03.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Заняття 1 Ознайомлення з соціумом

Тема. Наша планета — Земля.

Мета: дати дітям уявлення про Землю як планету Сонячної системи, про Сонце як небесне світило; розвивати мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища.
Матеріал: ілюстрації «Сонячної системи», глобус.

Хід заняття

Діти, сьогодні в нас незвичайна мандрівка. Ми вирушаємо в Космос.
Ця швидка нова ракета,
Для польотів на планети.
Ми в космос вирушаємо,
Бо у нім всього не знаємо.
Ми місця хутчіш займаємо!
5, 4, 3, 2, 1 — пуск! І швидко відлітаємо!
Вихователь. Поки наш космічний корабель набирає швидкість, я хочу вас про дещо запитати.
Діти, у вас є тато, мама, брати чи сестри, бабусі, дідусі. А як називається цей колектив одним словом? (Родина)
А хто в людській сім´ї головний, хто піклується про всіх членів родини? (Тато)
Правильно. Так само і наша Земля має свою родину, і називається вона — «Сонячна система»,
Чому Сонячна? Тому що Сонце — це головна зірка, яка утримує біля себе інші планети.
Зверніть увагу: Сонце начебто за руки тримає біля себе планети і не відпускає їх, щоб вони не розгубились у величезному космічному просторі.
У кожної планети є своя доріжка, якою вона рухається навколо Сонця, і ця доріжка називається орбітою.
Читання вірша

Є в системі Сонячній
Планета, що зветься Земля.
Я знаю, що кращої від неї
Ніде нема.
Річки й озера синії,
Гори, ліси й моря —
Серед усіх найкраща
Планета моя — Земля!

Бесіда

– Яка планета є в Сонячній системі.

– Які річки і озера.

– Яка найкраща планета.

Розглядання глобусу.

Повертаємо наш космічний корабель до планети Земля.
Погляньте, що ви бачите в ілюмінаторах ракети. Вихователь демонструє глобус.
Це маленька копія нашої планети, такою її побачили космонавти з космосу.
Багато синього, жовтого, зеленого кольорів.
– Що означає синій колір на глобусі?
Синім воду позначають,
Океани і моря,
Всюди ріки протікають,
Розквітала щоб Земля.
– Що означає жовтий колір?
Жовтий колір — колір суші
Пояснити слово мушу.
Суша — там, де зараз ми,
Суша — де нема води.
– А що означає зелений колір?
Що зеленим — то ліси,
Планети легені,
Неймовірної краси,
Зелені-зелені.

– Яку форму має планета Земля, на що схожа?
– А яке забарвлення має планета Земля?
– Скажіть, а хто проживає на цій планеті?
Фізкультхвилинка
Я планета, я — Земля,
Я велика — не мала. (Зведення і розведення рук в сторони.)
Навкруги себе кружляю,
Так у космосі літаю. (Крокування навколо себе.)
Ніч і ранок, день і вечір —
Всі вони завжди доречні. (Нахили тулуба вправо, вліво.)
Літо, осінь, зима, весна
Змінюються теж здавна. (Нахили тулуба вперед.)
Заслуга в цьому є моя.
Я планета, я — Земля. (Руки в боки, пружинка.)

Підсумок заняття

-Вам сподобалась наша подорож?

– А що найбільше запам’яталось?

Давайте скажемо нашій красуні Землі: «Земле, ти в нас найулюбленіша, рідна, дорога, чарівна, вродлива, багата, родюча, квітуча».

Заняття 2 Аплікація

Тема: «Ракета на старті»

Мета: вчити складати композицію певного змісту з готових фігур;

розвивати увагу, пам’ять і мислення, сприяти розвитку дрібної моторики рук,

формувати інтерес до роботи, вміння попередньо викладати (в певній послідовності) на аркуші паперу готові деталі різної форми, величини і кольору.

Попередня робота: Бесіда з дітьми про космос, розгляд ілюстрацій про космос, космічних кораблях; читання віршів, розгадування загадок на тему: «Космос», вивчення геометричних фігур.

Матеріали : макет ракети, клей, баночки для клею, картон   (фіолетовий, чорний) 1/2 альбомного листа;

готові кольорові геометричні форми: прямокутник, трикутники (один великого, по 2 малого розміру), кола – «ілюмінатори» (по 2-3) різного кольору, кола жовтого кольору – «місяць» (по 1); – пензлики для клею (в підставках), – серветки.

ХІД РОБОТИ

Діти, давайте станемо в коло, візьмемося за руки, посміхнемося і подаруємо один одному гарний настрій. Я хочу запропонувати вам сьогодні відправитися в подорож.  Давайте всі разом полетимо в Космос. Тільки я не знаю, на чому ми можемо туди полетіти? (Пропозиції дітей)

Я зараз вам допоможу, відгадайте загадку:

На кораблі повітряному, космічному,

Ми, обганяючи вітер, мчимо на … (Ракеті).

Правильно, діти, в Космос можна полетіти на ракеті.

(Показ картини «У космосі»)

Як звуть людей, які керують такою технікою, літають в Космос? (Відповіді дітей)   правильно , космонавти .

Давайте розглянемо ракету, з яких частин складається цей літальний апарат. – Це корпус  ракети (Діти повторюють). А подивіться, які гарні віконця у космічної ракети. Це – ілюмінатори. Якої вони форми? (крулої).   А щоб ракета полетіла вгору, їй потрібні  крила.

Як ви думаєте, якими мають бути космонавти? (Відповіді дітей)

Щоб бути сміливим і сильним, як справжній космонавт, потрібно кожен день починати, напевно, з відпочинку? Нічого не їсти, не пити? Дивитися мультфільми? (Відповіді дітей)   Ні? А з чого ж тоді потрібно починати день?(Відповіді дітей)   Точно, з зарядки! Хочете стати сміливими і сильними? (Відповіді дітей) Тоді починаємо з зарядки:

Фізкультхвилинка

Ми в ракету дружно сіли (Імітація.)

І у космос полетіли. (Махи руками.)

Повз малі планети й зорі (Стрибки з обертанням руками.)

Летимо, як метеори. (Біг на місці.)

Обігнали ми комету — (Стрибки на місці.)

Повернулись на планету! (Повернення на місця.)

Відмінно, діти, тепер ви напевно зможете стати космонавтами.

Гра «Добре чи погано бути космонавтом ?»

– Космонавтом бути добре – можна на ракеті літати.

– Ні, погано – потрібно дуже багато вчитися.

– Добре, коли багато знаєш про космос.

– Погано , в космосі дуже холодно.

– Добре бути космонавтом, можна по Місяцю походити.

– Погано, далеко від дому.

– Добре, можна плавати в повітрі під час невагомості…

Самостійна робота дітей   (Викладання і приклеювання деталей).

– Отже, діти, приступимо. У вас на столах лежать геометричні фігури. Корпус ракети складається з … якої фігури? (Прямокутник).

Молодці! А ніс у ракети? (Великий трикутник)

І, нарешті, крила? (Два трикутника, які поменше).

Молодці! Для чого ж у нас будуть кола?

Вірно! Це вікна – ілюмінатори. Їх ми приклеїмо потім, останніми.

Тепер працюємо акуратно.(Стежити за тим, щоб діти правильно користувалися пензликом, клеєм, серветкою). (Клею багато брати не потрібно, зайвий знімаємо на край баночки, намазану фігуру приклеюємо, притискаємо серветкою).

Хто бажає, можна приклеїти жовтий місяць. Які міцні ракети стоять на у вас на старті! Всі готові до польоту?

Ми побудували ракети –

Корабля швидше нет.

Запрошуємо всіх в політ

На місяць! Ракета чекає!

Запрошуємо всіх землян,

Всіх дітей з різних країн!

Підсумок.

Який транспорт ми з вами робили? ..(Ракету!)   Всі роботи прекрасні, ви – молодці, наші ракети готові до старту!

Вихователь: Рябко Т.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *