05.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Підготовка до навчання грамоти.

Тема. Казка навчає.

Мета: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів, добирати слова із заданою кількістю звуків, розв’язувати ребуси; повторити літеру Е та її звукове значення; закріпити знання щодо вивчених літер; розвивати аналітично – синтетичні здібності, навички спілкування під час спільної діяльності; виховувати бажання допомагати у скрутних ситуаціях, робити добро.

Матеріал: ілюстрації до казки « Гуси – лебеді»; фішки для звукового аналізу; схеми для індивідуальної роботи; площинні яблука із зображенням крапок( за кількістю звуків у словах); літери з картону; ребуси.

Хід заняття

Загадування загадок.

Залюбки вогонь ковтає, хліб гарячий випікає,

Варить кашу і куліш. Це, звичайна наша…..(піч)

 

Привітали кожну квітку бджоли навесні,

А влітку червоні кульки та рясні спалахнули на мені…..(яблуня)

 

Через луки край села не дорога пролягла,

А синенька стрічка. Вона зветься…..( річка)

Скласти звукову модель слів : піч, річка, яблуня –  без схем, тільки за допомогою фішок.

Дидактична гра « Скільки крапок – стільки звуків»

Називати слова за заданою кількістю звуків.

Розв’язування ребусів.

Розв’язати і назвати слова, які тут заховалися.( Листок, вулиця, вовк, кімната)

Фізкультхвилинка

Дидактична гра « День та ніч»

Коли дорослий говорить « ніч», діти заплющують очі, дорослий виставляє літеру. Коли дорослий говорить «день», діти розплющуютьочі та називають літеру.

Останньою виставляє літеру Е.

-Який звук? ( голосний)

-Назвіть слова з цим звуком.( ескімо, поле, олівець,…)

Читання складів та слів.

Дидактична гра « Склади слова»

Скласти слова, що різняться лише одним звуком.

Наша – каша,  мак – рак,   нора – нога,…..

Підсумок заняття

 

2 Заняття. Аплікація.

Тема. Квітуча яблуня.

Мета: продовжувати формувати вміння знаходити зв’язки між змінами у живій і неживій природі; вправляти в умінні класифікувати птахів за принципом «зимуючі — перелітні», квіти — за принципом «первоцвіти — літні»; закріплювати прийоми безпечного користування ножицями; активізувати словник за темою; збагатити новим словом «суцвіття»; розвивати цікавість, логічне мислення, загальну та дрібну моторику, діалогічне мовлення, художній смак, фантазію; виховувати любов та повагу до природи, дбайливе ставлення до тварин, рослин.

Матеріал: моделі — пори року; картинки або слайди із зображенням квітів; конверти з розрізаними зображеннями птахів; велика картинка із зображенням яблуні з листочками; фланелеграф; клей; папір кольоровий; олівець;ножиці.

Хід заняття

-Послухайте загадку і скажіть, коли це буває.

Сонце радо пригріває, бджілка перший мед збирає,

Птахи прилітають, нам пісень співають. (Навесні)

— Як ви зрозуміли, що ця загадка про весну? На столі — моделі з ознаками різних пір року. Оберіть моделі з ознаками весни та розмістіть їх на фланелеграфі. Поясніть свій вибір. Які весняні місяці ви знаєте? Який місяць зараз?

Дихальна вправа «Аромат квітів»

Діти через ніс роблять спокійний вдих, затримують дихання і подовжено видихають, кажучи: «А-ах!».

— Уявімо, що ми потрапили на галявину з весняними квітами. Пропоную вам зіграти у гру.

Дидактична гра «Що зайве?»

На дошці — картинки із зображенням квітів. Діти мають назвати квіти і визначити, яка з них зайва (усі первоцвіти, а одна літня).

Гра «Збери картинку»

На столі — конверти, в них — картинки із зображенням птахів, розрізані на чотири частини. Діти мають зібрати їх, назвати птаха і сказати, перелітний він чи зимуючий.

Розглядання репродукцій картин

-Уявно перенесімося у фруктові сади, де цвітуть яблуні. Зверніть увагу на ці дерева, що вирощували багато років. Яблуні з кремезними міцними гілками. Цвітіння дерев навесні — це справжнє диво. Квітучий яблуневий сад — краса в природі, начебто аромат квітів відчутно у повітрі. Погляньте на красу весняного неба, на кольори весняної трави. Що на картині знаходиться ближче? далі? Як малюють художники дерева, що знаходяться далі? близько? Що є у яблунь? Скільки стовбурів у яблуні? Чого багато у яблуні? Які гілки у яблуні? Які квіти у яблуні? Згадайте їх аромат.

Яблуні рожевий цвіт

Зачаровує весь світ.

Бджоли із її квіток

Цілий день беруть медок.

(М. Пономаренко)

-Погляньте на малюнок яблуні на нашій картині. Чого бракує на весняній яблуні, щоб потім з’явилися смачні яблука? (Квіток)

Пальчикова гімнастика «Мої помічники»

Ось мої помічники, дуже спритні і гнучкі.

(Дивляться на розкриті долоні.)

Поверни їх так і так, це зробити може всяк.

(Потирають руки.)

Один, два, три, чотири, п’ять —

(Плескають у долоні.)

Пальці вміють танцювать.

(Струшують кистями.)

Поскучали, покружляли,

(Стукають по столу, колові рухи кистями.)

Працювати забажали.

(Потирають руки.)

Продуктивна діяльність.

Підсумок заняття

Вихователь Бородіна Н. В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *