05.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)
1 Заняття. Підготовка до навчання грамоти.
Тема. Казка навчає.
Мета: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів, добирати слова із заданою кількістю звуків, розв’язувати ребуси; повторити літеру Е та її звукове значення; закріпити знання щодо вивчених літер; розвивати аналітично – синтетичні здібності, навички спілкування під час спільної діяльності; виховувати бажання допомагати у скрутних ситуаціях, робити добро.
Матеріал: ілюстрації до казки « Гуси – лебеді»; фішки для звукового аналізу; схеми для індивідуальної роботи; площинні яблука із зображенням крапок( за кількістю звуків у словах); літери з картону; ребуси.
Хід заняття
Загадування загадок.
Залюбки вогонь ковтає, хліб гарячий випікає,
Варить кашу і куліш. Це, звичайна наша…..(піч)
Привітали кожну квітку бджоли навесні,
А влітку червоні кульки та рясні спалахнули на мені…..(яблуня)
Через луки край села не дорога пролягла,
А синенька стрічка. Вона зветься…..( річка)
Скласти звукову модель слів : піч, річка, яблуня – без схем, тільки за допомогою фішок.
Дидактична гра « Скільки крапок – стільки звуків»
Називати слова за заданою кількістю звуків.
Розв’язування ребусів.
Розв’язати і назвати слова, які тут заховалися.( Листок, вулиця, вовк, кімната)
Фізкультхвилинка
Дидактична гра « День та ніч»
Коли дорослий говорить « ніч», діти заплющують очі, дорослий виставляє літеру. Коли дорослий говорить «день», діти розплющуютьочі та називають літеру.
Останньою виставляє літеру Е.
-Який звук? ( голосний)
-Назвіть слова з цим звуком.( ескімо, поле, олівець,…)
Читання складів та слів.
Дидактична гра « Склади слова»
Скласти слова, що різняться лише одним звуком.
Наша – каша, мак – рак, нора – нога,…..
Підсумок заняття
2 Заняття. Аплікація.
Тема. Квітуча яблуня.
Мета: продовжувати формувати вміння знаходити зв’язки між змінами у живій і неживій природі; вправляти в умінні класифікувати птахів за принципом «зимуючі — перелітні», квіти — за принципом «первоцвіти — літні»; закріплювати прийоми безпечного користування ножицями; активізувати словник за темою; збагатити новим словом «суцвіття»; розвивати цікавість, логічне мислення, загальну та дрібну моторику, діалогічне мовлення, художній смак, фантазію; виховувати любов та повагу до природи, дбайливе ставлення до тварин, рослин.
Матеріал: моделі — пори року; картинки або слайди із зображенням квітів; конверти з розрізаними зображеннями птахів; велика картинка із зображенням яблуні з листочками; фланелеграф; клей; папір кольоровий; олівець;ножиці.
Хід заняття
-Послухайте загадку і скажіть, коли це буває.
Сонце радо пригріває, бджілка перший мед збирає,
Птахи прилітають, нам пісень співають. (Навесні)
— Як ви зрозуміли, що ця загадка про весну? На столі — моделі з ознаками різних пір року. Оберіть моделі з ознаками весни та розмістіть їх на фланелеграфі. Поясніть свій вибір. Які весняні місяці ви знаєте? Який місяць зараз?
Дихальна вправа «Аромат квітів»
Діти через ніс роблять спокійний вдих, затримують дихання і подовжено видихають, кажучи: «А-ах!».
— Уявімо, що ми потрапили на галявину з весняними квітами. Пропоную вам зіграти у гру.
Дидактична гра «Що зайве?»
На дошці — картинки із зображенням квітів. Діти мають назвати квіти і визначити, яка з них зайва (усі первоцвіти, а одна літня).
Гра «Збери картинку»
На столі — конверти, в них — картинки із зображенням птахів, розрізані на чотири частини. Діти мають зібрати їх, назвати птаха і сказати, перелітний він чи зимуючий.
Розглядання репродукцій картин
-Уявно перенесімося у фруктові сади, де цвітуть яблуні. Зверніть увагу на ці дерева, що вирощували багато років. Яблуні з кремезними міцними гілками. Цвітіння дерев навесні — це справжнє диво. Квітучий яблуневий сад — краса в природі, начебто аромат квітів відчутно у повітрі. Погляньте на красу весняного неба, на кольори весняної трави. Що на картині знаходиться ближче? далі? Як малюють художники дерева, що знаходяться далі? близько? Що є у яблунь? Скільки стовбурів у яблуні? Чого багато у яблуні? Які гілки у яблуні? Які квіти у яблуні? Згадайте їх аромат.
Яблуні рожевий цвіт
Зачаровує весь світ.
Бджоли із її квіток
Цілий день беруть медок.
(М. Пономаренко)
-Погляньте на малюнок яблуні на нашій картині. Чого бракує на весняній яблуні, щоб потім з’явилися смачні яблука? (Квіток)
Пальчикова гімнастика «Мої помічники»
Ось мої помічники, дуже спритні і гнучкі.
(Дивляться на розкриті долоні.)
Поверни їх так і так, це зробити може всяк.
(Потирають руки.)
Один, два, три, чотири, п’ять —
(Плескають у долоні.)
Пальці вміють танцювать.
(Струшують кистями.)
Поскучали, покружляли,
(Стукають по столу, колові рухи кистями.)
Працювати забажали.
(Потирають руки.)
Продуктивна діяльність.
Підсумок заняття
Вихователь Бородіна Н. В.