06.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Заняття Логіко-математичний розвиток

Тема. Порівняння предметів заввишки. Орієнтування у часі

Мета: учити дітей порівнювати предмети заввишки; формувати в дітей уяв-

лення про висоту предметів; продовжувати вправляти дітей у вмінні розріз-

няти й називати геометричні фігури; сприяти розвитку уяви, уваги, пам’яті;

продовжувати вчити дітей розрізняти та називати частини доби (день — ніч,

ранок — вечір);розвивати зорову пам’ять, увагу, виховувати організованість та інтерес до занять з математики.

Матеріал: набори мотрійок (за кількістю дітей); мотрійки та будинки, що

різняться заввишки; картка з двома смужками (на верхній смужці — візе-

рунок із геометричних фігур, різних за кольором); набір таких самих фігур

(для кожної дитини).

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Вихователь. Діти, відгадайте, хто до нас сьогодні завітав у гості.

Дерев’яні ці сестрички

Мають одяг, черевички.

Але всіх в собі схова

Їх найбільша сестра. (Мотрійки)

— До нас сьогодні завітали в гості мотрійки.

Вихователь викладає мотрійок на фланелеграфі.

— Але вони засмучені тому, що посварилися. Мотрійки не можуть вишику-

ватися за зростом.

ІІ. Основна частина

— Допоможемо мотрійкам стати за зростом — від вищої до нижчої. Яка мо-

трійка найвища? Яка мотрійка нижча від неї? Яка найнижча? Як визначити

мотрійок за зростом? Якою за порядком стоїть висока мотрійка? Якою за по-

рядком стоїть найнижча мотрійка?

Дидактична гра «Мотрійки, шикуйся!»

Вихователь об’єднує дітей у команди і роздає кожній команді пласкі зобра-

ження мотрійок. Доки лунає музика — діти гуляють, за сигналом вихователя

мотрійки мають вишикуватися — від найвищої до найнижчої.

Ускладнення. Попросити дітей ставати від найнижчої до найвищої.

 Дидактична гра «Розмісти мотрійок у будинках»

— Розмістимо мотрійок у будинках. Будинки однакові заввишки? А мо-

трійки? У який будинок ми розмістимо найвищу мотрійку? У який будинок ми поселимо найнижчу мотрійку?

Дидактична гра «Назви фігуру»

Вихователь дістає «чарівний» мішечок і пропонує відгадати, що в ньому.

  • Маю я три сторони

І три кути.

Чи мене назвати

Зможеш ти? (Трикутник)

  • Він давно знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

Однієї довжини. (Квадрат)

  • Я без сторін і без кутів,

Як звуся, відгадай.

І на малюнках дітлахів

У сонечку впізнай. (Круг)

— Молодці, пограймо з геометричними фігурами.

Вихователь перед заняттям розміщує на стінах кімнати зображення з цими

геометричними фігурами, під фігурою зроблено кишеньку.

— Діти, я роздам кожному з вас картки з геометричними фігурами. Вам по-

трібно назвати свою фігуру, її колір та віднести у кишеньку під зображенням

такої самої фігури.

Наприклад. У мене червоний квадрат. У мене синій круг.

Дидактична гра «Що де лежить»

У кожної дитини — картка з двома смужками: на верхній смужці — візеру-

нок із геометричних фігур, різних за кольором.

— Розгляньте картку. Які геометричні фігури ви бачите? Якого вони ко-

льору?

— Викладіть такий самий малюнок із геометричних фігур на нижній

смужці.

Вихователь викладає на фланелеграфі дві мотрійки і дві ялинки — високу

та низьку.

— Мотрійки дуже люблять грати в хованки. Хто з мотрійок за якою ялин-

кою може заховатися? (Синя мотрійка низька, тому заховається за низькою

ялинкою. Червона мотрійка висока, тому заховається за високою ялинкою)

— Як дізнатися, яка ялинка вища, а яка — нижча? (Слід прикласти одну

ялинку до другої.)

Відгадайте загадки.

  • Сонце в небі ясно світить,

Погуляти вийшли діти.

Коли це буває? (Удень)

  • Світає, край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає. (Ранок)

  • Зорі в небі запалали.

Діти спати полягали.

Місяць вийшов з білим личком —

То настала темна… (нічка).

  • Сонце стелить своє ліжко,

В нірки вже забігли мишки.

Діти іграшки складають,

Скоро буде «баю-баю».

Коли це буває? (Увечері)

Рухлива гра «День — ніч»

Вихователь командує: «День!» — діти бігають, стрибають, кружляють.

Вихователь командує: «Ніч!» — діти «засинають», підкладаючи під щоки

долоньки.

ІІІ. Підсумок

— Мотрійки вам дуже дякують за те, що ви їх помирили і навчили корисних

речей.

Вихователь: Рябко Т.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *