05.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Розвиток мовлення.

Тема: «Правила БЖД. Не жартуйте ви з вогнем, щоб не шкодувати потім».

Мета:закріплювати знання про причини виникнення пожежі, правила пожежної безпеки, правила поведінки при загоранні і задимленні ; вправляти у малюванні; розвивати увагу, зв’язне мовлення, почуття рими, загальну і дрібну моторику; виховувати повагу до праці пожежників, відповідальність за свої вчинки, усвідомлене бажання дотримуватись правил пожежної безпеки.

Матеріал: аудіо записи : звуки горіння, сирени пожежної машини, склеєний з картону конус-факел. Серветки червоного кольору. Малюнок із зображенням давніх людей. Олівці червоного кольору. Дерев’яні тонкі палички, вирізані з тонкого паперу кола. Картонне зображення печі. Стрічки червоного, жовтого, блакитного кольорів. Лупи. Залишки горілого паперу на тарілочках. Каски, вогнегасники, топірці, брандспойти з набору іграшок «Пожежники». Ляльки, вологі рушники, відра, телефони.

Хід: 1. Сюрпризний момент. – Діти, на наших заняттях часто бувають гості. Сьогодні до нас прийде дуже незвичайний гість. Цей гість буває корисним і шкідливим, добрим і злим, помічником і руйнівником. Послухайте його. (Аудіозапис звуків горіння).                                                                                       Я можу захистити.                                                                                                                 Я можу освітити.                                                                                                                Я можу нагодувати.                                                                                                                І зігріти я можу.                                                                                                                     Я – помічник вам, друже,                                                                                   Безвідмовний слуга,                                                                                                           Але не зліть мене даремно.                                                                                             Адже тоді я перетворююсь                                                                                              На злого ворога                                                                                                                       З безпощадною жахливою силою.                                                                                                – Ви здогадались, хто буде нашим гостем? – Це вогонь.

2.Бесіда.    Вогонь освітлює                                                                                      – А тепер давайте поміркуємо, як вогонь може освітлювати, адже ми користуємося електричним освітленням? Якщо електричного освітлення немає, то можна запалити свічку або лампу. Електрикою стали люди користуватися не так давно. А раніше світло давав їм вогонь свічки, факела, лампи.                                                                                                                                – Я пропоную вам зробити старовинний факел. Візьміть серветку червоного кольору. Зімніть її не дуже сильно, і вкладіть в середину готового факела (картонного конуса). Підніміть вище ваші факели і покажіть нам.                     Вогонь захищає                                                                                                                          – У стародавніх людей було багато ворогів і дуже мало друзів. Вогонь був їхнім головним захисником від диких звірів, бо всі тварини дуже сильно боялись вогню. Тому стародавні люди завжди підтримували вогонь у вогнищі перед своїми оселями. На картинці у вас зображені давні люди біля вогнища. Але вогонь дуже слабкий, маленький. Запаліть велике вогнище – домалюйте полум’я .                                                                                                                 Вогонь годує                                                                                                               – А як вогонь може нагодувати? Щоб приготувати їжу, ми запалюємо вогонь на газовій плиті. А як вогонь може нас нагодувати далеко від дому, наприклад, в лісі? Можна приготувати їжу на вогнищі. Давайте зробимо саморобку «шашлик». Візьміть паличку і одягніть на неї паперові круги-шматочки м’яса .                                                                                                    Вогонь зігріває                                                                                                                           – Що зігріває нас в квартирах і тут, в дитячому садку? Теплі батареї. Але ще раніше, коли не придумували зігрівати воду і пускати її по трубам в батареї будинків, людей зігрівав вогонь. А знаєте як? Люди обігрівались за допомогою пічок: в них горіли дрова і вугілля, а від вогню йшло тепло.

