03.04.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)
Тема дня : «На зоряних шляхах»(підсумковий)
1.Зан. Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Наша планета Земля»
Мета: дати дітям відомості про Землю як планету, про її виникнення, ознайомити дітей з такими явищами природи, як утворення вулканів, гір, вчити проводити дослідницьку роботу , розвивати цікавість, кругозір, увагу, мислення, виховувати бажання пізнавати нове.
Матеріали: глобус, дрібні металеві предмети, магніт на ниточці, свічка, м*яч, конус із картону, в якому угорі залишено отвір, і вставлено в нього пластмасову баночку(у баночку насипана звичайна питна сода, змішана з харчовим барвником червоного кольору), ящик з піском.
Хід заняття
1.Ігрова ситуація – запропонувати дітям вирушити в цікаву подорож.
Ця швидка нова ракета
Для польотів на планету.
Ми у космос вирушаємо,
Що у нім – всього не знаємо.
2.Бесіда про планету Земля.(розглядання глобуса)
-Як називається наша планета?
– Як називаються мешканці Землі?
– Яку форму має наша Земля, на що вона схожа?
3.Д/гра «Кольори Землі»
4.Дослід «Як виникла Земля?» (на столі лежать дрібні матеріали предметів, дорослий бере магніт і водить їм по столу, діти спостерігають , як предмети прилипають до магніту.
Пояснення: так поступово Земля стала великою кулею, що обертається навколо Сонця, минуло багато часу, і на поверхні Землі утворилася тверда кора, а навколо планети – атмосфера.
5.Фізкультхвилинка «День і ніч».
6.Дослід «Утворення вулканів»
Вулкан – це гора, з якої вивергається вируюча, розпечена до червоного кольору лава, вона схожа на річку, але замість води несе вогонь, каміння, попіл.
Розглядання ілюстрації з вулканом, потім виставляє конус із картону, в якому угорі залишено отвір і вставлено в нього пластмасову баночку, у баночці звичайна питна сода, змішана з харчовим барвником червоного кольору, дорослий додає оцет, починається виверження.
7.Дослід «Утворення гір».
Діти підходять до ящика з піском з абсолютно рівною поверхнею і занурюють руки глибоко в пісок і рухають ними.
-Якою стала поверхня?
-Що на ній утворилось?
-Чому це сталося? Якими стали гори?
8.Підсумок заняття
– Вам подобається наша планета Земля? Чим саме?
2.Зан. Малювання
Тема : «Сім*я сонечка»
Мета : продовжувати вчити дітей малювати враження від почутого й побаченого, використовувати різні техніки і матеріали, розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього, виховувати вміння доводити справу до кінця.
Матеріали: картон темного кольору , кольорова крейда , серветки, запис музичних творів групи «Зодіак».
Хід заняття
1.Ігровий момент – запропонувати дітям закрити очі і послухати музику.
-Що вам нагадує ц я музика? Як називаються «діти» сонця?
2.Мотивація : «Запропонувати за уявою та мріями відобразити сім*ю нашого сонця в космічному просторі».
3.Показ прийому малювання кольоровою крейдою, пояснити техніку малювання на кольоровому картоні.
4.Самостійна робота дітей.
- Підсумок заняття – обговорення готових робіт.
Вихователь Юва О.В.