05.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1. Розвиток мовлення.
Тема: «Правила БЖД. Не жартуйте ви з вогнем, щоб не шкодувати потім».
Мета:закріплювати знання про причини виникнення пожежі, правила пожежної безпеки, правила поведінки при загоранні і задимленні ; вправляти у малюванні; розвивати увагу, зв’язне мовлення, почуття рими, загальну і дрібну моторику; виховувати повагу до праці пожежників, відповідальність за свої вчинки, усвідомлене бажання дотримуватись правил пожежної безпеки.
Матеріал: аудіо записи : звуки горіння, сирени пожежної машини, склеєний з картону конус-факел. Серветки червоного кольору. Малюнок із зображенням давніх людей. Олівці червоного кольору. Дерев’яні тонкі палички, вирізані з тонкого паперу кола. Картонне зображення печі. Стрічки червоного, жовтого, блакитного кольорів. Лупи. Залишки горілого паперу на тарілочках. Каски, вогнегасники, топірці, брандспойти з набору іграшок «Пожежники». Ляльки, вологі рушники, відра, телефони.
Хід: 1. Сюрпризний момент. – Діти, на наших заняттях часто бувають гості. Сьогодні до нас прийде дуже незвичайний гість. Цей гість буває корисним і шкідливим, добрим і злим, помічником і руйнівником. Послухайте його. (Аудіозапис звуків горіння). Я можу захистити. Я можу освітити. Я можу нагодувати. І зігріти я можу. Я – помічник вам, друже, Безвідмовний слуга, Але не зліть мене даремно. Адже тоді я перетворююсь На злого ворога З безпощадною жахливою силою. – Ви здогадались, хто буде нашим гостем? – Це вогонь.
2.Бесіда. Вогонь освітлює – А тепер давайте поміркуємо, як вогонь може освітлювати, адже ми користуємося електричним освітленням? Якщо електричного освітлення немає, то можна запалити свічку або лампу. Електрикою стали люди користуватися не так давно. А раніше світло давав їм вогонь свічки, факела, лампи. – Я пропоную вам зробити старовинний факел. Візьміть серветку червоного кольору. Зімніть її не дуже сильно, і вкладіть в середину готового факела (картонного конуса). Підніміть вище ваші факели і покажіть нам. Вогонь захищає – У стародавніх людей було багато ворогів і дуже мало друзів. Вогонь був їхнім головним захисником від диких звірів, бо всі тварини дуже сильно боялись вогню. Тому стародавні люди завжди підтримували вогонь у вогнищі перед своїми оселями. На картинці у вас зображені давні люди біля вогнища. Але вогонь дуже слабкий, маленький. Запаліть велике вогнище – домалюйте полум’я . Вогонь годує – А як вогонь може нагодувати? Щоб приготувати їжу, ми запалюємо вогонь на газовій плиті. А як вогонь може нас нагодувати далеко від дому, наприклад, в лісі? Можна приготувати їжу на вогнищі. Давайте зробимо саморобку «шашлик». Візьміть паличку і одягніть на неї паперові круги-шматочки м’яса . Вогонь зігріває – Що зігріває нас в квартирах і тут, в дитячому садку? Теплі батареї. Але ще раніше, коли не придумували зігрівати воду і пускати її по трубам в батареї будинків, людей зігрівав вогонь. А знаєте як? Люди обігрівались за допомогою пічок: в них горіли дрова і вугілля, а від вогню йшло тепло.
3. Читання вірша. Для забави і для гри Сірників до рук не бери. Не жартуй з вогнем, не можна, Щоб не шкодувати потім. Дарма вогню не розпалюйте І іншим не дозволяйте! Навіть вогничок маленький Від пожежі недалекий.
4.Рухлива гра «Вогонь і вода». – Розгорається вогонь! – Полум’я вище, полум’я крутіше. – Дістає до самої хмари. (Діти стають у дві шеренги обличчям один до одного. У дітей одної шеренги в руках червоні стрічки, у інших – блакитні. Діти з команди «вогонь» повільно йдуть назустріч команді «вода» і махають стрічками). – Але зявиться вода, І вогню тоді біда! (Діти з команди «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками). – Але вітер роздмухує вогонь, І полум’я знов палахкотить. (Один з дітей-«вітер» пробігає між шеренгами султанчиків з прозорих пакетів). – Але ми додамо води, Щоб уникнути біди! ( Діти з команди «вода» виступають вперед і махають блакитними стрічками.)
5. Дидактична гра «Слухай уважно». Вихователь ставить запитання, а діти повинні відповідати: «Це я, це я, це все- мої друзі!» – Хто, почувши запах гару, повідомляє про пожежу? – Хто з вас, помітивши дим, закричить: «Пожежа біда, горим!»? – А хто з вас бешкетує з вогнем вранці, ввечері і вдень? – Хто від маленької сестрички непомітно ховає сірники? – Хто даремно вогнища не розпалює і іншим не дозволяє?
