21.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття.  Художня література.

Тема. Переказ  оповідання М. Коцюбинського « Івасик і Тарасик».

Мета: розширити знання дітей про емоційні прояви людини; вчити враховувати почуття інших людей, уміти співчувати, співпереживати; продовжувати вчити дітей переказувати оповідання близько до тексту, використовуючи пряму мову; закріпити вміння правильно узгоджувати іменникі в роді, числі, відмінку; розвивати пам’ять, зосередженість, увагу; виховувати повагу до людей.

Матеріал: картина за темою, ілюстрації із зображенням різних емоцій людини.

Хід заняття

Бесіда про людські почуття.

У житті , казках, у кінофільмах люди посміхаються і плачуть, радіють і сумують. Розглядання ілюстрацій із зображенням різних емоційних проявів людини.

Читання оповідання М. Коцюбинського « Івасик і Тарасик».

Івасик ловив рибу. Все, що зловив, склав у кошичок, закинув кошик на плечі та й де додому. Побачив його Тарасик та й тихенько, тихенько за ним. Думає, як би витягти рибку. Тільки Тарасик підкрався до кошика, а Івасик почув, що хтось ззаду до кошика добирається, та й озирнувася. Тарасик одскочив, руки заклав назад, голову задер, іде, наче то не він до кошичка добирався.

Пішов Івасик далі. Йде собі спокійно, а Тарасик знову підкрався, заклав у кошик руку та як заверещить! Великий рак вчепився йому в палець! Бо в кошичку не тільки рибка була, а й раки. А Тарасик аж скаче, так йому болить. Івасик обернувся, побачив та й сміється з Тарасика: «Ага! Попався!» Насилу Івасик одчепив од пальця рака. Одчепив, поклав у кошик та й пішов собі додому. А у Тарасика палець розпух, кров з нього капає. Плаче, бідний.

Запитання до тексту.

– Що робив Івасик?

-Що намагався зробити Тарасик?

-Що з ним сталося?

– Як на це відреагував Івасик?

– Як ви гадаєте, чи можна було вчинити по іншому?

-Як можна назвати поведінку Івасика?

-А як ви гадаєте, чи гарно поводився Тарасик?

Повторне читання оповідання, переказ дітьми.

Розглядання картини «Добрим будь — пожаліти друга не забудь».

Підсумок заняття.

Обговорення ситуації «Співчуття і доброта» — діти оцінюють вчинки персонажів.

 

2 Заняття. Ознайомлення з природним довкіллям.

Тема. Найбільше багатство – здоров’я

Мета: закріпити знання дітей про право на медичну допомогу; продовжувати формувати у дітей валеологічний свідогляд, вчити свідомо ставитися до свого здоров’я, здорового способу життя; сприяти усвідомленню дітьми цих цінностей; вправляти в умінні описувати стан свого здоров’я, самопочуття, настрою, розуміти цінності свого життя; виховувати відповідальність за збереження свого здоров’я.

Матеріал: халат та шапочка для лікаря Айболита; засушені трави; шапочки сороки, ведмедика; прислів’я про здоров’я.

Хід заняття

Бесіда про здоров’я. Чи замислювались ви, чому люди при зустрічі часто кажуть одне одному «Доброго здоров’я»? Що таке здоров’я? Прислухайтесь до свого організму і скажіть: у кого-небудь щось сьогодні болить? Як ви гадаєте, що і хто нам допоможе зміцнити здоров’я?

Розкажіть, як вас лікують

Зілля різне: трави, квіти —

Все вживаєм, як хворієм.

Бігаєм, шукаєм ліки,

На них гроші не жалієм.

Ніколи, ні за які гроші не можна купити здоров’я.

Зустріч із Феєю здоров’я — лікарем.

– А чи не забули ви вранці зробити зарядку?

Фізкультурні вправи та спорт — всім болячкам засторога. Але якщо і сталося лихо — ви застудилися, тоді на допомогу прийдуть рослини.

-Із чого ваші мами готують чай? Який чай вам найбільше до вподоби?

Розглядання засушених трав — лікарських рослин.

Розповіді дітей про те, як вони дбають про своє здоров’я.

Фізкультхвилинка.

Запропонувати пригадати прислів’я про здоров’я.

Ігрова ситуація «Ведмедик захворів».

Вийшов ведмедик Мишко якось погуляти. Йде собі не поспішаючи, пісеньку співає. Сів Мишко відпочивати на травичку, бачить — йде киця і продає морозиво. Купив він у неї цілий ящик.

— Ой, ой, ой… Що зі мною? Мені щось так холодно і горло в мене болить. Мені здається, що я захворів. Мабуть це від морозива, я так багато його з’їв, — заплакав ведмедик.

-Що ж нам робити? Негайно потрібно викликати за телефоном лікаря Айболита.

– Чи пам’ятаєте ви номер «швидкої допомоги»?

Діти викликають лікаря, який надає допомогу ведмедикові.

Завітала сорока з «чарівною» торбинкою.

Дидактична гра «На прийом до лікаря»

Використовуючи сюжетні картинки, діти розповідають, при якій хворобі й до якого лікаря треба йти.

Підсумок заняття.

В нашій країні кожна дитина має право на медичне обслуговування. Загартування, фізкультура, дари природи — допоможуть зберегти і зміцнити ваше здоров’я.

 

Вихователь Башмачнікова О. О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.