса, та бджілка — От і вся лічилка! Діти стають навколо «бджілки», яка заплющує очі. Діти рухаються по колу, промовляючи: Бджілко, бджілко, прилітай, І нектар мерщій збирай, Я для того розцвіла, щоб ти меду принесла Всім нашим маляткам — хлопчикам й дівчаткам. Потім одна з «квіток» каже: «Бджілко, сядь на мене!» Дитина-«бджілка» за голосом упізнає «квітку», визначає, чий голос: «Це Вірин голос». Гра повторюється кілька разів. — Як одним словом назвати бджілку, метелика, жука? (Це комахи.) Яких комах ви ще знаєте? (Комар, муха, джміль, мурашки) Яку пісеньку співає комар? (З-з-з! Він гуде.) А яку пісеньку співає джміль? (Дж-дж-дж!) — Молодці! Погляньте на картки з їх зображенням. Сьогодні я вам пропоную виліпити різноманітних комах для нашої квіткової галявини.

ІІІ. Продуктивна діяльність — Ходімо до нашої художньої майстерні. Підійдіть до столів, сядьте на стільці. Підготуймо пальчики до ліплення.

Пальчикова гімнастика «Квіточки» Наші гарні квіточки Розтуляють пелюстки, Тихо вітер їх хитає, Пелюстки перебирає. (Сплітають пальці рук у форму квітки, поволі відкривають, плавно погойдуючи.) Наші гарні квіточки Затуляють пелюстки, Тихо засинають, Голівками хитають. (Сплетені пальці рук у формі квітки поволі закривають, плавно погойдуючи.) Вихователь звертає увагу дітей на обладнання на столі. Пропонує самостійно обрати собі об’єкт зображення — комаху, яка подобається найбільше. Індивідуально уточнює вибір кольору, прийоми виконання роботи, послідовність виконання, скріплення деталей тощо. Вихователь допомагає дітям виготовляти комаху за задумом (залежно від рівня розвитку дитини). Підтримує творчу ініціативу у добиранні кольору, форми, скріплення деталей. Активізує мовлення дітей у називанні форми, кольору, величини. Діти працюють під спокійний музичний супровід.

ІV. Підсумок Вихователь формує виставку дитячих робіт на імпровізованій зеленій квітковій галявині, обговорює з дітьми виконання ними робіт — виготовлення комах. — Які комахи вам подобаються більше? Чому?

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.