6. Ігри-пантоміми: – Покажіть «добрий» вогонь, а якщо вогонь «злий». Зобразіть полум’я свічки, багаття, пожежу. – А якщо сталася біда, що робити? – Пожежні машини пофарбовані в колір небезпеки в червоний колір і мають звуковий сигнал сирени. (Звучить аудіозапис сирени пожежної машини). – І пожежні миттю на виклик примчать. Свою справу рятувальники знають: Швидко шланги довгі тягнуть, Лихе полум’я заливають водою. І вдарить струменем крижана вода. І пожежу потроху загасне… Ось така трапляється з тими біда, Хто бешкетує з вогнем даремно.
7. Естафета «На пожежі». Діти по черзі набирають номер «101», надягають каски, беруть вогнегасник, розмотують шланг, прикладають до дитини – постраждалого мокрий рушник, рятують дитину, сокирою зламують двері, переносять відро з водою.
8. Дидактична гра «Добав слівце». – Пожежу ми швидко переможемо, якщо зателефонуємо…(101). – У пожежників немарно колір машини яскраво…(червоний) . – Уздовж по вулиці, як птиця, на пожежу машина …(мчиться). – Щоб вогонь нам подолати, потрібно вчасно…(встигнути). – При пожежі не позіхай, вогонь водою….(заливай). – На пожежі чекає біда, якщо скінчиться…(вода). – Кожен зобов’язаний знати , де висить …(вогнегасник).
9.Підсумок заняття. Питання до дітей. – Про що ми сьогодні говорили? – Що нового дізнались? – Що було найскладнішим? – Що запам’яталось найбільше? – Що сподобалось?
Заняття 2. Конструювання.
Тема : « Конструювання моделей із сірникових коробок». Мета. Ознайомити дытей із поняттям «конструювання». Вчити створювати макети вантажних та легкових автомобілів із сірникових коробок. Розвивати уміння планувати і обдумувати.
Обладнання. Зразки готових виробів, використані сірникові коробки, кольоровий папір і картон, клей, ножиці, предметні малюнки.
Хід І. Організаційний момент. – Я вам загадаю загадку, а ви, відгадавши її, довідаєтесь, якою роботою ми будемо сьогодні займатись. – Я не їм вівса, ні сіна, Дай випити бензину. Всіх коней я обжену, Куди хочеш побіжу. (Автомобіль) – А які автомобілі ви знаєте? – Де виготовляють автомобілі? – У нас, в Україні, виготовляють вантажні, легкові автомобілі і автобуси. Такі машинобудівні заводи є у Львові, Луцьку, Запоріжжі, Кременчузі. – Хто ж створює нові машини? А створює машини, механізми, пристрої, інженер-конструктор. У кого тато чи мама інженер? Слово «конструювання» означає «створювання». Тобто конструктор створює, розробляє будову виробу або окремих його частин . Все це він креслить на папері. Тоді по цих малюнках токарі виточують деталі, а слюсарі-складальники складають із цих деталей автомашину. – Сьогодні ми навчимося складати машини з уже готових деталей – сірникових коробок.
ІІ. Розгляд зразка виробу. – Яка це машина – легкова чи вантажна? – З яких основних частин складається вантажний автомобіль? (Кабіна, двигун, кузов, колеса). – Уважно розгляньте схему, на якій показано, як виготовляти автомобіль. – Попробуйте пояснити, як виготовити вантажний автомобіль. (Діти пояснюють).
ІІІ. Повторення правил техніки безпеки. – Отже, ви сьогодні слюсарі-складальники, які працюють на машино-будівничому заводі. 1. Роботу розпочинати лише з дозволу дорослого.
- Не працюйнесправним і тупим інструментом, використовуйінструмент лише за призначенням.
- Користуйсяприйомамироботи з інструментами, як показав дорослий.
4.Інструменти та обладнання мають зберігатися лише в призначеному місці. 5. У процесі роботи не розмовляй, не відволікайся побічними справами.
6.Під час роботи тримай своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибери його.
ІV. Планування наступних трудових дій. Вибір матеріалу та інструментів. 1.Для виготовлення моделі вантажного автомобіля треба взяти три коробки з – під сірників. Вийняти з двох коробок внутрішню частину і з’єднати їх так, щоб одна була розміщена горизонтально, а друга – вертикально і заходила в неї. Вертикальна – кабіна, горизонтальна – двигун. 2. Скріпити їх так, щоб за кабіною був невеликий запас; на нього надіти верхню частину коробочки. 3. Для кузова використати третю коробочку. Між кабіною і кузовом має бути проміжок. 4.Використовуючи як шаблон монету (25 к.), вирізати чотири колеса. Із сірника без головки зробити кермо і скріпити з автомобілем пластиліном. 5.Для зображення фар наклей кружечки, наштамповані на діркопробивачі. 6.Машину можна обклеїти кольоровим папером. – Коробки із сірників Ми усі збираємо. І коли прийде пора – Іграшки складаємо. Фізкультхвилинка. – Раз, два, три, чотири, п’ять! Вже пора відпочивать. Руки в гору піднімайте, Ними добре помахайте, Головою покрутіть, Ніжками потупотіть. Навкруг себе оберніться І швиденько, не лініться! Стало легко й добре враз, – Відпочив увесь наш клас.
V. Практична робота дітей. Складання легкових автомобілів. Діти самостійно, за власним задумом або користуючись зразком і технологічною схемою, складають макет легкового автомобіля.
VІ. Підсумок заняття. Прибирання робочих місць. Виставка дитячих робіт.
Вихователь Ступак О.В.