06.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Логіко – математичний розвиток.

Тема. Орієнтування у часі. Суміжні числа.

Мета: формувати уявлення дітей про великі часові проміжки; пори року; ознайомити з тижнем як проміжною одиницею вимірювання часу між добою; учити встановлювати послідовності днів тижня з опорою на порядкові числівники, називати поточний, попередній і наступний місяці; ознайомити з різними видами календарів та розвивати вміння користуватися ними; виховати посидючість, увагу на занятті.

Матеріал: картки із зображенням сніжинки, сонечка, листочків зеленого та жовтого кольорів; календар; потяг з крапками на вагончиках від 1 до 10; пласке зображення білочки.

Хід заняття

Психогімнастика

— Уявіть, що ми зараз під землею. Ми — коріння рослин. Пригріває сонечко, тане сніг, з’являються перші проталини. Із землі вилазять ніжні листочки проліска. Стає похмуро, сонечко сховалося, подув легкий вітерець. Стеблинка рослини колишеться. Прихиляється до землі. Вітер стих. Рослина знову ожила,радуючи всіх навколо. Настав вечір, квіточки затуляють пелюстки, готуються до нічного сну.

-Я пропоную вам вирушити у весняний ліс на квіткову галявину. Нас туди запросили веселі білченята. Для мандрівки до лісу нам потрібен потяг, що швидко домчить нас у потрібне місце.

Дидактична гра «Потяг»

— Нам потрібно зібрати вагончики.

Вихователь викладає на фланелаграфі паровоз, на столі — вагончики з крапочками від 1 до 10, картки з цифрами від 1 до 10. Викликаючи по одній дитині, пропонує обрати вагончики з відповідною кількістю крапок.

— Послухайте віршики та скажіть, про які пори року йдеться в них.

  • Знаю я: пора настане

З хмари сонечко прогляне

Землю-матінку пригріє

Степ кругом зазеленіє

Розквітають в луках квіти

(Н. Забіла)

 

  • Ромашки рвати я ходила,

Над річкою в рясній траві.

І раптом равлика зустріла

Із ріжками на голові.

(Н. Забіла)

 

  • В лісі сніг. У лісі звірі.

Ось зайчата скачуть сірі.

Сірі їстоньки хотять.

Сірі з холоду тремтять.

Бідні зайчики, голодні.

Ще не снідали сьогодні.

(М. Познанська)

 

  • День коротшим стає щодоби.

Глянь: берізки — уже золоті,

І в дубі багряніють чуби.

Вже у теплі краї відлетіли.

Сонцелюби — дзвінкі журавлі,

Не страшні їм тепер заметілі

На далекій південній землі.

(В. Бичко)

-Скільки всього пір року? Яка пора року зараз? Яка пора року поступилася місцем весні? Що настане після весни? Що настає раніше: зима чи осінь?Яка пора року настає пізніше: літо чи весна?

-Яка картка яку пору року визначає? Чому? Ось ми і приїхали на лісову галявину. А де білченята? Спробуймо їх знайти!

Графічний диктант

Вихователь роздає дітям аркуші в клітинку і прості олівці. Диктує, у якому напрямку й на скільки клітинок проводити лінію.

Праворуч — одна клітинка, вниз — три, праворуч — одна, вгору — одна, праворуч — дві, вниз — одна, ліворуч — одна, вниз — три, ліворуч — одна,

 

вниз — одна, ліворуч — три, вгору — одна, праворуч — одна, вгору — одна, ліворуч — одна, вгору — одна, праворуч — одна, вгору — одна, ліворуч — одна, вгору — дві, праворуч — одна, вгору — одна.

— Ось і білочка. Білочки люблять стрибати. Пограймо з ними!

Дидактична вправа «З квіточки на квіточку»

Вихователь розкладає квіточки. У серединці кожної написано цифри від 1 до 10. Діти по черзі беруть білочку та стрибають на ту квіточку, що назве вихователь.

Дидактична гра «Чарівні квіточки»

Вихователь розкладає на фланелеграфі квіточки з серединками без пелюсток.На серединці кожної квітки написано цифру, на пелюстках — приклади.

-Це незвичайні квіти. Із них повипадали пелюстки, на кожній з них намальовано цифри. Якщо ви правильно полічите, то отримаєте число, записане на серединці.

— Який зараз місяць? (Травень) Скільки місяців має кожна пора року? (Три) Назвіть весняні місяці. (Березень, квітень, травень) Скільки місяців у році? (12) Розповімо білочкам про календар.

Вихователь виставляє на дошку великий макет календаря.

— Ми назвали всі 12 місяців. Але ж це було важко зробити? (Так) Для того щоб люди змогли визначати місяць, число, день тижня, було придумано таблицю — календар. У ньому вписані всі місяці. Це перший місяць року. Як він називається? До якої пори року належить? Яке свято є у січні? Скільки у січні днів? А ось найкоротший місяць у році. Це лютий, другий місяць зими. Знайдемо 1 вересня. Що відбувається цього дня? Нарешті знайдемо поточний місяць травень. Назвіть попередній, наступний місяці. Кожний місяць має 4 тижні, кожен тиждень має 7 днів. Який зараз день тижня? Погляньте уважно на календар. Ось сьогоднішній день. Пригадайте всі дні тижня.

Дидактична гра «Дні тижня. Якщо знаєш, назви далі»

Діти утворюють коло, вихователь зі словами «Перший день тижня називай, м’яч далі кидай!» кидає м’яч дитині, яка стоїть поруч.

Рухлива гра «Стрибай, як білочка»

Вихователь пропонує дітям пограти з білченятами. На різних стінах групи розміщує малюнки ялинки, берези, дуб, клен.

-Пострибаємо вперед, як білочки. Куди ми дострибали? Пострибаємо праворуч. Куди ми пострибали? (Таким чином діти стрибають до різних дерев.)

Підсумок заняття

— Яка зараз пора року? Назвіть місяці цієї пори року. Скільки їх? Білочкам дуже сподобалося з вами грати! А нам час повертатися додому!

Вихователь Башмачнікова О. О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *