01.04.2020 ІІ молодша “А” група (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)

  1. Розвиток мовлення

Таємниці неба

Програмовий зміст:

  • уточнити елементарне уявлення дітей про природу Космосу, закріпити в активному словнику дітей поняття «сонце», «місяць», «зорі», «хмари» тощо;
  • вчити малят відгадувати загадки, поповнювати словниковий запас прикметниками;
  • розвивати спостережливість, виховувати пізнавальний інтерес до неживої природи довкілля;
  • індивідуальна робота з дітьми.

Обладнання: 

картки із зображенням денного та нічного неба.

Хід заняття

На дошці картки із зображенням денного та нічного неба.

Вихователь. Малята, погляньте на малюнки і скажіть, що ви на них бачите? (Небо). На одній із карток зображене небо, яке можна побачити вдень. Хто покаже цей малюнок? Як ми назвемо таке небо? (Денне). Що можна побачити на денному небі? (Хмари, сонце). Може бути небо зовсім без хмар? Як ми назвемо таке небо? (Ясне, безхмарне). Якого кольору безхмарне небо? (Голубого, блакитного, синього). А коли день похмурий, чи буде на ньому сонечко? (Ні). А яким буде небо? (Темним, хмарним, низьким).

Тепер давайте розглянемо інший малюнок. На якому малюнку зображене небо, котре можна спостерігати тільки вночі? Що ми бачимо на нічному небі? (Місяць і зорі). Чи спостерігали ви за місяцем? Яким він може бути? (Повним, круглим, рогатим, серпанком). Які зорі на небі? (Ясні, маленькі, далекі, сяючі). Чи можемо ми вночі побачити місяць і зорі, якщо небо хмарне? (Ні).

Фізкультхвилинка «Хмара»

Сіла хмара на коня:

Хмара хмару доганя.

(Імітують їзду на коні)

Вітер збоку як набіг –

Збив коня відразу з ніг:

(Нахил вбік і присідання)

Випустила хмара віжки

І пішла за обрій пішки.

(Ходьба вільним кроком)

Загадки

Усі його люблять,

Усі під ним гріються,

А хто подивиться – одразу скривиться. (Сонце)

 

Сірі, білі, волохаті,

Мов м’які клубки із вати,

Небосхилом пропливають,

Сонце-місяць закривають. (Хмари)

 

Може, горошинки,

Може, намистинки? –

Світять з неба нам з тобою,

Роблять ніч вони ясною. (Зорі)

 

Вийшов нагору рогатий бичок,

Світить на поле, на ліс і лужок. (Місяць)

 

Підсумок

– Про що ми сьогодні говорили?

– Яким буває небо?

– Якої форми буває місяць?

 

  1. Аплікація

Ходить на небі сонечко

Мета: навчати створювати образ сонця в аплікації: приклеювати велике коло, малювати промені, зображувати хмарки – м’яти серветку в жмуток і приклеювати. Розвивати сприйняття, творчу уяву. Виховувати самостійність.

Матеріал: папір блакитного кольору для фону, кола жовтого, паперові серветки для хмаринок, пензлі для клею, серветки, клейонки.

Хід заняття

Читаю дітям вірш Г. Лагздинь «Весела хороводна»:

Небо, наче моречко,

Ходить в небі сонечко,

Потихеньку ходить,

Хмари хороводить.

Хороводить, хороводить,

В небі синім ходить, ходить!

Пропоную дітям створити свої сонечка – приклеїти кола на аркуші паперу блакитного кольору, намалювати промінці (прямі лінії або маленькі кружечки) й пустити по небу хмаринки: зім’яти паперову серветку у жмуток і приклеїти так, щоб вона нагадувала хмарку.

Самостійна робота дітей.

Рухлива гра «Сонечко та дощик»

Підсумок

  • Що ми сьогодні виготовляли?
  • Якого кольору небо, сонечко, хмарки?

 

Вихователь Сівер Л.Г.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.