3. Читання вірша.                                                                                                                            Для забави і для гри                                                                                                        Сірників до рук не бери.                                                                                                      Не жартуй з вогнем, не можна,                                                                                           Щоб не шкодувати потім.                                                                                                Дарма вогню не розпалюйте                                                                                                            І іншим не дозволяйте!                                                                                           Навіть вогничок маленький                                                                                                  Від пожежі недалекий.

4.Рухлива гра «Вогонь і вода».                                                                                   – Розгорається вогонь!   – Полум’я вище, полум’я крутіше.   –   Дістає до самої хмари.  (Діти стають у дві шеренги обличчям один до одного. У дітей одної шеренги в руках червоні стрічки, у інших – блакитні. Діти з команди «вогонь» повільно йдуть назустріч команді «вода» і махають стрічками).                – Але зявиться вода,                                                                                                                             І вогню тоді біда!                                                                                                             (Діти з команди «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками).                                                                                                                                         – Але вітер роздмухує вогонь,                                                                                                           І полум’я знов палахкотить.                                                                                      (Один з дітей-«вітер» пробігає між шеренгами султанчиків з прозорих пакетів).                                                                                                                               – Але ми додамо води,                                                                                                            Щоб уникнути біди!                                                                                                                    ( Діти з команди «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками.)

5. Дидактична гра «Слухай уважно».                                                                   Вихователь ставить запитання, а діти повинні відповідати: «Це я, це я, це все- мої друзі!»                                                                                                                       – Хто, почувши запах гару, повідомляє про пожежу?                                                                                                  – Хто з вас, помітивши дим, закричить: «Пожежа біда, горим!»?                                               – А хто з вас бешкетує з вогнем вранці, ввечері і вдень?                                                           – Хто від маленької сестрички непомітно ховає сірники?                                                   – Хто даремно вогнища не розпалює і іншим не дозволяє?

6. Ігри-пантоміми:                                                                                                                     – Покажіть «добрий» вогонь, а якщо вогонь «злий». Зобразіть полум’я  свічки, багаття, пожежу.                                                                                                       – А якщо сталася  біда, що робити?                                                                                             – Пожежні машини пофарбовані в колір небезпеки в червоний колір і мають звуковий сигнал сирени. (Звучить аудіозапис сирени пожежної машини).      – І пожежні миттю на виклик примчать.                                                                     Свою справу рятувальники знають:                                                                         Швидко шланги довгі тягнуть,                                                                                                   Лихе полум’я заливають водою.                                                                                  І вдарить струменем крижана вода.                                                                                     І пожежу потроху загасне…                                                                                                Ось така трапляється з тими біда,                                                                                                    Хто бешкетує з вогнем даремно.

7. Естафета «На пожежі».   Діти по черзі набирають номер «101», надягають каски, беруть вогнегасник, розмотують шланг, прикладають до дитини –  постраждалого мокрий рушник, рятують дитину, сокирою зламують двері, переносять відро з водою.

8. Дидактична гра «Добав  слівце».                                                                                         – Пожежу ми швидко переможемо, якщо зателефонуємо…(101).                                                – У пожежників немарно колір машини яскраво…(червоний) .                                           – Уздовж по вулиці, як птиця,  на пожежу машина …(мчиться).                                         – Щоб вогонь нам подолати, потрібно вчасно…(встигнути).                                           – При пожежі не позіхай,  вогонь водою….(заливай).                                                                – На пожежі чекає біда, якщо скінчиться…(вода).                                                             – Кожен зобов’язаний знати , де висить …(вогнегасник).

9.Підсумок заняття. Питання до дітей.                                                                         – Про що ми сьогодні говорили?                                                                                            – Що нового дізнались?                                                                                                   – Що було найскладнішим?                                                                                              – Що запам’яталось найбільше?                                                                                             – Що сподобалось?

Заняття 2. Конструювання.

Тема : « Конструювання моделей із сірникових коробок».                          Мета. Ознайомити дытей із поняттям «конструювання». Вчити створювати макети вантажних та легкових автомобілів із сірникових коробок. Розвивати уміння планувати і обдумувати.

Обладнання. Зразки готових виробів,  використані сірникові коробки, кольоровий папір і картон, клей, ножиці, предметні малюнки.

Хід  І. Організаційний момент.                                                                                                        – Я вам загадаю загадку, а ви, відгадавши її, довідаєтесь, якою роботою ми будемо сьогодні займатись.                                                                                                       – Я не їм вівса, ні сіна, Дай випити бензину. Всіх коней я обжену, Куди хочеш побіжу. (Автомобіль) – А які автомобілі ви знаєте? – Де виготовляють автомобілі? – У нас, в Україні, виготовляють вантажні, легкові автомобілі і  автобуси. Такі машинобудівні заводи є у Львові, Луцьку, Запоріжжі, Кременчузі. – Хто ж створює нові машини? А створює машини, механізми, пристрої, інженер-конструктор. У кого тато чи мама інженер? Слово «конструювання»  означає «створювання». Тобто конструктор створює, розробляє будову виробу або окремих його частин . Все це він креслить на папері. Тоді по цих малюнках токарі виточують деталі, а слюсарі-складальники складають із цих деталей автомашину.                                                –  Сьогодні  ми навчимося складати машини з уже готових деталей – сірникових коробок.

ІІ. Розгляд зразка виробу. – Яка це машина – легкова чи вантажна? – З яких основних частин складається вантажний автомобіль? (Кабіна, двигун, кузов, колеса).   – Уважно розгляньте схему, на якій показано, як виготовляти автомобіль. – Попробуйте пояснити, як виготовити вантажний автомобіль. (Діти пояснюють).

ІІІ. Повторення правил техніки безпеки.   – Отже, ви сьогодні слюсарі-складальники, які працюють на машино-будівничому заводі.                         1. Роботу розпочинати лише з дозволу  дорослого.

  1. Не працюйнесправним і тупим інструментом, використовуйінструмент лише за призначенням.
  2. Користуйсяприйомамироботи з інструментами, як показав дорослий.

4.Інструменти та обладнання мають зберігатися лише в призначеному місці.      5.  У процесі роботи не розмовляй, не відволікайся побічними справами.

6.Під час роботи тримай своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибери його.

ІVПланування наступних трудових дій. Вибір матеріалу та інструментів.                                                                                       1.Для виготовлення моделі вантажного автомобіля треба взяти три коробки з – під сірників. Вийняти з двох коробок внутрішню частину і з’єднати їх так, щоб одна була розміщена горизонтально, а друга – вертикально і заходила в неї. Вертикальна – кабіна, горизонтальна – двигун.                                                 2. Скріпити їх так, щоб за кабіною був невеликий запас; на нього надіти верхню частину коробочки.                                                                                         3. Для кузова використати третю коробочку. Між кабіною і кузовом має бути проміжок.                                                                                             4.Використовуючи як шаблон монету (25 к.), вирізати чотири колеса. Із сірника без головки зробити кермо і скріпити з автомобілем пластиліном. 5.Для зображення фар наклей кружечки, наштамповані на діркопробивачі. 6.Машину можна обклеїти кольоровим папером.                                                        – Коробки із сірників                                                                                                            Ми усі збираємо.                                                                                                                       І коли прийде пора –                                                                                                      Іграшки складаємо.                                                                                                                                      Фізкультхвилинка. – Раз, два, три, чотири, п’ять! Вже пора відпочивать. Руки в гору піднімайте, Ними добре помахайте, Головою покрутіть, Ніжками потупотіть. Навкруг себе оберніться І швиденько, не лініться! Стало легко й добре враз, – Відпочив увесь наш клас.               

V. Практична робота дітей.  Складання легкових автомобілів. Діти самостійно, за власним задумом або користуючись зразком і технологічною схемою, складають макет легкового автомобіля                                                  

. Підсумок заняття.  Прибирання робочих місць. Виставка дитячих робіт.

 

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *