02.04.2020 Логопедична “А” група (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)

1. Ознайомлення з природою 2. Музичне /див.рекомендаціі муз.кер./ 3. Ознайомлення із світом мистецтв Картина Бакшеєва “Блакитна весна

«Що там, в космосі: – багато цікавого?»

Мета: розвиток пізнавального інтересу і розширення уявлень про навколишній світ.

Завдання:

Освітні:

– детальніше познайомити з планетами сонячної системи, розповісти про особливості цих планет;

– збагачувати та активізувати словник: кратер, западина, гермошлем,

конструкторське бюро, ілюмінатор;

– закріплювати вміння конструювати з різних матеріалів.

Розвиваючі завдання:

– розвивати мислительну та мовленнєву діяльність, зорове і слухове увагу і сприйняття, пізнавальну активність (викликати інтерес і бажання більше дізнатися про космос);

– розвивати творчу уяву, здатність діяти в уявному плані, використовуючи предмети-заступники;

– розвивати дрібну моторику рук.

Виховні завдання:

– виховувати самостійність, активність, ініціативність, вміння працювати в колективі.

 

Хід заняття:

В – ль: Сьогодні я хочу запросити вас у подорож. Для цього нам потрібно познайомитися. Познайомитися нам допоможе зірочка. Вона не проста, хто її в руках потримає, тому вона передасть тепло, здоров’я і радість.

(Передає зірочку дитині і називає своє ім’я.

– Я, Ганна Василівна…

(Діти передають один одному зірочку і називають своє ім’я.

В – ль: Дуже приємно було з вами познайомитись. Зірочку я залишу собі на згадку про нашу зустріч. А ви знаєте, де живуть зірки?

(Відповіді дітей.)

В – ль: Перевіримо, чи правильно ви думаєте. У мене на екранах переплуталися літери, якщо ви зберете їх у порядку зменшення, то ми точно дізнаємося, де живуть зірки (космос). Вірно, зірки живуть в космосі. А що ще є в космосі? (Відповіді дітей.)

1 слайд презентації (картина зоряного неба)

В – ль: Нашу Землю оточує нескінченна простір. Це космос. У ньому знаходяться небесні тіла, комети, метеорити, зірки, планети. Скільки планет у Сонячній системі?

Діти: дев’ять.

2 Слайд Сонячна система

В – ль: Всі вони – Сонця велика сім’я.

І під влияньем його тяжіння

Вічно роблять кругові рухи!

В – ль: А ви хотіли б побувати в космосі? Сьогодні ми з вами полетимо в космос. Щоб дізнатися, на чому ми вирушимо в дорогу, треба відгадати загадку.

– До Місяця не може птах

Долетіти і сісти на поверхню.

Але зате вміє це

Робити швидка …(ракета)

В – ль: Напевно, ви мріяли стати конструкторами? Зараз ми пройдемо в конструкторське бюро, і кожен з вас побудує свій космічний корабель-ракету. (Діти будують з різних запропонованих матеріалів макети: з рахункових паличок, мозаїки, кубиків, шнурівки, геометричних фігур, звучить космічна музика.)

В – ль: Які ракети у вас вийшли? Костя, яка ракета у тебе? А у тебе, Женя, яка?

(Космічна, велика, швидка, безпечна, красива, складна.)

В – ль: Ракети готові. Але перш ніж розпочати нашу подорож, треба пройти тест на готовність до польоту. Знайдіть в ланцюжку слів зайве слово. Послухайте: летіти, поле, літо, льотчик, літальний.

В – ль: Тест пройдено! Екіпажу приготуватися до польоту! Надіти гермошлемы! Зайняти місця в ракеті.

(Голос в записі.)

– Увага! Приготуватися до запуску ракети. Три, два, один! Пуск!

(Гасне світло, запалюються зірки, фонограма звукових ефектів космічного польоту.)

В – ль: Наша ракета піднімається високо вгору. Будьте уважні! Ведемо спостереження за космічними об’єктами в ілюмінатор.

3 Слайд (Земля.)

В – ль: Цю планету часто називають «блакитною планетою». Як ви вважаєте, що це за планета?

Діти: Земля

В – ль: Земля – єдина планета Сонячної системи, на якій існує життя.

4 Слайд (Меркурій.)

В – ль: Дивіться, дивіться. Ми наближаємося до планети Меркурій. Ця найближча до сонця планету, але вона і сама маленька. Вся її поверхня покрита западинами – кратерами. Вам цікаво дізнатися, як вони утворилися? Я прошу вас пройти в дослідницьке бюро. Уявіть, що це поверхня Меркурія, а це метеорити, які постійно стикаються з нею. Киньте камені. Що вийшло?

Діти: Западини.

Вихователь пропонує подивитися досвід з камінням різної величини, які падають у посуд з піском або борошном і залишають ямки на поверхні від удару.

5 Слайд (Венера.)

В – ль: А зараз ми пролітаємо повз самої красивої планети Венера. Але як всі красуні вона холодна і оповита сірчаними хмарами.

6 Слайд (Марс.)

Діти, ви дізнаєтеся планету, на якій ми підлітаємо зараз?

Діти: Марс.

В – ль: Як ви дізналися, що це Марс?

Діти: Вона червоного кольору.

В – ль: Так, вся поверхня Марса покрита пилом червоного кольору. Є припущення, що на Марсі можливе життя. (сигнал) Ви чуєте, нам подають сигнали? Напевно, це Марсіани. Давайте відповімо їм ударами.

(Звуковий ритмічний малюнок діти повторюють.)

7 Слайд (Юпітер)

В – ль: Дивіться, ми наближаємося до найбільшій планеті Сонячної системи. На планеті Юпітер немає твердої поверхні. Вона складається з отруйних газів, тому жити там неможливо. І ми пролітаємо повз планети.

В – ль: Друзі мої, я пропонують пограти. (розрізні картинки) Хто знає назву цієї планети?

Діти: Сатурн.

В – ль: Що відрізняє її від інших планет?

Діти: Кільця.

В – ль: Сатурн одна з найдивовижніших планет сонячної системи. Таких великих і красивих кілець немає більше ні в одній планети. Ой, дивіться, ота далека зірочка мигає нам! Простежте за її польотом.

Зорова гімнастика: (з ліхтариком під музику).

До ночі зіронька зійде

Вище, вище, вище.

Рух очима знизу вгору

До ранку, зірочка піде

Нижче, нижче, нижче.

Рух очима зверху вниз

Весело, весело,

Зірочка сміється.

Знизу праворуч, вгору, ліворуч, вниз.

А під зірочкою нам

Добре живеться.

Знизу ліворуч, вгору, вправо, вниз.

8 Слайд (Уран.)

В – ль: Попереду я бачу таку незвичайну планету – Уран!

Уран – блакитна планета

Метанової серпанком одягнена.

Під час швидкого вращенья

Звалилася на бік і лежить.

9 Слайд Зірки

В – ль: Будьте уважні, ми летимо крізь зоряні скупчення. Давайте утворимо слова однієї сімейки до слова «зоря»:

– Як можна ласкаво назвати Зірку? (зірочка)

– Якщо на небі багато зірок, то ми скажемо, яке воно? (Зоряне.)

– Як називається корабель, який летить до зірок? (Зореліт.)

– Як у казках називають чарівника, який пророкує майбутнє по зірках? (Звіздар.)

10 Слайд (Нептун, Плутон.)

В – ль: Діти, я відчуваю, що повіяло холодом! А ви? А знаєте чому? Тому що ми пролітаємо повз самих холодних планет Нептун і Плутон. Їх поверхня оповита хмарами з крижаних кристалів. Мабуть, нам пора погрітися.

ФМ

Раз – два коштує ракета, (руки в сторони)

Три – чотири скоро зліт. (руки вгору)

Щоб долетіти до сонця (коло руками)

Космонавтам потрібен рік. (хитає головою)

Але дорогою нам не страшно (нахили вправо, вліво)

Адже кожен з нас атлет, (згинають руки в ліктях)

Пролітаючи над Землею (розводять руки в сторони)

Їй передамо привіт. (махають руками)

В – ль: Скільки планет і зірок відкрив людина! А ви хочете запалити свою зірку на пам’ять про наш політ? Проходьте в бюро першовідкривачів. Умочіть долоньку у фарбу, розведіть ширше пальці і прикладіть долоню до космічного простору. Тепер у вас є зірочка, з якою ви щовечора будете зустрічатися, дивлячись на небо.

(Діти вмочують долоньку в гуаш і залишають відбиток на тканині.)

11 Слайд Земля

– Ну от, наше міжпланетне подорож закінчується. Готуємося до приземлення. Сідайте в крісло ракети, дивіться в ілюмінатори, ми підлітаємо до найпрекраснішої, найкрасивішою і улюбленої планеті Земля.

(Гаснуть зірки, фонограма звукових ефектів приземлення.)

Покинути ракету, зняти гермошлемы.

В – ль: Вам сподобалася подорож? Це видно за вашим очам. Давайте посміхнемося дуг одного. Я бачу у вас гарний настрій, зберегти посмішку на цілий день. На згадку про нашу подорож я дарую вам зірочки.

Планований результат з боку дітей:

– Підвищений рівень мотивації до занять, компетентності дітей з теми «Космос»;

– сформовані поняття і уявлення про планетах, зірках, космічних апаратах тощо;

– сформований інтерес до нового, невідомого в навколишньому світі;

– вміння запропонувати свій власний задум і втілити його в малюнку, споруді тощо.

Ознайомлення із світом мистецтв Бакшеєв “Блакитна весна”

З великою проникливістю висловив Бакшеєв своє ставлення до природи. Він писав: “Коли блукаєш серед природи, бачиш в полі, в лісі, в хмарах рух, все дихає, все живе, і як зрозуміло, просто це явище життя! Скільки блаженства, щастя бачити влітку, як сонце заливає своїми променями поля, ліси, води і небо! Запах землі, аромат лісу – яке це чарівність! З’являється непереборне бажання передати це на полотні.

Передати прояв життя, її трепет. Ось тут-то і доводиться переживати ряд зачарувань і розчарувань. Важко, ой як важко передати, що бачиш і відчуваєш. Але зате яке високу насолоду відчуває художник, коли їй вдається дати на полотні шматок справжнього життя”. Слова Бакшеєва добре розкривають своєрідність його мистецтва – захоплення художника перед лицем природи і разом з тим якесь особливе, дбайливе до неї ставлення. У його творах багато ясності і чистоти почуття. Вони підкорюють своєю глибоко емоційним змістом. Ці риси в повній мірі проявилися в одній з кращих картин Бакшеєва “Блакитна весна” . Ця картина – глибоко відчутий розповідь про вічно юної природі.

Чудово передані тут ясна блакить небес, проглядивающих крізь тендітні, ще не зазеленевшие гілки, ніжні рожеві стовбури беріз, прокидається до життя земля, зігріта першими теплими променями. Художній образ цього тонкого живописного твору випромінює спокій. Разом з тим у ньому багато бадьорості, свіжості, що свідчать про світлою, життєрадісною душі художника. Бакшеєв не прагне вразити глядача декоративної яскравістю колориту або незвичайністю, ефектністю композиційного рішення.

Простір спокійно йде в глиб картини, що повідомляє композиції врівноваженість і домірність. Групи дерев першого плану немов не пускають глядача заглибитися в березовий гай, затримуючи його увагу, пропонуючи помилуватися білизною стовбурів, їх вибагливим, живим і трепетним малюнком. Колорит картини посилює загальний настрій спокою, ясності і просвітленості. Поєднання невловимих відтінків блакитних, рожевих, палевих, золотистих тонів народжує відчуття чистоти і свіжості прокинулася після довгого сну природи.

З незрівнянною майстерністю поєднує Бакшеєв жовтизну торішнього листя, розоватую серпанок, огорнула дальній ліс, дзвінку блакить неба і чисту білизну дерев. Ці чотири основні кольори, дані не локально, а з незліченною кількістю тональних переходів, створюють звучний і разом з тим тонкий і гармонійний барвистий акорд. У картині “Блакитна весна” Бакшеєв виступає як вірний продовжувач класичної традиції російського реалістичного пейзажу, представленого такими художниками, як Левітан, Саврасов або Остроухое. Але є в цьому творі і щось нове, що свідчить про те, що її автор – живописець нашої радянської епохи. Це нове виражається в радісному ємстві життя, в світлому погляді на навколишнє.

Картина Бакшеєва сповнена надій. Художник як би затверджує нею свою віру в життя, в невичерпні життєдайні сили природи, людини. Так, у людини! Хоча його немає в картині, але почуття і настрої, які вона виражає, виконані гуманності, справжньої людяності. Березовий гай, зображена Бакшеевим у найпрекраснішу пору, в дні весни, немов кличе глядача побродити серед дерев, насолодитися свіжими запахами землі, підставити обличчя ніжним сонячним променям. У цій близькості до людини й полягає величезна гідність картини Бакшеєва – справжнього поета російської природи.

З великою проникливістю висловив Бакшеєв своє ставлення до природи. Він писав: “Коли блукаєш серед природи, бачиш в полі, в лісі, в хмарах рух, все дихає, все живе, і як зрозуміло, просто це явище життя! Скільки блаженства, щастя бачити влітку, як сонце заливає своїми променями поля, ліси, води і небо! Запах землі, аромат лісу – яке це чарівність! З’являється непереборне бажання передати це на полотні.

Передати прояв життя, її трепет. Ось тут-то і доводиться переживати ряд зачарувань і розчарувань. Важко, ой як важко передати, що бачиш і відчуваєш. Але зате яке високу насолоду відчуває художник, коли їй вдається дати на полотні шматок справжнього життя”. Слова Бакшеєва добре розкривають своєрідність його мистецтва – захоплення художника перед лицем природи і разом з тим якесь особливе, дбайливе до неї ставлення. У його творах багато ясності і чистоти почуття. Вони підкорюють своєю глибоко емоційним змістом. Ці риси в повній мірі проявилися в одній з кращих картин Бакшеєва “Блакитна весна” . Ця картина – глибоко відчутий розповідь про вічно юної природі.

Чудово передані тут ясна блакить небес, проглядивающих крізь тендітні, ще не зазеленевшие гілки, ніжні рожеві стовбури беріз, прокидається до життя земля, зігріта першими теплими променями. Художній образ цього тонкого живописного твору випромінює спокій. Разом з тим у ньому багато бадьорості, свіжості, що свідчать про світлою, життєрадісною душі художника. Бакшеєв не прагне вразити глядача декоративної яскравістю колориту або незвичайністю, ефектністю композиційного рішення.

Простір спокійно йде в глиб картини, що повідомляє композиції врівноваженість і домірність. Групи дерев першого плану немов не пускають глядача заглибитися в березовий гай, затримуючи його увагу, пропонуючи помилуватися білизною стовбурів, їх вибагливим, живим і трепетним малюнком. Колорит картини посилює загальний настрій спокою, ясності і просвітленості. Поєднання невловимих відтінків блакитних, рожевих, палевих, золотистих тонів народжує відчуття чистоти і свіжості прокинулася після довгого сну природи.

З незрівнянною майстерністю поєднує Бакшеєв жовтизну торішнього листя, розоватую серпанок, огорнула дальній ліс, дзвінку блакить неба і чисту білизну дерев. Ці чотири основні кольори, дані не локально, а з незліченною кількістю тональних переходів, створюють звучний і разом з тим тонкий і гармонійний барвистий акорд. У картині “Блакитна весна” Бакшеєв виступає як вірний продовжувач класичної традиції російського реалістичного пейзажу, представленого такими художниками, як Левітан, Саврасов або Остроухое. Але є в цьому творі і щось нове, що свідчить про те, що її автор – живописець нашої радянської епохи. Це нове виражається в радісному ємстві життя, в світлому погляді на навколишнє.

Картина Бакшеєва сповнена надій. Художник як би затверджує нею свою віру в життя, в невичерпні життєдайні сили природи, людини. Так, у людини! Хоча його немає в картині, але почуття і настрої, які вона виражає, виконані гуманності, справжньої людяності. Березовий гай, зображена Бакшеевим у найпрекраснішу пору, в дні весни, немов кличе глядача побродити серед дерев, насолодитися свіжими запахами землі, підставити обличчя ніжним сонячним променям. У цій близькості до людини й полягає величезна гідність картини Бакшеєва – справжнього поета російської природи.

Вихователь Лось Н.І.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *